![]() |
auto op de handrem zetten
Is het slecht om je handrem gewoon aan te trekken, zonder dat knopje in te drukken? Mn vader zegt dat je ook bij het omhoogtrekken het knopje in moet drukken omdat de rem anders sneller slijt :confused: Maar bij mn rijlessen is er nooit iets over gezegd
|
Dat maakt helemaal niets uit. Ik rijd nu ruim twee jaar en druk nooit het knopje in. Alle auto´s waar ik mee rij, hebben een automaat, dus dan is het niet nodig om de handrem te gebruiken (tenzij hij erg steil staat). In sommige auto+s waar ik mee rijd is de parkeerrem een pedaaltje, dus daar is niet aan in te drukken.
|
Dikke bull lijkt me. Knopje is puur beveiliging om de handrem niet zomaar d'r af te laten gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik druk het knopje ook in, ik heb gewoon een hekel aan dat lawaai. |
Volgens mijn vader moet je dat knopje indrukken, volgens mijn moeder is dat helemaal nergens voor nodig.... volgens mijn vriend hoeft het ook niet, maar is het wel makkelijker... Mja, ik heb geen idee...
|
Het is iig NIET slecht om het knopje wél in te drukken :)
|
Dat je remmen zouden slijten, is ronduit gelul.
Hooguit de terugvalbeveiliging (zodat je handrem niet gelijk naar beden zakt) zal een klein beetje slijten. Over het algemeen kan het weinig kwaad. Overigens kun je in de winter beter je handrem niet gebruiken. Deze kan namelijk vastvriezen. Als alternatief kun je de auto in een versnelling laten staan, dan kan 'ie ook niet wegrijden. Pas wel even op bij het starten de keer daarna, dat je niet wegschiet. |
Het is inderdaad beter het knopje WEL in te drukken.
Dit is inderdaad het meganisme dat voorkomt dat die handrem weer teug zakt. Je kunt dit zien als een soort tandje dat in een tandwieltje valt en zo die rem strak houd. Bij het omhoog trekken "rateld"dat tandje langs het tandwiel als je het knopje niet indrukt. De je dit TE vaak gaan die tandjes slijten en werkt je handrem dus niet meer, wat knap lastig is. |
Ik druk hem altijd in.. waarom zou je het niet doen?
|
Neuh.
|
wtf
hoe zinloos |
Citaat:
|
Neuh volgens mij hoef je niet per se dat knoppie in te drukken als je de handrem omhoog doet.
|
T is beter voor je schouder om het knopje ingedrukt te houden, want dan krijgt die minder belasting.
T is veiliger als je auto op een steile helling staat om NIET t knopje in te drukken, omdat als je t knopje indrukt je per definitie geen rem hebt. Nu kun je wel je rempedaal gebruiken; maar toch: het risico van wegrollen lijkt me groter. Voor de remconstructie in de auto zelf lijkt het me niet zoveel uitmaken. Mij is daar in ieder geval niks over gezegd dat het schadelijk zou zijn. |
Citaat:
|
Gewoon indrukken dus. Lijkt me niet zo moeilijk. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het kan op allebei manieren, maar het is beter voor de auto om zowel bij het erop zetten als het eraf halen het knopje in te drukken.
|
Weet ik veel.
|
Ik hoorde vandaag nog van mijn rij-instructeur dat je dat knopje zeker WEL moet indrukken (en mijn vader hoorde van zijn instructeur hetzelfde). Als je dat knopje indrukt leid je de handrem langs een tandwiel. Druk je het knopje niet in, dan trek je het er *tik-tik-tik* overheen. Hierdoor slijt je handrem veel sneller.
|
Citaat:
|
Citaat:
:o |
Op de snelweg wel. Elders niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
volgens mij kàn ik de mijne niet eens op de handrem zetten zonder het knopje in te drukken... :confused:
of ben ik gewoon n slappeling? :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of je het knopje nou wel of niet indrukt heeft niets met remmen te maken, hij remt gewoon zolang de handrem omhoog staat.. |
Citaat:
|
Dr zal vast wel een reden achter zitten dat als je m indrukt dat ie dan geen geluid maakt en zo niet dat ie dan een irriterend geluid maakt wat klinkt alsof er iets stukgaat...hoeveel waarschuwingen heb je nodig? of is de mens nu werkelijk zo dom dat zelfs als het klinkt stuk te gaan het nog te willen doen :confused:
|
Citaat:
|
Gewoon doen. :confused:
|
maak je maar meer druk over het uitzetten van je lichten...dat kan meer kwaad als je dat vergeet dan een handrem.
|
het knopje hoef je bij het op de handrem zetten NIET in te drukken.
bij het van de rem afhalen wel anders krijg je hem er ook niet af :) ik heb al tig keer remmen van auto's gedaan dus ik weet wel een beetje hoe het werkt |
Citaat:
|
Citaat:
achterremmen zijn zowieso veel minder krachtig dan voorremmen, een auto remt voor iets van 70% op de voorremmen. Een handrem is nog minder krachtig dus het betekend dat je nauwelijks een scootertje kunt pesten met je handrem, tenzij ie echt perfect werkt, wat niet vaak het geval is. |
Bij het loslaten moet je het knopje altijd inhouden, want het werkt als een vergrendeling. Bij het aantrekken van de handrem is het op zeer lange duur wel slimmer, omdat de tandjes wel meer kunnen slijten (heb zelf al s ooit zo'm mechaniek moeten vervangen, ook nokjes afgesleten.)
Het kan dus niet echt kwaad, maar het is wel beter om t knopje in te drukken lijkt mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb al meerdere keren de lichten van onze auto aan laten staan. :o
Konden we dag daarna met de startkabels aan de gang. :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |