Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Wie is populair en waarom?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=620814)

efasab 05-10-2003 20:18

Wie is populair en waarom??

[B][COLOR=darkred]
Bij mij in de klas zitten een paar gozers die denken dat ze heel wat zijn, maar dat valt tegen!! Leren jacks, haar strak achterover van de gel. Nou vroeg ik me af wie er bij jullie op school populair is en waarom?? En hoe word je populair??

Leonoor 05-10-2003 20:20

Bij ons is iedereen populair op zijn/haar eigen manier.

D'r is geen standaard manier om populair te zijn/worden, denk ik.
En iemand die populair is, hoeft niet per se ook geliefd te zijn.

Waarom wil je weten hoe je populair wordt? Wil je het worden?

efasab 05-10-2003 20:25

Niet per se, ik ben met een klein onderzoekje bezig en hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Ik vind het namelijk heel moeilijk om te zeggen waarom de een wel populair is en de ander niet.

Leonoor 05-10-2003 20:31

Citaat:

efasab schreef op 05-10-2003 @ 21:25:
Niet per se, ik ben met een klein onderzoekje bezig en hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Ik vind het namelijk heel moeilijk om te zeggen waarom de een wel populair is en de ander niet.
'k denk dat het meer iets is dat in mensen zit...wat, dat weet ik ook niet...'t is ook meer een combinatie van eigenschappen ed, dan één ding, denk ik.

Elpida 05-10-2003 20:45

Populaire mensen zijn spontaan, sociaal, ze praten zonder problemen met iedereen en kennen ook iedereen.
Ze zijn zelfverzekerd en stralen dat ook uit.

WishfulDreaming 05-10-2003 21:07

Bij ons zijn degenen die anderen het meeste afzeiken en het hardste schreeuwen het meest populair.
En ze zijn arrogant.

PV 05-10-2003 21:45

indd, degene met de grootste bek.

Suqeunse 05-10-2003 22:32

de nerds, hoe je dat word? nou gewoon zich gedragen als een nerd

Evatjuhhhh 06-10-2003 07:11

Citaat:

Suqeunse schreef op 05-10-2003 @ 23:32:
de nerds, hoe je dat word? nou gewoon zich gedragen als een nerd
wat vind jij nerd gedrag dan?

Balance 06-10-2003 10:05

de mensen die het meest sociaal zijn, vaak aardig (en het dan ook menen) en niet te arrogant. Die zijn vaak wel populair.

Andere types zoals huppeltutjes en gladjakkers dénken dat ze populair zijn, maar in werkelijkheid worden ze achter hun rug uitgekotst.

fractuur 06-10-2003 11:29

Wisselt bij ons. Ons leerjaar is er g in groepen verdeeld, maar ik denk dat het er op neerkomt dat de échte polulaire mensen niet eens knap hoeven te zijn, maar gewoon grote mond hebben, sociaal zijn en op iedereen een indruk achterlaten zn: 'goh, die is aardig/sociaal etc'

nare man 06-10-2003 14:27

Over het algemeen ben je als student stoer wanneer je enorm veel neukt, zuipt, populair bent en een paar bestuurstaken hebt gedaan.

Alleen zodra je afstuderen in zicht komt ben je ineens stoer als je heel erg hoge cijfers haalt en door allerlei kantoren gevraagd wordt of je daar alsjeblieft stage wilt komen lopen.

Het állergaafst ben je natuurlijk als je het allebei hebt. :cool:

Sylph 06-10-2003 14:46

Bij ons ben je populair als je mensen maar zoveel mogelijk afzeikt.

Philemon 06-10-2003 16:24

Bij ons ben je populair als je gewoon jezelf blijft...van die 'standaard mensen' hebben we wel genoeg!!

Nyawa 06-10-2003 16:51

Populair zijn is bij ons iets heel anders dan geliefd zijn. Je bent dan misschien wel geliefd, maar alleen bij een bepaalde groep mensen, de 'stoere' mensen. Veel zuipen, uitgaan en dan met 7 meisjes op één avond zoenen, met je scooter door de stad scheuren en mensen bijna omver rijden, arrogantie, grote bek tegenover de leraren, vaste klant bij de aco, en natuurlijk zoveel mogelijk niet-stoere mensen (95% van de schoolbevolking) afzeiken.

Fantôme 06-10-2003 19:12

in mijn ogen ben je populair als je geliefd bent.
de mensen met een grote bek, die anderen als minderwaardig zien, zijn voor mij iig, niet populair.
wel hangen veel mensen ze aan, om een of andere reden....

bij ons op school zijn meer mensen populair die vriendelijk zijn voor veel mensen, niet anderen afsnauwen, spontaan zijn, en idd, een zelfverzekerde uitstraling hebben.

ik denk dat zelfverzekerdheid (of hoe je dat zegt) een zeer belangrijk aspect is.

-xxx-

Keyser Saus 06-10-2003 20:10

Bij ons worden de populaire mensen juist irritant geworden, maar zodra ze er weer zijn gaan ze er weer mee om :confused:

Ik denk dat het vooral met een grote mond te maken heeft.

gentleman 07-10-2003 11:41

Dat speelt geloof ik niet echt meer :confused:

Silver rain 09-10-2003 06:36

Er is een populair groepje maar die is niet populair bij de niet-populairen (zoals ik) en het niet-populaire groepje is populair onder elkaar maar niet bij de populairen dus ja de gene die in de meerderheid zijn zijn vaak het populairst en dat zijn de populairen. En die populairen hebben een grote bek tegen de leraren wat ze dan heel stoer vinden. Als je het nog kunt volgen

Breg 09-10-2003 13:06

Citaat:

i'll-be-ok schreef op 09-10-2003 @ 07:36:
Er is een populair groepje maar die is niet populair bij de niet-populairen (zoals ik) en het niet-populaire groepje is populair onder elkaar maar niet bij de populairen
Dat is hier ook zo. Alleen bestaat mijn klas uit ongeveer 7 mensen die denken dat ze populair zijn en niet aardig worden gevonden door de overige 25.

De mensen die zich populair vinden, gedragen zich meestal redelijk asociaal (wat zij stoer vinden), kennen veel mensen uit andere (hogere) klassen en vinden zic hbeter dan anderen.

x-Jola-x 10-10-2003 15:13

tjah.. vaak zijn populaire mensen gewoon hele spontane mensen die veel lachen en goed in de klas liggen! die door iedereen aardig gevonden wordt, omdat ze gevoel voor humor hebben of gewoon heel aardig zijn...

Andijvie 10-10-2003 15:49

Ik zit in een klas met 19 mensen en eigenlijk is niemand populair, iedereen gaat met elkaar om, er zijn niet echt onderlinge groepjes. Wel heel fijn zo :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.