![]() |
Hoop
Hoop
verloren gedachten sluipen door nacht om te jagen naar illusie die haar hoop niet verwacht bevrijd het gevangene van klemmend korset van't verblekende donker dat nauwlettend zegt: verdrijf en verlaat verzwijg en ontken onteer en verleer jezelf en vandaag ontsluit je gevoelens met stralen van zonlicht ontzwijg en vergeet met het licht van de lach |
Wow Miek, mooi woordgebruik!.
(Dat eerste stukje herken ik:p;) Over je gedicht: Het loopt eigenlijk heel goed, behalve de 1e strofe. Als je het een beetje versneld leest, kan het wel, maar echt fijn loopt het niet. Mogelijke verandering(maar dan verandert het ook best wel, minder lidwoorden ook): verloren gedachten sluipen door nacht jagend naar illusie de hoop niet verwacht zo nog niet vlekkeloos, maar voor mijn gevoel beter en sluit ook mooi aan op de volgende strofe, maar goed, dan streep ik wel wat woorden weg, ik weet niet of je dat zo leuk vindt;). Leuk dat schuingedrukte stukje!, apart en sprekend!, hele mooi slotzin. Inhoud raakt me. (K)zusje. |
Zonder meer een mooi gedicht! Ga zo door
|
ah, heb em al weer een beetje veranderd, is dit beter zo?
zonder aldie lidwoorden vind ik het een beetje kaal |
ik bedoel wat dreamerfly voorstelde
|
Citaat:
|
Mooi, maar ik ben ook wel benieuwd naar het origineel...
Taalgebruik vind ik mooi, inhoud ook, alleen vraag ik me af waarom je niets hebt gerijmd in de laatste strofe. Niet dat het niet mooi is zo, maar het past iets minder bij de rest zo, vind ik. |
(y)
|
Het dichten zit echt in de familie :) ;) :)!!!!
Het gebeurd niet zo vaak, maar na dit gedicht viel ik echt even stil: ik heb eerlijk gezegd helemaal geen negatieve kritiek... Het enige puntje dat je gedicht misschien nog beter zou kunnen maken is de suggestie van lovetear; rijm in de laatste strofe zou het net wat leuker maken voor het lezen. Maar verder; prachtig...mooi ritme en echt een hele sterke verwoording. De schuine strofe is echt heel erg goed! |
Goh wat leuk om die reacties te krijgen! Zusje inspireert me wel een beetje hoor! :p
Ja, was idd wel handig als het orgineel erbij stond! hier komt ie: En hoe is het einde nu? Verloren gedachten dolen door de nacht om te jagen naar illusie die de hoop niet meer verwacht Bevrijd het gevangene van klemmend korset van't verblekende donker dat nauwlettend zegt: Verzwijg en verlaat verdrijf en ontken onteer en verlaat jezelf en vandaag Ontsluit je gevoel met stralen van zonlicht ontzwijg je gedachten in't licht van de lach |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37. |