![]() |
Silverstein in de 013
Woensdag 25 Februari.
Wel apart dat de 013 wat meer aan de emo-core gaat doen. aanvang zaal open 21.00 uur 20.00 uur entree € 5,00 Geen voorverkoop Silverstein komt uit Canada. Hier wat info in het Engels: Silverstein formed in Ontario, Canada, in 2000; it formed as a side project for vocalist Shane Told, guitarist Josh Bradford, drummer Paul Koehler, guitarist Richard McWalter, and bassist Bill Hamilton. But after diving into the thriving Ontario hardcore/emo scene, which also included bands like Moneen and Grade, Silverstein soon found an audience for its particular brand of shimmering, hot-blooded post-hardcore. The self-released EP Summer's Stellar Gaze was quite well-received, and soon Silverstein became the full-time project of its members. After a lineup change that saw McWalter being replaced by ex-Maharahj guitar player Neil Boshart, the band began to tour Eastern Canada in earnest. They next released a second EP in April 2002 entitled When the Shadows Beam. The record sparked the interest of Victory Records honcho Tony Brummel, who signed the group to his respected Chicago imprint in October of that same year. When Broken Is Easily Fixed, Silverstein's full-length Victory debut, appeared in May 2003. En info over de laatste cd die op Victory records uitkwam: Silverstein's Victory debut is a jarring mixture of emo's earnest determination, elements of hardcore, and the heaviest of heavy metal. While vocalist Shane Told delivers lines like "How can I say I love you back, you never made me happy" in a cracked, soaring singing voice, When Broken Is Easily Fixed actually begins with a ragged scream that's as arresting as his singing is plaintive. Musically, the LP is dominated by the dynamic shifts and driving melodies of emo. But Silverstein's membership was derived from existing hardcore, metal, and punk squads, and these influences are never very far from view. "Last Days of Summer" begins as a June day ends, with shuffling percussion and gently strummed guitars. But just as the fragile strains of a violin drift in, Told's growling, scarred alter ego appears behind his singing self. The song's structure breaks apart, and re-forms as a churning post-hardcore anthem driven by his scarred, screaming id. The track gives way to the scathing hardcore of "Bleeds No More," but even its furious rhythms aren't safe from Silverstein's experimental touch -- its bridge features an atmospheric interlude complete with programming and additional violin. Things get even more bipolar with "The Weak and the Wounded," on which Told's two sides duet before the track bursts through the storm clouds into a gliding chorus. But all is not well. "Love in my eyes, lust in my heart," Told sings, only to sneer finally "I made it all up. Lies, deceit empowers me." When Broken Is Easily Fixed is a rousing, cathartic record that effectively blurs the lines between emo, hardcore, and metal. It drags the listener behind the car on an emotional roller coaster that teeters on rotting wood. For your own safety, keep your hands and arms away from the stereo at all times. |
nooit van gehoord eigenlijk
even wat van downloaden... |
Geen voorverkoop. aha.
dus je komt geheid voor niks. past maar een paar man in. |
vet silverstein is vet
|
tis niet duur en doordeweeks, wie weet, ben er niet echt weg van maar ja als ik niks te doen heb ofzo rond die tijd... zal het in mn concert ding pleuren..
|
aah :) wat grappig.
|
:eek:
:cool: (download tip voor de mensen die ze niet kent: smashed into pieces) |
Citaat:
silverstein wil ik wel zien |
konden wij voor de goudvishal ook krijgen. Programmeur vroeg of wij die moesten programmeren, heb het hem maar afgeraden aangezien er toch niet veel man op afkomt.
|
wat is emo-core?
vind ze wel (y) klinken mja..... wat is emo-core? (sorry dak me zo n00b gedraagd enso) |
silverstein is wel (y), humh, als ik meer mensen kan vinden...
|
Citaat:
|
Red light pledge vind ik het mooist. Viool (L)
|
Citaat:
wat is emocore.. tja wat is pop, aan mij heb je geen bal want ik kan niet zo goed uitleggen.. maaruh rockerig met veel ritmewisselingen (datvindikleuk) enne mjah ik kan jje alleen maar aanraden om at the drive in en bijvoorbeeld silverstein te dowloaden.. zoiets dus.. |
emocore is hardere emo, met geschreeuw erin enzo, beetje emotionele melodieuze hardcore ofzo... :p
silverstein is wel koel, wat ik ervan ken iig... en 5 euro is niet duur en doordeweeks heb ik ov (y)... alleen als wat daphne zegt waar is wordt het wel vervelend.. |
emocore is toch gewoon huilen en schreeuwen??iig, 013 is me te ver weg, maar ken ze verder ook nie, zal ns wat downloaden zodra ik wat programmatuur heb waarmee dat ook mogelijk is......
|
Daphne tenks voor je pm!!
Wat gaaf dat ze komen zeg! Hoehoe. Nou ik ga er wel met mijn slaapzak liggen want ik moet daar heen dus. |
oh leuk! ik ga ook.
|
superrrrrr
|
Citaat:
maar goed, heb een paar nummers gedownload en een jongen had toevallig een cd bij zich vandaag in psychologie en ik mag hem lenen:). tot nu toe vind ik het wel goed klinken maar goed, mn slaapzak zal ik er niet voor neerleggen dus kaartjes kopen doe ik toch niet denk ik... |
Citaat:
is at the drive in emocore?!?!!?!? nee toch... |
gewoon punkrock oid
|
Citaat:
|
ATDI gewoon punkrock? Over de plank misslaan gesproken.
|
Hahahah :D daarom zei ik ook Not agaaaaain
altijd die eindeloze discussie. Wat? ATDI emocore? NEE is geen emocore is punk! nietes is wel emo blablabla |
naar mijn inziens bestaat emo en emocore niet
|
Citaat:
Dus ja, de gulden middenmoot zal dan emocore zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*lampje* |
Citaat:
|
ok!
maar nu vergeet ik het natuurlijk ook nooit meer meestal luister ik gewoon muziek... weet ik veel hoe dat dan heet. rock is rock zonder fratsen, dat scheelt ;) maarja 't is dat ik niet in tilburg woon en dus meer geld kwijt ben aan de trein dan aan 't kaartje zelf.. anders zou ik er dus echt wel heen gaan :) |
Citaat:
|
Citaat:
qua uitbarstingen heeft het veel weg van emo-core. Maar die echte gitaar en drum breaks zitten er weinig in. Opgefokte indierock. |
Citaat:
Ik vind die shit niet zo vet, dus ik kom niet. |
Citaat:
ik ga ook niet trouwens |
Wat interessant!
Zijn er nog meer mensen die niet gaan? Ik zit er echt op te wachten dat te lezen namelijk (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ATDI is niks, louter the mars volta en sparta, maar ze waren toch gewoon een beetje losgeslagen indie?
|
Citaat:
:nono: Sparta beter vinden dan ATDI. Get a brain check. |
At the drive-in vond ik wel funky eigenlijk!
|
Maar dit is een Silverstein topic, geen ATDI topic.
en ik ben nog net niet zooo erg als jullie allemaal denken hoor :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga wel denk ik.. echt vette band! t nummer smashed into pieces is een vd beste emocore nummers ooit :)
|
heej honeys
als er mensen van ver komen, en ik vind ze cool genoeg, dan mogen ze, indien het moeilijk voor ze wordt om thuis te komen wel bij mij in Breda op m'n kamertje slapen gezellig... maar tis nog laaaang niet |
Silverstein + Lara + The Inaxy
woensdag 25 februari 013 en zondag 22 februari in de Goudvishal. Ik ga naar het laatste. |
ff kijken wie de support doet in de gvh
ik zie wel ik wil ze iig wel ff checken! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50. |