![]() |
Welke zaden moet ik kopen
Ik wil zelf wat wiet gaan kweken maar vraag me af welke zaden ik het beste kan kopen. Ik heb een foldertje van black label, maar ik vraag me af of dat prijsverschil ook merkbaar is in de wiet zelf.
Master Kush (26 Euro) Hollands Hope (40 Euro) White Widow (42 Euro) Olé 47 (62 Euro) Blue Berries (74 Euro) Sensi Star (74 Euro) Jack Herer (100 Euro) Neville's Haze (119 Euro) De zaden zijn overigens per tien stuks verpakt |
wow is dat niet belachelijk duur voor 10 zaadjes?
dacht dat ze bij zo'n winkeltje 25 Gulden waren toendertijd per 10, maar dan had je niet de duurste maar ehm een slechte tot redelijke wiet |
ja bij de chinese winkel ahd je destijds 30 zaadjes voor 15 piek en da was voornamelijk vage wiet, maar wel dikke planten dikke oogst
maar die prijzen zijn ook enorm veranderd :| bovendien wil ej toch wel zaad van een growshop hebben |
ah :) hehe ok
|
De prijzen zijn inderdaad opeens veel hoger voor zaden.
Ik zou die white widow zaden nemen,40 euro is duur maar paar jaar terug waren ze 80 gulden ofzo dus die zijn ook niet zo erg gestegen. Of die blue berries maar das tyfus veel geld voor 10 zaadjes. :( |
je moet gewoon stekkies halen. Das stuk beter en je zit eerst niet te kutten met het ontkiemen en je weet zeker dat je een vrouwlijke plant krijgt.
|
per stekkie was ik €2,50 kwijt. Santa Maria is de soort. Zal binnenkort wat foto's posten van mijn plantje
|
Gewoon stekkies kopen zoals Stamping Zhanz zegt.
|
Citaat:
|
Stekkies zijn inderdaad relekster,maar het ging over zaden. :p
|
I know, ik probeer hem alleen duidelijk te maken dat zaden zuigen omdat:
1. je niet cker weet of ze uitkomen 2. je niet weet of het vrouwtje of mannetje is, bij stekkies wel 3. stekkies zijn voorgeselecteerd en dus veel sterker 4. goedkoper |
IAls je een zuivere soort wil hebben, kun je toch beter voor zaden kiezen.
Eventjes de vorige punten proberen te ontkrachten (maar ik sta open voor discussie dus kom maar op ;-) ) : 1. je niet cker weet of ze uitkomen 2. je niet weet of het vrouwtje of mannetje is, bij stekkies wel 3. stekkies zijn voorgeselecteerd en dus veel sterker 4. goedkoper 1. Bij fatsoenlijk zaad, zoals de meeste NL bedrijven verkopen, komt 90 tot 95% uit. Verder kunnen stekken net zo goed zwak zijn en in een vroeg stadium doodgaan 2. Dat is duidelijk het grote voordeel van stekken... Maar de negatieve kanten wegen zwaarder ;-) Verder kun je ontkiemde zaden laten voorbloeien als ze net beginnen met groeien (door ze 12 uur licht en 12 uur donker te geven op de 24 uur). Zo kun je binnen 2 weken de mannetjes en de vrouwtjes van elkaar scheiden. 3. Stekkies kunnen bijv. de 6e generatie van een plant zijn. De genen kunnen zich in die tijd niet aanpassen aan de omstandigheden, alle planten worden toch wel volwassen... VErder wordt de moederplant/moederplant die hieruit voortkomt steeds zwakker, zodat je juist bij stekken krijgt dat ze steeds zwakker worden. Bij zaden heb je hier geen last van. Is namelijk steeds de eerste generatie. Verder moet je er bij stekken maar vanuit gaan dat je dezelfde moederplant, zelfde soort in de loop der tijd, of uberhaupt dezelfde soort krijgt. Zaden zijn consistenter. 4. Van een goede zaadplant die je zelf selecteert kun je stekken maken. Practisch gratis. En eigen keus plant ook. Of als je wilt zelf gratis zaden produceren. En je eigen kruising maken. Ik denk niet dat stekken uiteindelijk veel goedkoper zijn als je actief doorkweekt. Maar zoals je leest zijn stekken minder gedoe... Wat betreft soort, dan moet je toch afgaan op je kweekomstandigheden/mogelijkheden en persoonlijke voorkeur/tijd die je eraan wilt besteden... |
Citaat:
|
Idd, maar buitengewoon heeft op zich wel een paar punten. Ik denk samengevat:
Als je het makkelijk en goedkoop wilt doen, stekkies. Maakt geld je niet veel uit en besteed je er veel tijd aan, zaadjes. |
"Stekken komen wel af van de planten waarvan je wiet in de shop haald, dus zou de kwaliteit ook goed moeten zijn"
Met alle respect hoor, maar dit is volgens mij nergens op gebaseerd en een beetje onzin... |
Citaat:
|
Ik zou zonnebloempitten kopen, lekker gezond
|
Deze zaden komen wel van de growshop, ja
Citaat:
Maarre, waar kun je aan die goedkopere zaden komen? |
Citaat:
|
Powerplant, heb ik ook :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43. |