![]() |
[p2p] Webserver..
Ik snap het princiepe van p2p wel, maar heb me er verder niet in verdiept.
Iedereen kent het probleem van poorten mappen en een server draaien achter een router ed. Maar waarom is er dan geen p2p webserver, zodat jer geen poorten hoeft te mappen ed, maar dat je wel een add-on oid voor je browser nodig hebt en een p2p-webserver. Of praat ik nu onzin? |
Je praat nu onzin. Jij zou kennelijk graag willen dat al je dataverkeer over poort 80 loopt, maar dan kan je maar een connectie tegelijk openhouden, terwijl je juist heel veel verschillende verbindingen (met verschillende servers/peers) tegelijk wil openhouden.
|
Citaat:
Of wat bedoel je met verschillende verbindingen? |
Leer hoe je een proxy omzeilt.
|
Citaat:
|
Dan heb je geen last meer van dit probleem.
Een probleem dat toch echt aan jou/jouw netwerk/jouw netwerkbeheerder ligt. Voorbeeldje: http://e-zine.nluug.nl/hold.html?cid=196 Met verschillende verbindingen wordt bedoelt meerdere ports. Ports die jou dicht zitten. Je hebt overigens wel web interfaces voor 'P2P' maar dat zijn frontends. Zo kun je best remote ergens een webinterface draaien, maar dan download je het niet lokaal maar vanaf die remote bak. Wil je zo'n frontend lokaal draaien, dan ben je nog steeds gebonden aan het feit dat er inkomende en uitgaande connecties van/naar niet-port-80 gaan/komen. En daar kom je niet omheen, dus ....... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |