![]() |
no. 3
Vertel mij eens,
waarom mijn adem stokt als mijn gedachten afdwalen naar jou waarom ik kriebels voel in mijn buik met jou hier bij me waarom jouw blik me lokt als ik die probeer te mijden en jou waarom jij nu niets voelt in jouw buik met mij daar bij jou waarom ik niet kan zeggen zo nu en dan heel cliché maar toch ik hou van jou Juist.. Ik noem het weer zo'n uitspatting.. Een nederlandstalige versie dit keer.. De derde uit een reeks van 10.. Waarvan jullie nummer 7 ook al getoond kregen eerder. Tell me what you think.. (opbouwende kritiek graag) |
agjah weer een liefdes gediggie wel grappig hoor. ;)
|
Wow, mooi, dit is echt 'mijn soort gedicht'":). Deze twee stukjes zijn super:
waarom ik kriebels voel in mijn buik met jou hier bij me waarom jij nu niets voelt in jouw buik met mij daar bij jou (y) |
1e strofe is wel aardig in verwoording(adem stokt/gedachten afdwalen)
Vanaf daar, begint het cliché te worden(opzich wel grappig dat je dat woord gebruikt), geen vernieuwend woordgebruik. Je zou meer kunnen doen met orginaliteit. Vorm is wel leuk. Soms iets te veel "jou"(4e strofe). lokt/stokt leuk. voel/voelt vind ik niet zo. Het doet weinig met mij. |
Ik vind dit een heel moeilijk ritme; kan me niet aanpassen aan de derde regel, die sluit voor mijn gevoel gewoon niet aan. Ik vind die derde zinnetjes wel heel leuk in zijn verwoording, ze geven het gedicht wat meer orginaliteit, maar de rest vind ik eigenlijk nogal oppervlakkig en niet zo veelzeggend. Simpel kan wel leuk zijn, en hij is ook wel lief, maar ik vind dat bij dit gedicht een beetje cliché...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52. |