![]() |
Zo moeder, zo dochter
haar ogen rood
haar haar bevuild juist uit de moederschoot wordt zei al omgeruild lelijk vanbinnen zuiver vanbuiten het idee van bezinnen is uit te sluiten Ze was teveel Verwoestte mama's dromen Baren was het enig deel waar mams niet kon ontkomen haar leven was een schatkist, ondersteund door teveel handen. Mama had er omgeruild, daar zou die ook voor branden. Haar ogen rood Haar haar bevuild Haar kind geroofd Dan maar een spuit Zo moeder, zo dochter vertelden de mensen. Haar meisje weggeroofd, of had ze 't ook willen verwensen? |
Wel mooi, maar zei moet zij zijn en ik vind het mooier als je haar schrijft ipv er.
|
zitten wat spel en spatie foutjes in.
Verders, ehm ik vind het teveel gezocht naar rijm, het is nogal gedwongen en leest daarom niet echt lekker weg. Ook je ritme is niet geweldig op de meeste plaatsen. |
Ik vind deze echt super mooi....Inderdaad wat spelfoutjes maar daar gaat het niet om...ik vind hem qua inhoud gewoon erg goed en hij leest ook lekker.
|
Citaat:
|
Ik vind vooral de tweede strofe erg goed, in de rest van het gedicht is je woordkeus op zich wel leuk, maar er zit vaak wat te gedwongen rijm in. Ik vind de zin 'dan maar een spuit' het minst: past niet echt bij de rest van het gedicht. Verder loopt je gedicht niet overal even goed; er zit niet echt een regelmatig ritme in.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |