![]() |
SE Gedocumenteerd schrijven
Hebben jullie dit ook allemaal (gehad) ? Documentatiemap opstellen en dan een tekst eorver moeten schrijven voor je examen?
Ik moet dus wel, maar heeft een van jullie nog een leuk ideetje voor een (actueel) onderwerp ? |
ik heb de werking van accupunctuur behandeld en of er meer of minder alternatieve straffen moesten worden ingevoerd.
|
Ben der NU mee bezig...
tjah, ik doe het over mabel wisse smit is al goed gekeurd :) |
Citaat:
Moet je ook een beschouwing, betoog een uiteenzetting schrijven? Wij kregen een onderwerp, omdat het SE ook een verplicht onderwerp was. Het hoofdonderwerp was opvoeding en dan gingen de teksten over opvoeginsstijlen, onderwijsverschil tussen kinderen hier en kinderen in de derde wereld en thuisonderwijs. Opzich niet van die interessante en actuele onderwerpen, maar wel makkelijk informatie over te vinden |
Dat heb ik al vanaf 4 VWO (zit nu in 6 VWO) ieder jaar 2 keer moeten doen :o Ik weet niet of je ook de methode Nieuw Nederlands hebt, want daar staan nog wel wat suggesties voor onderwerpen in. Het hangt wel van de tekstsoort af welk onderwerp geschikt is.
Onderwerpen die ik gedaan heb: * Loten voor studies * Het monster van Loch Ness (eigenlijk alleen goed voor een uiteenzetting) * Doodstraf (krijg je veel info over bij Amnesty!) * Abortus Je moet eigenlijk gewoon een krant openslaan: van elk onderwerp valt wel wat te maken. En anders bestaat er altijd nog het onderdeel 'huiswerk' hier, daar kun je ook genoeg suggesties opdoen. Succes (y) |
-> Moderne Talen
|
Citaat:
echt minder (n) |
Zit nu in 4VWO, moet binnenkort ook een SE gedocumenteerd schrijven maken. Idd gewoon een krant openslaan, of op teletekst kijken wat er die avond in Netwerk of Nova of een ander actualiteitenprogramma behandeld wordt. Doe het zelf over het integratiebeleid trouwens.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22. |