![]() |
Onthulling
Glinsterend licht verhult geen daden,
en verbergt de schoonheid van de kunsten niet Kronkelend en verleidelijk bekruipt zij, de tedere hals als in een zachte adem Verhoudingen misvormen en boeten voor, wat aan resterend kracht nog over is Zij verzamelen al hun adem, maar verwelken in de broze ademtocht des levens En vluchtig geborgen waande zij zich veilig Verre weg van al datgeen wat kwaadheid is In de hoop dat slechts een koesterende liefde, weer sprankeling in het duister brengen zal |
je ritme kan ik niet echt inkomen en ik zou kwaadheid met kwaadaardigheid vervangen...maargoed dat is mijn persoonlijke mening. Prachtige inhoud overigens, erg verhalend ook...
|
Hmz ja .. daar heb ik over getwijfeld, maar ik denk dat het dan wat lang wordt. Waardoor mensen misschien nog meer moeite met t ritme hebben? Of denk je niet.
|
de tweede zin van je eerste alinea is ook behoorlijk lang vergeleken met de rest...
|
Ik vind het een goed gedicht; hele sterke verwoording, en mooie zinnen. Het metrum is inderdaad vrij lastig, ik denk dat dat vooral komt doordat er geen rijm in zit, en bij zulke lange zinnen vind ik dat meestal veel makkelijker lezen. Misschien een ideetje voor de titel..: Dwaallicht? Daar dacht ik aan toen ik het las...
|
Tja, op de een of andere manier vind ik het ritme hier niet echt storend ofzo. Of beter, het grotendeels ontbreken daarvan.. Want als ik hem in gedachten heel langzaam voorlees, dan kan ik hem toch heel logisch in gedachten krijgen en dan mis ik het metrum niet echt ofzo. De woordkeus vind ik mooi.. Ja, deze krijgt mijn goedkeuring ;)
Genesis |
Dankje voor de reacties .. het is jammer dat jullie het "ritme" niet kunnen horen zoals ik hem in mn hoofd heb. Maar ik zie wel dat sommigen het toch enigzins kunnen vinden.
En ik vat het als een groot compliment op dat de woordkeus wordt gewaardeerd :) Add: Xineof, mooie titel .. dankje |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |