![]() |
in stilte
in stilte
in stilte honger ik in stilte kras ik in stilte schreeuw ik in stilte beweeg ik in stilte spuug ik in stilte overwin ik in stilte heb ik gewonnen maar ik weet niet van wie |
waarom?
ik heb mijn lichaam hard gemaakt
niets voel ik meer dingen die mij ooit hebben geraakt doen dat nu niet weer ik sleep mij door het leven niet wetend waarom waarom ben ik gegeven gewoon daarom? |
mijn lichaam
mijn lichaam, mijn dikke buik en billen
mijn lichaam, ik durf er niet naar te kijken open mijn ogen om ze dan weer te sluiten mijn lichaam, ik probeer het te bedekken wijde kleren over al dat vet mijn lichaam, ik kras in mijn lichaam zonder woorden schreeuw ik van de pijn mijn lichaam, ik haat mijn lichaam mijn lichaam, mijn vijand |
duisternis
de ijzige kou
en de stilte van jou ik hoor geen geluid, maar luister terwijl ik mij overgeef aan de duister en in het licht van de maan leer ik je verstaan |
Kut
:( :( :( :( :( :( |
Ik vind de andere honderd die je vandaag gepost hebt beter, eigenlijk...
|
Citaat uit het announcement:
- Niet meer dan twee topics per dag per persoon. Maargoed, om te reageren op je gedichten: Waarom: Het ritme klopt soms niet helemaal, bijv. in de tweede zin vd laatste strofe (ik heb het idee dat daar nog één lettergreep bij moet) en in de laatste zin vd laatste strofe (volgens mij moeten daar twee lettergrepen bij). Verder vind ik dit je beste gedicht; het is simpel maar duidelijk van vorm en woordkeus, en het spreekt me wel aan. Duisternis: Deze vind ik niet zo veelzeggend… Ik vind het rijmschema op zich wel leuk, maar toch een beetje te gedwongen gerijmd. Verder is het een beetje een cliché verwoording, maar ik denk dat het bij je gedichten voornamelijk om het gevoel gaat…. (waar helemaal niets mis mee is hoor; maar begrijp me niet verkeerd, de reaxi’s die ik geef zijn niet om je gedichten af te kraken, maar gewoon een reaxi op de technische kant van je gedichten). Licht: Deze spreekt me wel heel erg aan, ik vind dit gedicht ook veel diepzinniger… Je woordkeus is mooi en het ritme is niet perfect, maar het is wel aangrijpend… Mijn lichaam: Dit gedicht vind ik het meest van al een gevoelsgedicht…Je bent hier heel duidelijk in je verwoording, wat het gedicht ook aangrijpend maakt. In stilte: Ik vind dit gedicht wat minder dan de rest; de herhaling ‘in stilte’ is hier te duidelijk, zodat het niet zo interessant wordt om het te lezen. |
Citaat:
ik ben t met t meeste wel eens, denk ik. thnx!!! |
Citaat:
|
Ik verzoek je het anouncement door te lezen, je hebt 5 gedichten gepost, terwijl je er maar 2 mag posten op een dag. Ik heb ze nu samengevoegd in een topic, maar in vervolg dus 2 posten per dag. Zo niet, verwijder/sluit ik ze de volgende keer.
|
Citaat:
sorry. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53. |