![]() |
Falafel
Ik neem aan dat de meeste van jullie wel bekend zijn met deze snack. Degenen die dat niet zijn...erg jammer ;).
Maar ik probeer het dus regelmatig zelf te maken, omdat iedere keer naar Amsterdam afreizen voor een falafel van Maoz me iets te veel van het goede is...alleen het is nog nooit volledig gelukt. De eerste keer was te structuur te glad, t glibberde zo je keel in, en de tweede keer bleef er bij het frituren niks meer van de bolletjes over, maar wat er toen mis is gegaan weet ik niet. Iemand tips? |
Oew jammie Maoz falafel (y)
Zelf maken lijkt me ook wel leuk, alleen heb geen idee hoe je dat moet doen... |
Citaat:
|
Vegatopia - falafel
Volgens mij hoef je niks met tarwekiemen, of lees ik daar over. Op de link hierboven staan veel informatie en tips. De problemen die je noemt staat daar ook wel in gemeld. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik gebruik altijd de falafelballetjes van Florentin. Verkrijgbaar bij natuurwinkels. Erg lekker. Falafel bij MAOZ heb ik nog niet geprobeerd :( Moet ik ook maar eens doen. :) |
^^ jah! want falafel bij maoz is (y)
|
ik woon zelf in amsterdam, maar heb er nog nooti van gehoord ? dat maoz dan he :)
|
Citaat:
|
Falafel = puike shit
moet het maar een keer in A'dam proberen denk ik. |
Wat zit iedereen toch over Amsterdam te praten? In Groningen is ook een MAOZ hoor :p
|
Citaat:
|
Ik vind het smerig, maar misschien dat die tent daar verandering in kan brengen, adresinformatie?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de lowlands falafel roeleert wel degelijk!
hmmmz...... dat is wel 200 euro waard :p |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs Londen is goedkoper :p, daar zitten ze ook |
Ik heb ooit gehoord van Falafel. Ik heb het nog nooit gegeten. Ik weet mijn god niet waar het van gemaakt is.
|
Citaat:
En dit worden bolletjes van gevormt en gebakken/gefrituurt in plantaardige olie. |
falafel = lowlands :D
Heb het nog nooit zelf gemaakt zou iook niet weten hoe dat moet maar het is wel errug lekker :) |
* krjig binnenkort ingredienten vanuit Israel!*
hmmmzzzz.... ;) |
Woei ga eventjes de hele week falafel eten in Israel :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
????????? :confused:
|
Nog nooit van gehoord :bloos:
|
Maoz...veel te duur.
En, er is lekkerdere falafel te krijgen (Falafel Dan, Ferdinand Bolstraat, tegenover de Maoz :)) met hummus en salade. Godverdomme. Maar als je het zelf maakt wat helemaal geen fuck kost moet je het beslag in elk geval direct frituren anders pleurt het uit elkaar. Je kunt trouwens ook gewoon burgers kneden en bakken. Beetje maizena erdoor om te binden. |
ik heb het net op (Y)
|
Ik ga nu maar weer even wat falafel maken :)
|
Nog nooit van gehoord, laat staan gegeten.
|
falafel tent op Lowlands in van de broer van een vriendin van mij, ik zou het kunnen vragen mischien? Zijn idd erg lekker, zou ze zelf ook wel eens willen maken :). Bij de natuurwinkel verkopen ze trouwens ook verpakte fallafels.
|
Falafel King (Rotterdam Eendrachtsplein) Rulez!
|
Falafel is erg lekker op zijn tijd (y)
Soms zelfs wel lekkerder dan gewoon shoarma :) |
Citaat:
|
Citaat:
Falafel is (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53. |