![]() |
Wanhopig versleten
De waarheid verdraaid
Je voeld je genaaid Je bent al vergeten Niks blijft je bespaard Het zelfde gezicht vertroebelt nu in het water oud, moe, versleten Het nu weerkaatst later Je lichaam gesloopt Een slinkende hoop Je woorden verbleken Bij 't zien van de dood Je kan niet meer rennen Want staan blijf je toch Nee vluchten heeft geen zin Als je je toch al hebt verstopt. |
Ook nog laat op? :D
"De waarheid verdraaid Je voeld je genaaid Je bent al vergeten Niks blijft je bespaard" Kort en krachtige beschrijving van het leven. Je gedicht drukt echt de laatste melancholische gedachten van een konijn in het licht van koplampen uit.... Het grafschrift van een anonieme zwerver, zoiets... (Dat zijn dus complimenten). Ik vind twee stukjes jammer: "vertroebelt nu in het water" immers, 'nu' komt even later nog een keer, misschien kun je 'nu' helemaal weglaten, je moet het gedicht dan wel wat anders lezen om het lekker te laten lopen. En: "Als je je toch al hebt verstopt" dit valt er echt helemaal uit, ik zou iets rijmend op 'zin' verwachten... 'Er is alleen maar middenin' ofzo... Mwa, slaap lekker en zie je, |
ik vind vooral de 2e strofe erg sterk.. door een bepaald, snel ritme, die aanvoelt alsof je even gaat hardlopen ofzoow.. weet niet wat het is.. vind dat smane met de inhoud goed voor een niet onaardig geheel..
Genesis |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |