![]() |
Parijs..
Ik las net dat iemand een topic heeft gemaakt over Londen, want daar ging ze heen, maar ze wist niet was leuk was om te bezoeken. Nou ga ik volgend weekend 4 dagen naar Parijs, en daar ben ik ook nog nooit geweest. Dus: wat moet ik echt gezien hebben daar?
|
De Eiffeltoren.
|
Basiliek van Montmartre
Place du Tertre Wijngaard van Montmartre Kerkhof van Montmartre Kerk La Madeleine De Opéra Place Vendôme Palais de l'Elysée (presidentieel paleis) Place de la Concorde Palais Bourbon Grand en Petit Palais Arc de Triomphe Palais de Chaillot Place du Trocadéro Eiffeltoren Champ de Mars Ecole Militaire Hôtel des Invalides (Dôme) Musée Rodin Cours la Reine - Pont Alexandre III Jardin des Tuileries Het Grand Louvre Musée d'Orsay Pont Neuf Sainte-Chapelle Kathedraal Notre-Dame de Paris Hôtel de Ville Tour St.-Jacques Centre Pompidou Place des Vosges Place de la République Kerkhof Père-Lachaise Place de la Bastille Institut du Monde Arab Panthéon Quartier Latin Jardin et Palais du Luxembourg St.-Germain des Prés Catacomben Tour Montparnasse La Défense en la Grande Arche Cité des Sciences - La Villette :) |
Arc du triomphe... En dan niet het ding zelf maar de rotonde eromheen. Jaaa das geweldig!!!
Verder dat ontzettend grote winkelcentrum (hoe heet het ook al weer) aan de seine. Eiffeltoren hoef je niet heen, is een groot roestblok. Montmattre is wel een aanrader. Ook de straatjes ernaartoe zijn geweldig. Maar een tekening laten maken is natuurlijk altijd leuk in die gezellige straatjes... Parijs is de mooiste stad waar is tot nu toe ben geweest... Ben er dan ook 9 keer geweest, dan komen naast de standaardobjecten ook de andere kleinere dingen van parijs naar voren. De studentenwijk is bijvoorbeeld ook super, vooral om uit te gaan enzo... |
Citaat:
|
Het strand. :) (y)
|
Citaat:
En en dagje Disneyland :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
- Eiffeltoren
- Champs Elysées - Arc de Triomphe - Sacre Coeur - Notre Dame - Père Lachaise - Centre Pompidou - Euro Disney :D;) - alle metro-stations :D;) - Parc des Princes - Louvre |
Nóg een topic over een stad?
|
Jeumig, ook al over Londen, kunnen die topics niet ergens anders heen ipv de kantine?
|
Citaat:
Ontopic: Stadion van PSG :o |
dit heb ik gedaan toen ik d'r 1 dag was:
arc de triomphe louvre eiffeltoren sacre coeur (let op, er is een lift! (daar kwamen wij achter toen we boven waren en het is behoorlijk stijl daar :D)) montmatre (wel iets later gaan dan, niet 's ochtends vroeg) begraafplaats bij montmartre notre dame champs élysees (als je wil winkelen, maar 't is er wel heel duur) de metro :cool: en als je d'r toch 4 dagen bent, kan je ook wel naar euro disney! |
Citaat:
*Parijs-fan is* :o |
Père-Lachaise, zeker weten! En je moet 's avonds een rondvaart over de Seine maken, dan zie je de Eiffeltoren heel erg mooi verlicht. Is zeker de moeite waard!
|
als je wilt winkelen let dan op de straatnaambordjes.. Hoe lager het nummer wat erop staat, hoe goedkoper die buurt is... (jammer dat ik dat pas na afloop van mn laatste reis hoorde...)
|
Citaat:
Sacre Coeur is gaaf man.. :D al die trappetjes :p |
Dank jullie allemaal :D
|
Citaat:
maar het uitzicht is daar echt helemaal geweldig en de Sacre Coeur zelf vond ik ook erg mooi. Veel mooier als de Notre Dame! En oh ja, ik ben ook nog naar de Moulin Rouge geweest (we waren toch in de buurt; das niet zo ver van de Sacre Coeur), maar dat viel vies tegen. Een superklein molentje aan een groot druk kruispunt... :s |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn pa had ze ook geteld, hij kwam uit op 307. :o :D |
Le Montmartre, een pleintje met allemaal kunstenaars naast de Sacre Coeur, echt onwijs leuk!!
En natuurlijk de Moulin Rouge :bloos: |
eiffeltoren, louvre, als je even tijd hebt paleis versailles, notre dame, Sacre Coeur, Eurodisney
|
Die hele waslijst + Versailles, das nml ook errug mooi.
*parijs = geweldig!* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(quote is ingekort anders word pagina zo lang} |
Citaat:
als dat zo is, loop ik nog wel n keertje ;) |
het gedeelte achter de straat die achter de eiffeltoren is....zoooo moooi
:D xxDelal |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |