Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   die vraag(op zoek naar een betere titel) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=622568)

lovetear 07-10-2003 15:03

die vraag(op zoek naar een betere titel)

die vraag

Zoals geen pen de pijn beschrijven kan,
ben ik niet goed genoeg
Verloren en verward door
al de vragen die zij vroeg

Al de dagen die verstreken,
geen seconde onbemind
Wachtend, smachtend naar een einde,
kijk ik lachend naar die zin

Op dat stukje wit papier
hoeft geen pen meer te beschrijven
wat er eigenlijk al staat
Alleen die ene vraag;

Waarom moet alles blijven,
En waarom bleef het niet vandaag?

Titel heb ik nog niet echt, misschien weet xineof er een?

sinsere 07-10-2003 15:49

De eerste titel die in mij opkomt is: verloren. Naar mijn idee vat dat het wel een beetje samen. Hoewel dat weer niet altijd de bedoeling van een titel hoeft te zijn .. maarja :)

lovetear 07-10-2003 16:28

Citaat:

M|ST schreef op 07-10-2003 @ 16:49:
De eerste titel die in mij opkomt is: verloren. Naar mijn idee vat dat het wel een beetje samen. Hoewel dat weer niet altijd de bedoeling van een titel hoeft te zijn .. maarja :)
Is inderdaad een leuke suggestie :) . Wat vindt je van het gedicht zelf?

xineof 07-10-2003 16:42

:). Ik vond de suggestie van M|ST eigenlijk heel goed, zelf kwam bij me op: veranderde verwarring, of vol verwarring
Maar dat is misschien een beetje vreemd ;).

Over je gedicht: Die roept een heel mooi gevoel bij me op, ik zie het zo voor me wat je beschrijft... De sfeer is echt heel mooi weergegeven in dit gedicht :). Vooral leuk aan je woordgebruik vind ik:
- pen de pijn: dat leest nou eenmaal heerlijk
- ben ik niet goed genoeg: als je de klemtoon hier op het woordje ik legt dan is het metrum echt heel erg sterk!
- geen seconde onbemind: mooi!
- wachtend,smachtend: vanwege de goede binnenrijm.
- De laatste strofe in schuinschrift; leuk dat het in vraagvorm staat, en een hele mooie verwoording en afsluiting!

Dreamerfly 07-10-2003 17:00

Citaat:

xineof schreef op 07-10-2003 @ 17:42:
:). Ik vond de suggestie van M|ST eigenlijk heel goed, zelf kwam bij me op: veranderde verwarring, of vol verwarring
Maar dat is misschien een beetje vreemd ;).

Over je gedicht: Die roept een heel mooi gevoel bij me op, ik zie het zo voor me wat je beschrijft... De sfeer is echt heel mooi weergegeven in dit gedicht :). Vooral leuk aan je woordgebruik vind ik:
- pen de pijn: dat leest nou eenmaal heerlijk
- ben ik niet goed genoeg: als je de klemtoon hier op het woordje ik legt dan is het metrum echt heel erg sterk!
- geen seconde onbemind: mooi!
- wachtend,smachtend: vanwege de goede binnenrijm.
- De laatste strofe in schuinschrift; leuk dat het in vraagvorm staat, en een hele mooie verwoording en afsluiting!

Ik sluit mij hier bij aan, je woordgebruik is mooi!, de spelingen ook.

Titel: Vragend Hart?

Secreet 07-10-2003 19:59

een prachtige inhoud, zo af en toe kan ik het ritme niet vinden...en als titel...vragend hart vind ik mooi, maar aan je einde te zien zou ik er blijvend hart van maken...

lovetear 12-10-2003 12:31

Sorry dat ik zo laat pas reageer hierop, ik wilde niet alleen op mijn eigen gedicht reageren, maar telkens als ik de mijne wilde doen, moest ik weg :) Nu doe ik eerst de mijne :p .

Iedereen bedankt voor de racties. Blijvend hart vind ik het mooiste als titel, die doe ik wel. Secreet, waar raak je het ritme kwijt?

Anne 12-10-2003 12:48

Heel erg mooi. Laatste twee regels zijn een beetje Acda & De Munnik of Veldhuis & Kemper. En dat is een compliment ja. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.