![]() |
Geen Sex Voor Het Huwelijk....!!??
Uhmm....Wat vinden jullie hier nou van..?!
Kvind het zelf een btje ouderwets... Maar goed iedereen moet het zelf weten.. Kvind zelf dat je gewoon sex moet hebben wanneer je er egt klaar voor bent.. |
Ik zou het zelf niet doen, wachten tot ik getrouwd ben, want ik wil geeneens trouwen. En al zou ik dat wel willen... dan nog niet, behalve natuurlijk als ik een hele goede relatie zou hebben met iemand die pas vaginale sex wil in het huwelijk, maar daar vóór al wel andere dingen wil doen. Maargoed, ik vind het niet erg logisch, om dáárop te wachten. Wacht gewoon tot je zeker weet dat je geen spijt zult krijgen... daarvoor hoef je toch niet getrouwd te zijn?
En voor het Christelijk geloof hoef je t ook niet te doen; in de bijbel staat immers dat als twee ongetrouwde mensen seks met elkaar hebben, ze ooit zullen moeten trouwen, en niet dat ze dan al getrouwd moeten zijn. |
Wel respect voor de mensen die er wel op kunnen/willen wachten (y)
|
Citaat:
Dat bijvoorbeeld je vriend(in) tot het huwelijk wil wachten.. Of dat je een bepaald leven krijgt dat je pas sex hebt tijdens je huwelijk en geen kans daarvoor.... (al lijkt me dat stug) |
Van de mensen die niet aan sex voor het huwelijk doen ligt het scheidingspercentage 300% hoger dan van de groep mensen die het wel doet.
Even een feitje tussendoor ;). |
Citaat:
|
iedereen moet het zelf weten ben alleen blij dta mijn vriend er anders over denkt :P
zou er zelf niet op wachten denk ik... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens zou ik niet wachten, ik zie er geen noodzaak toe. Het komt mijns inziens alleen voort uit geloof, en ik ben niet gelovig, dus... |
Citaat:
|
Citaat:
sorry :) |
Citaat:
Ik vind het sowieso dom. Omdat een of ander boek zegt dat het niet mag doe je het niet, pff, dikke onzin. Sex is gewoon een belangrijk onderdeel van je relatie. |
daar is t bij mij nu te laat voor ;)
|
Ach, dat hele nieuwe testament slaat nergens op.
Geef mij maar het oude. Daar mag je tenminste nog scheiden als je ongelukkig bent. |
Citaat:
dan ben je natuurlijk wel erg wantrouwend tegenover mannen maarja.. |
Citaat:
Best of luck met het vinden van een partner dan. Zijn denk ik weinig jongens die daar op gaan zitten wachten. |
Citaat:
Soms schaam ik me voor mijn seksegenoten. :| |
Ik zeg niet dat ik het met haar eens ben.....
|
Citaat:
|
Citaat:
zei ik dat dan? ;) |
Citaat:
|
Misschien dat ik dat zou doen, echter niet om godsdienstige redenen.
Ik wil gewoon geen seks voordat het vrijwel zeker is dat de relatie blijvend is (ik zou nooit seks willen hebben buiten een relatie). |
Citaat:
|
Citaat:
Veel mensen hebben geen sex voor het huwelijk vanwege hun geloof.. en dat respecteer ik helemaal. Ikzalef zou dat namelijk nooit doen (of kunnen), ik heb gewoon voor de eerste keer sex gehad toen ik er echt aan toe was. |
Citaat:
Ikzelf heb geen religie die het verbiedt, dus ik doe gewoon aan sex voor het huwelijk... |
ik vind het gruwelijk triest als je het uberhaupt wil doen, d.w.z je onthouden van seks voor het huwelijk.
en zo heeft iedereen zijn eigen visie erop. |
Ik vind het helemaal niks, sex is belangrijk in een relatie, en je zal altijd zien dat ik net die ene onwijze dweil trouw ;)
|
Citaat:
|
ik heb wel respect voor mensen die het doen m.u.v. bepaalde Turkse gasten die roepen dat geen sex voor het huwelijk super belangrijk is bij een meisje, en dat ze een maagd willen trouwen maar ondertussen er zelf op los neuken met alles wat los en vast zit :rolleyes:
ik zelf zou niet kunnen wachten tot het huwelijk denk ik |
Beetje erg ouderwetse refogedachtes.
|
Citaat:
|
Seks is voor mij één van de vele, maar ook erg belangrijke, uitingen van mijn gevoelens tegenover die andere persoon. Het is niet zo dat mijn hele relatie om seks draait, maar een goed seksleven heeft wel degelijk een positieve invloed op mijn relatie (net als dat een goede relatie een positieve invloed heeft op mijn seksleven); de twee zijn voor mij toch onlosmakelijk aan elkaar verbonden, omdat ik nou eenmaal iemand ben die seks niet los kan zien van een relatie, maar het beschouw als een verlengstuk van een relatie. Seksualiteit is namelijk ook een onderdeel van mijn persoonlijkheid, net als mijn opvattingen over hoe de wereld in elkaar zit, mijn gedrag, mijn gedachten en de keuzes die ik maak. Het is bepalend voor wie ik ben en een onderdeel dat ik ook belangrijk vindt voor een goede relatie om met de ander te delen. Daarbij: Zou het op seksueel gebied totaal niet met de ander klikken, dan zou ik het net zo'n probleem vinden als wanneer die persoon totaal andere opvattingen zou hebben dan ik. Soms is zo'n probleem te verhelpen door compromissen, maar soms ook niet en kan je beter met een relatie stoppen en heeft een huwelijk dus geen zin voor mij. Dus ja, ik zou toch graag voor een huwelijk willen weten hoe het op seksueel gebied klikt, en heb dus gewoon seks voor het huwelijk, daarbij ook nog eens omdat het voor mij de relatie helemaal af maakt.
Maar.....andere die er anders over denken moeten vooral dat doen wat ze zelf het beste vinden. Ik zou het alleen zelf niet willen, dat wachten tot na mijn huwelijk (kunnen eventueel wel). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik een vriendin zou krijgen die daar aan deed, zou ik echt zo iets van "laat dan maar' hebben. Sorry, seks is een van de dingen die het verschil tussen gwoon 'vrienden' en een relatie maakt
|
Citaat:
En nare man: dat was een onderzoek van ik dacht het cbs waar de resultaten een jaar of 2/3 geleden op het nieuws (iig op teletekst en ik meen in de volkskrant) zijn verschenen. |
Citaat:
Ik ben het daar overigens wel mee eens. Overigens ben ik nog maagd. Maar als ik sex zou hebben zou dat uit liefde zijn, niet uit lust. Daar ben ik zeker van. En ik zie de Eerste Keer ook wel als bevestiging van je relatie, ik vind het even belangrijk als trouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is in iig echt geen paradijs... pas na de derde keer ;) |
dat vind ik maar niks eeh
|
Citaat:
*is pro- "sex uit lust op voorwaarde van liefde"* |
Lust en liefde versterken elkaar. Oneindig. Is een van beiden niet aanwezig, dan gaat het niet wat worden.
Och, het huwelijk is maar een formaliteit. Waar het om gaat is denk ik de vraag of je jezelf wilt bewaren voor de ware. Helaas, helaas, of iemand de ware is, daar krijg je geen garantie op. Dus als je het helemaal zeker wilt weten, dan blijf je maagd tot het graf. Soms moet je dus gewoon de sprong in het diepe maar wagen en verder goed je best doen. |
ik vind gewoon als je er allebei klaar voor bent en dan niet met jan en alleman in bed duikt moet je het gewoon doen!!!
|
Citaat:
|
Ik doe wel aan seks voor het huwelijk.
Boeiend dat ik dan niet in de hemel kom. |
Citaat:
|
Dan is iedereen in mijn buurt wel met een heleboel verschillende mensen getrouwd... daar was zo'n mooi woord voor...
Bigamie? pff jeetje I'm losing it |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39. |