![]() |
Wiet drogen
Hoe droog je t snelste wiet?
ben net mn oogst gaan bekijken en kon het niet laten om vast een dikke top te plukken en nu moet ie fokking droog en rookbaar zijn ook :mad: hehe maja, droog en donker weet ik wel, maar helpt iets om dat proces te versnellen? magnetron is leip ivm verdampingstemperatuur ofnie? (voor cake hoeft t trouwens niet gedroogd te zijn ofwel? :confused: ) bitte, danke |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pak een panty, stop het daar in en dan KEIhard zwieren :) .
|
Citaat:
|
onder een bureaulamp die goed heet wordt...oppassen dat je hem niet te dichtbij legt
|
Citaat:
het werkte nl inderdaad verrekte goed maja.. zal t maar es uittesten, kijken hoe t smaakt |
was er neit iets emt dat in het donker (en kou) de THC beter uitkristalliseert?
dat heb ej dan toch helemaal niet als jet in de magnetron droogt? scheelt dadan nie vele in kwaliteit? |
Citaat:
|
hehe, zo te zien wel ja :P
damn wat zijn ze wit uitgeslagen *hongerige ogen* en die geurrrrrrrr |
Waarom ruik ik jalouzie bij mezelf :D
|
Tja gewoon drogen is altijd beter, moet je ook met het grootste gedeelte doen. Maar met een paar proef topjes snel drogen is niks mis :p
|
Citaat:
Je kunt het het beste ergens in een kamertje (constante temperatuur van ongeveer 23 graden) ophangen of neerleggen op een gaas ofzo (zodat er overal lucht bij kan komen.) weekje laten liggen en je kan WEL een fatsoenlijke joint roken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
haha ik denk dat je eerder ziek op bed gaat liggen.... |
Citaat:
|
Citaat:
die THCkristallen hechten zich ana de botermolecuultjes oid (weet er t fijne ook niet van) |
Citaat:
ik heb t vorig jaar ook wel es gedroogd in de magnetron, en dat was nog best te roken, kan me alleen niet goed herinneren meer of ik er stoned van werd, dus dit jaar maar opnieuw proberen hehe |
waarom zul je gaan haasten :confused: is alleen maar slecht, gewoon idd donker en droog bewaren voor een redelijk lange tijd en dan heb je ook iets te roken (magnetron, lamp e.d. is gewoon slecht als je logisch nadenkt :rolleyes: )
|
Ok Artemis, dan kan ik gauw komen proeven ^-^
|
volgens mij kun je het beter gewoon op de normale manier drogen anders krijg je toch iets mindere wiet is mijn ervaring, maar ik kan het ook fout doen natuurlijk
|
Citaat:
euh....waarom niet? |
die wiet
die HEERSCHT! |
Citaat:
ohh hijs lekker zeg gister 2 jointjes gesmookt (van da magnetrongedroog spul) ik was echt vaaag, en de smaak was heerlijk subtiel en lekker en ik werd nei eens lam maar meer high ofzo, hij was heerlijk :D (en nog nooit zo geneukt op wiet :eek: :bloos: ) |
Citaat:
maar donker is niet noodzakelijk.. je vergeet goed geventileerde ruimte maar goed, met de magnetron, oven óf gasbrander zijn geen oplossingen, wat je wel kunt doen is de wiet onder een gloeilamp leggen, wel opletten dat het niet te warm wordt. |
Citaat:
|
Mensen, check ff mijn post in Eigen Teelt. Daar staan wat vragen van me in. Alvast bedankt :D.
|
kan je het trouwens roken als het net geplukt is?? Ik bedoel, tis dan wel niet droog maar de THC komt er tog niet in ofzo doordat het droog word? En op zich met veel tabak erbij brand ut wel tog?
|
Citaat:
|
True true, maar dan doe ik dat wel ff, want ik wil ut eigenlijk tog wel testen. Ik dacht eerst ff 2 weken wachten maar tog niet hoor :D. Alleen de smaak is dan kut omdat de plant als ie gedroogd word in eht donker chlorofiel ofzo afbreekt en daardoor word ut zoeter volgens ut wietologisch handboek.
|
Citaat:
dus jij denkt dat je wiet van de plant af zou kunnen halen, knippen en in de magnetron drogen? en het dan ook nog roken? :eek: |
Blijkbaar.
|
Dudes, enemyground heeft zoveel gelijk, je hoort wiet net als andere kruiden te drogen, hetzij aan een touwtje aan hget plafond, hetzij op een roostertje op een warme, droge plek. Dan is het gewoon goed, helemaal goed.
|
FF btw, THC verdampt, of ''kookt'', bij 200 graden.... :cool:
|
Citaat:
dank. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39. |