![]() |
Nieuw wisselforum: Keer het Tij vs Jongerenkabinet: Denk mee!
Binnen een niet al te lange tijdsperiode gaat er hoogstwaarschijnlijk een nieuw wisselforum de lucht in genaamd: Keer het Tij vs. het Jongerenkabinet. (nadere toelichting volgt) Wij vragen daarom onze leden om met ons mee te denken over debat-stellingen die wij hierin kunnen lanceren.
Wat is nou precies de bedoeling van dit wisselforum? Keer het Tij is een jongeren organisatie die vaak betrokken is bij protesten tegen nieuwe kabinetsplannen. Aangezien dit de laatste tijd vaak voorkomt wouden we hier iets extra's mee doen. In het wisselforum proberen we op een nieuwe manier op de actualiteiten in te springen door een online forum debat te houden tussen 3 jongeren van Keer het Tij en 3 jongeren uit het jongerenkabinet. (uiteraard mag iedereen meediscussieren) Het plan is ook om 2 bekende debatleiders hiervoor uit te nodigen zoals een Paul Wittemans en een Maarten van Rossum die proberen het debat in goede banen te leiden. Jullie begrijpen uiteraard wel dat dit iets strikter gedaan wordt dan normaal op de fora zoals forumbazen dit doen. Het team wat dit organiseert is zich al druk bezig aan't houden met de format van het nieuwe wisselforum. Wat niet alleen ons aangaat maar vooral ook jullie als mee debatteerders is het vormen van actuele stellingen die we ter sprake kunnen brengen in dit debat. Daarom vraagt het team jullie in dit topic mee te denken over stellingen waarover gedebatteerd zou kunnen worden. Verdere aankondigingen over het nieuwe wisselforum komen vanzelf, waarschijnlijk de eerste binnen zeer korte tijd al. Dus voor de belangstellenden: denk met ons mee en zet je idee hier neer. Mochten er onduidelijkheden zijn oid dan kan je terecht bij de leden van het organisatieteam: Simon Vlooienband Roxy Waaromniet? AngelLena Alvast bedankt voor het meedenken namens het team! |
Dat klinkt interessant!:)
Eventuele stellingen:
P.S. Het is misschien een goed idee om hier een sticky topic van te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Leuk idee, maar ik weet niet zo 1,2, 3 een goede stelling of een stelling die naam onbekend nog niet genoemd heeft. :)
|
Citaat:
|
Deze informatie zullen we zeker meenemen ja. Hartelijk dank.
Maar nu weer terug naar stellingen. |
- Het kabinet laat zich onvoldoende wetenschappelijk informeren over de voor- en nadelen van hun beleid.
- De voorstellen van de commissie Tabaksblat sucken ass. |
Wat een onzin.
Geef mij maar het serieuze werk. |
Maarten van Rossum. He's a funny guy :)
|
Citaat:
Wat versta je daaronder? |
Citaat:
|
Wat :D
|
Citaat:
Zo geweldig verhaspeld Nederengels:D |
Citaat:
Mijn belangen behartigen in zowel de landelijke als lokale politiek. (Ik klink als een VVD-er. :o) |
:cool:
Mja ach :) een beetje taalverrijking kan geen kwaad, zolang je maar niet vergeet hoe het eigenlijk moet. Dat geldt voor zoveel dingen. Je kunt ook best friet eten met je vingers, als je maar niet vergeet wat Van Ditshuyzen zegt over hoe het éigenlijk hoort :) Overigens zijn die voorstellen van die commissie-Tabaksblat behoorlijk slecht onderbouwd, het zijn meer maatschappelijk geïnspireerde noodkreten dan wetenschappelijk beredeneerde stellingnames. Felle kritiek is onder andere geuit door mensen als Huizink, Van Schilfgaarde en Timmerman, toch enkele van de meer gezaghebbende hoogleraren uit het ondernemingsrecht. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Lijkt me een leuk idee, ik ben wel van de partij denk ik :)
Mogen stellingen over de EU en de nieuwe grondwet ook? Laten we wel hopen dat het een beetje een debat op niveau wordt, en dat onzinnige of slecht onderbouwde reply's zonder pardon verwijderd worden. |
Citaat:
Uiteraard mag dat als dat met de NL politiek te maken heeft. Wij proberen uit alle macht te zorgen dat het debat op niveau blijft en treden strenger op dan we normaal doen. |
In het geval dat de EU ook als gespreksonderwerp wordt gehonoreerd de volgende stelling:
''Dient de Europese samenwerking wel uitgebreid te worden naar meer gebieden?'' Onderbouwing volgt als de stelling goedgekeurd is :) |
Ik bied me aan als Minister voor Zionistische Zaken en binnenlandse Joodse Politiek :) .
|
Citaat:
|
OK dat is me een VET idee:D heheheeheh
(y) echtt heel goedd:D ich mag auch mit! hehe xx |
Citaat:
idd ik ben t helemaal met je eens! (zo goed heheeh) xxx |
Citaat:
Nee. De bedoeling is zoals uitgelegd dat er 3 mensen uit het ECHTE jongerenkabinet komen. Alle3 van een andere partij. Forummers mogen meediscussieren en debatteren, maar zijn geen lid van bepaalde partij zoals jij het voorsteld. |
Citaat:
|
-Bezuinigingen zijn hard, maar noodzakelijk om onze economie voor de toekomst stabiel te houden.
Overigens zie ik de ideeën over Van Rossum en Witteman het debat laten leiden. Waarom de linkervleugel van de politiek weer laten overheersen? Waarom niet ook bijvoorbeeld iemand als Joao Varela (schrijf ik t zo goed?), Boris van der Ham, een VVD-er of iemand uit de bijvoorbeeld christelijke hoek (CU, SGP). |
Zo rechts is Van der Ham toch niet? En Varela komt op mij bij tijd en wijle ook wel redelijk over. Neem dan een Maxime Verhagen.
|
Er wordt op deze manier wel een erg linkse stempel op dit forum gedrukt, niet? Onder het mom van 'Linkse kerk, verenigt U'.
Het is natuurlijk wel zo dat het grootste deel hier links is, maar om dat nu uit de titel of het doel van een wisselforum te laten blijken, maakt het forum niet meer 'neutraal' voor de neutrale bezoeker. Dat zorgt er alleen maar voor dat hier meer en meer linkse kerk komt, die allemaal met elkaar instemmen dat die bever op de kop van JP dood is. |
Citaat:
What the f*ck? Sorry hoor, maar zulke dingen als dit neem ik niet zo serieus. :p Leuk spelletje. Maar waarom zou je je niet bezig houden met concretere zaken? Zoals een revolutie organiseren op het forum, om maar eens iets te noemen? :D :p |
Gaan we weer met dat gelinks.
Kom dan met goede alternatieven zoals Unexplained al probeerde; in plaats van af te kraken :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het feit dat er bij 'keer het tij' 98% linkse mensen zitten en dat de ideeen ubersociaal (en op lange asociaal) zijn. Als voor deze lui apart een wisselforum wordt opgestart, krijgt dit forum die linkse stempel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad, daar ben ik helemaal voor.
Desnoods zouden jullie eens contact op kunnen nemen met de Nationale Jeugdraad. Zij zijn in principe een overkoepelend orgaan voor alle jongerenorganisaties. Alleen de JOVD is geen lid daarvan, die zul je apart moeten benaderen. Desnoods wil ik wel namens de JOVD iets doen, maar dan hebben we wel goedkeuring nodig van het bestuur. |
Citaat:
Ook wel, er word getracht een evenwicht aan te brengen zodat er van meerdere kanten een verhaal kan worden gegeven, dat ideaal gezien tot een bevredigend compromis voor allen moet kunnen geven (hoewel dat natuurlijk utopisch is). |
Citaat:
|
Als we de links/rechts discussie nou eens even buiten dit topic gaan voeren en het hier houden op posts die toevoegen aan een mooi en vernieuwend wisselforum. Oke?
|
Gaaf dat er al behoorlijk wat reacties zijn.
Misschien kunnen jullie ook meedenken over stellingen die direct of betrekking hebben op middelbare scholieren. Citaat:
Indien er nog sprake zal zijn van debatleiders, dan hebben we liever niet dat deze direct gelieerd zijn aan een politieke partij, om begrijpelijke redenen. Anders had ik wel Wouter Bos en Gerrit Zalm geopperd. Het wisselforum heeft geenszins een linkse inslag. Het gaat juist om de discussie tussen voor en tegenstanders van het kabinet, alle partijen dienen evenveel aan het woord te komen. |
Citaat:
On topic: je zou een discussie kunnen voeren over de toekomst van het onderwijs, zoals het kabinet die ziet. |
Citaat:
|
Misschien ook wel een leuk (en actueel) onderwerp:
Woningnood en kraken! CDA probeert het te verbieden, maar de gemiddelde wachttijd voor een woning is enorm hoog en er staat 2 miljoen vierkante meter aan kantoorpanden vrij. Anderen vinden deze manier van oplossen niet goed omdat dit gewoon het ontnemen van iemand zijn eigendom zou zijn. (dit laatste is NIET mijn mening, maar volgens mij mag ik die later pas geven) Rood (jongeren in de SP) zijn een landelijke kraak-estafette begonnen, en worden van alle kanten hierop positief en negatief aangesproken. Lijkt me wel een onderwerp wat leeft, zeker onder jongeren die hard op zoek zijn naar een woning. Ow moet natuurlijk wel een stelling ervan maken...: Wonen moet, dus zolang er woningnood is moet het mogelijk blijven om te kraken. |
Citaat:
|
Citaat:
Oh en voor de rest ben ik het overal mee eens :) |
Citaat:
Stelling: het kabinet legt te veel de nadruk op het heden, en verwaarloost de toekomst door de rol van het onderwijs onvoldoende te benadrukken. |
Citaat:
|
Citaat:
dit vind ik echt een misvatting die ik even onderuit moet halen:p bouwfraude en excessief hoge managementsbeloningen onstaan niet door de vrije markt maar door een gebrek daaraan, en boekhoudschandalen en voorkennis zaken hebben niks te maken met de graad van liberalisatie van de markt:nono: maargoed het initiatief waar deze topic over gaat vind ik wel leuk:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |