Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Berlijn, Londen of Parijs (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=623669)

Strawberry-girl 08-10-2003 14:15

Berlijn, Londen of Parijs

wat is naar jullie mening de leukste stad en dan bedoel ik niet voor de gebouwen maar voor de kleding.
en wil ik ook weten waar die leuke winkels zitten en waarom ze leuk zijn.

Otis 08-10-2003 14:45

Parijs (Y) Lafayette (Y) en de taal (Y) perfect allemaal...

FoxyRoxy 08-10-2003 14:53

Ik ben naar berlijn geweest.. daar hebben ze een heeeeeeele grote weg met heeeeeeeeele grote en leuke (en ook wel een beetje dure) winkels...

voor de rest nog geen ervaring..

Diana's~Acolyte 08-10-2003 15:03

London natuurlijk!

Maar het hangt er natuurlijk vanaf wat voor winkels je zoekt, in London is Camden Town bijvoorbeeld geweldig als je een beetje alternatieve kleding draagt, en verder zijn er nog een heleboel aparte winkeltjes daar.

Moenbloem 08-10-2003 15:26

Londen, camden (y)

Marshall 08-10-2003 15:27

Citaat:

freakyGMC schreef op 08-10-2003 @ 15:45:
Parijs (Y) Lafayette (Y) en de taal (Y) perfect allemaal...
idd... paris represent!!!

ipv lafayette wel ff samaritane ;) .. & de vele outlets natuurlijk.. & de gebouwen... & de sfeer.. & de taal ... & de parkjes ...& de Hausman straat... & het uitgaan (y)

Trimm Trabb 08-10-2003 15:27

Londen, omdat ze daar engels praten...

Taeke 08-10-2003 15:29

London, alles hebben ze er. En de taal :cool: (y) (y) (y) (y)

Otis 08-10-2003 15:30

Citaat:

Marshall schreef op 08-10-2003 @ 16:27:
idd... paris represent!!!

ipv lafayette wel ff samaritane ;) .. & de vele outlets natuurlijk.. & de gebouwen... & de sfeer.. & de taal ... & de parkjes ...& de Hausman straat... & het uitgaan (y)

En de Moulin Rouge (y)

Marshall 08-10-2003 15:33

Citaat:

freakyGMC schreef op 08-10-2003 @ 16:30:
En de Moulin Rouge (y)
weet je dat nicole kidman daar helemaal niet danst (n) :o

maar is idd erg ok !!! ....

Otis 08-10-2003 15:34

Citaat:

Marshall schreef op 08-10-2003 @ 16:33:
weet je dat nicole kidman daar helemaal niet danst (n) :o

maar is idd erg ok !!! ....

Neee! echt? :eek:

Mijn hotel zat een paar sexclubs verderop (y)
Toffe buurt (Y)

Marshall 08-10-2003 15:39

ow.. bij la défence kun je ook lekker shoppen!! ..huge Zara!! ..maar dan heb je niet meer het gevoel dat je nog in parijs bent en anders zijn de lak en leer shops bij het hotel van freaky ook erg (y)

annetjuh 08-10-2003 15:43

parijs natuurlijk
:D
ben d'r geweest en het was super
en je moet er met een dikke portomonee heen gaan.
d'r zijn zoveel leuke spulletjes.

Toddek 08-10-2003 16:38

Berlijn.
daar ben ik nog nooit geweest.
maar volgens mij is het er goed kopen en heb je er meer punk(shows)

Vice 08-10-2003 16:39

Londen, Parijs is ook wel leuk, maar ik vind het minder interessant dan Londen. In Berlijn ben ik nog nooit geweest.

Slettelina * 08-10-2003 17:00

Citaat:

Diana's~Acolyte schreef op 08-10-2003 @ 16:03:
London natuurlijk!

Maar het hangt er natuurlijk vanaf wat voor winkels je zoekt, in London is Camden Town bijvoorbeeld geweldig als je een beetje alternatieve kleding draagt, en verder zijn er nog een heleboel aparte winkeltjes daar.

(y) ben drie keer naar Camden geweest:) Geweldig:)
Parijs ken ik niet echt kwa winkels ben er nog maar 1 keer geweest.
Berlijn nog nooit geweest.

Scarlett 08-10-2003 17:13

Ik vind Parijs een oninteressante stad.
Londen vind ik geweldig, maar ben ik een beetje op uitgekeken. Doe mij Berlijn maar. :)

Marshall 08-10-2003 17:17

Citaat:

Jewel schreef op 08-10-2003 @ 18:13:
Ik vind Parijs een oninteressante stad.

:nono:
alsof er dan nog steden overblijven om interessant te vinden...

..londen is leuk shoppen maar veeeel minder mooi :o

beuk 08-10-2003 17:17

Citaat:

freakyGMC schreef op 08-10-2003 @ 15:45:
Parijs (Y) Lafayette (Y)
Die zit in Berlijn ook. Verder heb je er de KaDeWe, ik geloof het op een na grootste warenhuis ter wereld. En op de Kurfursterdam (geen flauw idee hoe je het spelt) zitten zo'n beetje alle mogelijke merken met een eigen zaak.. Je kunt er iig prima winkelen.

In Parijs en Londen ben ik ook een aantal maal geweest, maar dat is jaren terug en ik kan me niet herinneren dat ik er uitgebreid gewinkeld heb, maar het is ongetwijfeld mogelijk.

eXo 08-10-2003 17:18

Citaat:

Noekie schreef op 08-10-2003 @ 16:27:
Berlijn, omdat ze daar Duits praten...

Marshall 08-10-2003 17:22

hoe kan duits praten nou een argument zijn om ergens naartoe te gaan :confused:

Duttyrock 08-10-2003 17:22

Londen! Geweldig winkelen daaro, ben er nu 6 keer geweest en ga dit jaar weer, nog steeds niet uitgekeken. Parijs is ook leuk, maar toch minder vind ik. Ook vanwege de taal...Berlijn ben ik nog nooit geweest

Dree 08-10-2003 17:24

London Harrods :p

Otis 08-10-2003 17:30

Citaat:

Marshall schreef op 08-10-2003 @ 18:22:
hoe kan duits praten nou een argument zijn om ergens naartoe te gaan :confused:
god knows :(

@beuk: ik weet dat er in berlijn een lafayette zit ..maar Berlijn als stad vind ik niet leuk & niet mooi.
+ dat ik geen duits kan en wil praten ..

Paris it is (y)

muziekvlinder 08-10-2003 17:32

ik heb 5 jaar in parijs gewoond en kon daar ontzettend moeilijk aan kleding komen, omdat ze daar zo klein en smal zijn. de kleding vind ik ook niet helemaal top, de assecoires enzo wel. verder is het uitgaansleven, restaurants/disco's/kroegen en her toeristen leven helemaal geweldig (y)

ik denk dat ik qua kleding en dingen kopen het best kan slagen in Londen

Elektro M.J. 08-10-2003 17:34

Parijs. Waarom? De musea, de wijken (Montmartre) en het winkelen natuurlijk (boulevard Hausmann, en daar bij de Champs élysees ergens en de Marché aux Puces :D, en de GAP :o )

S 08-10-2003 18:04

Monte-Carlo, Monaco.

Prada, Chanel, Gucci, Louis Vuitton, Chopard, alles zit er :D.

Blubje 08-10-2003 18:13

Londen! als je wat alternatieve kleding draagt moet je zeker daar heen gaan, Camden Town :) verder is de taal natuurlijk geweldig, de stad is ontzettend leuk, goede sfeer, leuke parken, vriendelijk mensen, heeeeel veel verschillende mensen (lekker mensen kijken dus;)) de cultuur (dus de gebouwen enzo) en voor muziek is Londen toch ook wel het best, Virgin Megastores heb je daar en heel veel kleine muziekzaakjes :) ik ben er zelf ondertussen al 3 keer geweest en het verveelt nog steeds niet, er zijn altijd wel weer nieuwe dingen die je ontdekt!

Parijs is ook leuk, maar niet voor kleding denk ik, je hebt daar toch meer wat duurdere dingen allemaal, veel designers kleding van bekende ontwerpers enzo...maar verder wel een geweldige stad hoor, mooie taal :)

Berlijn ben ik nog nooit geweest dus kan ik niets over zeggen...

Synonym 08-10-2003 18:53

Parijs

Maar op de tweede plaats staat bij mij Barcelona :)

Blitzkrieg Bop 08-10-2003 19:24

Ik denk dat Londen het leukste (maar ook het duurste) is om te winkelen.

Marshall 08-10-2003 19:27

Citaat:

Blubje schreef op 08-10-2003 @ 19:13:

Parijs is ook leuk, maar niet voor kleding denk ik, je hebt daar toch meer wat duurdere dingen allemaal, veel designers kleding van bekende ontwerpers enzo...

je moet je conclusie aanpassen ;)

ssjpan 08-10-2003 19:54

Londen denk ik

bertbart 08-10-2003 20:09

Berlijn!!! De muziek, het nachtleven en omdat Berlijn de homohoofdstad van Europa is op dit moment (y) :cool:

Noé 08-10-2003 20:11

Ik ben in alle 3 nog nooit geweest. :o
Maar Parijs komt er dit jaar nog wel van.
Ik zou graag naar die tentoonstelling van Victor en Rolf willen, weet iemand daar toevallig iets meer over?

ii 08-10-2003 20:25

Citaat:

Noé schreef op 08-10-2003 @ 21:11:
Ik zou graag naar die tentoonstelling van Victor en Rolf willen, weet iemand daar toevallig iets meer over?

Je komt mij opzoeken he darling?

Ik ga morgen naar Londen voor een week, en daarna naar Parijs voor eeuwig (y)

Mysterons 08-10-2003 20:28

Cultureel gezien Parijs, Historisch gezien Berlijn, en als je voor het shoppen gaat Londen.

Scarlett 08-10-2003 21:43

Citaat:

Marshall schreef op 08-10-2003 @ 18:17:
:nono:
alsof er dan nog steden overblijven om interessant te vinden...

..londen is leuk shoppen maar veeeel minder mooi :o

Ik kan er niets aan doen, ben er een aantal keren geweest, maar het doet me niets. :) Ook niet op het gebied van kleding. Ik vind Londen [op de gebieden die mij interesseren] een stuk vooruitstrevender. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik niet de goede dingen zie in Parijs. :)

Scarlett 08-10-2003 21:45

Citaat:

Noé schreef op 08-10-2003 @ 21:11:

Ik zou er ook zo graag heenwillen.. Lijkt me echt heel gaaf. :)

Eyv 08-10-2003 21:45

Parijs is zeker (y)
Ik ga binnekort naar Berlijn dus daar kan ik nu nog niets over zeggen
Londen is ook leuk, maar Parijs leuker!

coecie 08-10-2003 23:01

ik ben in alle drie al meerdere malen geweest

en het zijn alle drie werkelijk shopping paradijzen

berlijn is mijn favoriet
niet alleen heb je daar inderdaad het kadewe en andere grote winkels en dingen
je hebt er iets van 5 verschillende werkelijk verschillende stadsdelen die allemaal hun eigen uitstraling hebben wat betreft winkels, voor elk wat wils is er iets, veel tweedehands, veel design, maar ook van jonge onbekende ontwerpers, veel kleine leuke winkeltjes echt heel bijzondere dingen... met de metro is alles prma te bereiken

parijs is wel leuk, maar daar ben je meer aangewezen op het werkelijke centrum voor toeristen. alles is groot en duur en design, niks niet kleine persoonlijke dingetjes die jùist eht allerleukst zijn

londen, zelfde verhaal, alhoewel je als je goed zoekt, een beetje achteraf in elke buurt wel kleine shopping-heaven winkeltjes vind
maar londen... oef... dat is wel echt ongelooflijk duur

ergo: als je mag kiezen, ga dan sowieso voor berlijn

ook uitgaan en de stad is het best..
oohohohoh... ik HOU zo enorm van berlijn

Marshall 09-10-2003 08:19

Citaat:

Hermione schreef op 08-10-2003 @ 21:25:
Je komt mij opzoeken he darling?

Ik ga morgen naar Londen voor een week, en daarna naar Parijs voor eeuwig (y)

beter (y) .. ik verhuis volgend jaar naar Reims voor een jaar & daarna waarschijnlijk Paris :cool:

Scatterheart 09-10-2003 09:05

Londen al is het stikduur. In Berlijn heb je wel heel veel H&M's maar verder dan dat kwam ik dan ook niet, was toen way te koud. En Parijs is vooral voor de sjiek.

bertbart 09-10-2003 10:35

Citaat:

coecie schreef op 09-10-2003 @ 00:01:
ik ben in alle drie al meerdere malen geweest

en het zijn alle drie werkelijk shopping paradijzen

berlijn is mijn favoriet
niet alleen heb je daar inderdaad het kadewe en andere grote winkels en dingen
je hebt er iets van 5 verschillende werkelijk verschillende stadsdelen die allemaal hun eigen uitstraling hebben wat betreft winkels, voor elk wat wils is er iets, veel tweedehands, veel design, maar ook van jonge onbekende ontwerpers, veel kleine leuke winkeltjes echt heel bijzondere dingen... met de metro is alles prma te bereiken

parijs is wel leuk, maar daar ben je meer aangewezen op het werkelijke centrum voor toeristen. alles is groot en duur en design, niks niet kleine persoonlijke dingetjes die jùist eht allerleukst zijn

londen, zelfde verhaal, alhoewel je als je goed zoekt, een beetje achteraf in elke buurt wel kleine shopping-heaven winkeltjes vind
maar londen... oef... dat is wel echt ongelooflijk duur

ergo: als je mag kiezen, ga dan sowieso voor berlijn

ook uitgaan en de stad is het best..
oohohohoh... ik HOU zo enorm van berlijn

zullen we een keertje samen gaan?

rxQueen 09-10-2003 12:37

ben nog nooit in berlijn en london geweest.

met kleding voor franse msnen moet je voor mij niet aankomen, daar pas ik niet een met mijn 1.83
verder een top stad, met als hoogte punt het rodin museum (bekijk de poort van de hel), en de nike in het louvre

A* 09-10-2003 12:38

Parijs vond ik tegenvallen. Bah, het stonk daar echt erg.(n)
Maar de taal is weer leuker..
Londen lijkt me heel erg leuk, Berlijn lijkt me niks aan.:s

rxQueen 09-10-2003 12:43

ohhh parijs is zo mooi, al die kunst enzo.
geweldig.
en in elke grote stad stinkt het enorm naar uitlaatgassen
een andere mooie stad: rome.
ook een smog stad, maar echt zo super geweldig, en overal is iets te zien, en je voelt gewoon nog dat imposante van het oude klassieke romeinse rijk daar.

coecie 10-10-2003 09:48

Citaat:

bertbart schreef op 09-10-2003 @ 11:35:
zullen we een keertje samen gaan?
laten we dat doen :)
ik ga deze winter weer naar berlijn
ergens in december geloof ik

d'r is dan een heel vet feest in tresor en ook in de wmf schijnt iets vets te zijn
heeft iets te maken met een of andere duitse feestdag dat zij maandag vrij zijn en er dus een heel weekend overal vet gepartied (?) wordt...

ik zal je wel informeren wanneer of hoe, als je mee wil, ik ging sowieso al met een paar vrienden en mijn zus en vriendje, en dan logeren we bij mijn duitse vriendinnetje

Pebbles 10-10-2003 12:04

Berlijn ben ik nog nooit geweest..
Parijs ben ik wel geweest, maar daar heb ik niet echt gewinkeld..
En in Londen heb ik wel gewinkeld, en tis ook leuk om te winkelen daar, dus ik ga voor londen :) Er was een paar maanden terig een londen topic trouwens, met een boel winkeltjes en straten enzo :)

bertbart 10-10-2003 14:59

Citaat:

coecie schreef op 10-10-2003 @ 10:48:
laten we dat doen :)
ik ga deze winter weer naar berlijn
ergens in december geloof ik

d'r is dan een heel vet feest in tresor en ook in de wmf schijnt iets vets te zijn
heeft iets te maken met een of andere duitse feestdag dat zij maandag vrij zijn en er dus een heel weekend overal vet gepartied (?) wordt...

ik zal je wel informeren wanneer of hoe, als je mee wil, ik ging sowieso al met een paar vrienden en mijn zus en vriendje, en dan logeren we bij mijn duitse vriendinnetje

:cool: (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.