![]() |
Dr. Phil>>
Ik heb net dat ene talkshowprogramma van Dr. Phil zitten kijken en ik werd er kotsmisselijk van. De show ging over twee vrouwtjes (ik heb de laatste 20 minuten zitten kijken en zo heb ik het over gekregen) die openlijk demonstreerden tegen de oorlog in Irak en het totaal oneens waren met Bush & consorten. Nou je had die Phil eens moeten zien zeg met zijn patriotisch gebrabbel.
Het ging zoiets als: "You are undermining the moral of our troops in Irak!" -klap-klap-klap-klap-klap-klap- "I support our troops for 100%" klap-klap-klap-klap-klap-klap- Hij liet die twee vrouwtjes geeneens uitpraten en haalde allerlei onzinnige argumenten erbij. Op een gegeven moment zei hij van: (vertaald) "Ja omdat jullie op straat staan te protesteren kunnen de ambulances er niet door die bijvoorbeeld patienten vervoeren". Het ergste van alles was het publiek. Ze klapten (uiteraard geregisseerd) bij elke opmerking van die kwakzalver en ze hadden allemaal vlaggetjes bij, er zaten wat van die opgedirkte kolonels bij en natuurlijk moesten er weer een aantal huilen (Yes I know American television). Samengevat: Amerika zeg het voorbeeld te zijn van de ideale democratie. Maar als je ziet hoe de media zo aan het handje van Bush lopen, terwijl ze eigenlijk ook een soort controlerende functie dienen te bekleden, word je daar wel een beetje triest van. Het is ook gewoon eng om te zien wanneer mensen kritiek op de regering durven te geven ze door de andere mensen totaal worden uitgekotst (Dolly Dots). Dat is ronduit ondemocratisch. Je krijgt zo'n bekrompen beeld van Amerikanen die zo vol van zichzelf zijn en nergens om geven. Maar als ik dan weer lees dat de Amerikanen het vertrouwen in Bush verliezen dan bedenk ik me dat er misschien nog wel hoop is. Ik denk dat er zoiezo iets moet veranderen aan dat overdreven patriotisme. Die Philleke citeerde een professor de doceerde aan de University of Colombia: "Patriotisme van de Amerikanen zal nooit hand in hand kunnen gaan met vrede." Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Maar hij schilderde die professor af als een of andere moordenaar en het publiek zuchtte van verontwaardiging. Na ja daar kun je je wel druk om blijven maken maar het blijven cowboys. |
Oud nieuws, maar het blijft actueel, helaas. Ik betwijfel alleen of dit nieuwswaarde heeft.
|
:| niets nieuws
|
Niets nieuws inderdaad, maar wel grappig voor discussie. Denk dat de Kantine wel geschikt is hiervoor :)
Bij deze dus ----> kantine |
Achja, dat is ook de reden dat ik het na de eerste aflevering al niet meer keek. :)
|
Ik heb het ook 'gezien'. Gewoon walgelijk. Mensen die tegen de oorlog zijn worden beschuldigd door die Dr. Phil Saddam daarmee te helpen. Bah.
|
Zip it, you unamerican freak!
:D |
weet je ik kan niet tgen zijn hoofd het ziet er zo oerwoudrikitanga uit als jullie snappen wat ik bedoel :p
|
Kijk als Oprah praat luistert iedereen maar als hij 'praat'dan walgt heel de wereld van zijn zogenaamde goede bedoelingen (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
Phil moet dood (y) |
Citaat:
|
Zoek de 10 verschillen:
http://images.english.montrealplus.c...phil_photo.jpg http://www.fepn.ru/prize/img/lukashenko.gif :D |
Citaat:
|
wie is die andere mafketel eigenlijk??? :confused:
|
Citaat:
|
ach soooo :D
|
Jerry Springer zou Dr. Phil slaan!
|
|
dr Phis is cool :cool:
|
tsja.. ik vond hem altijd al een eikel..
|
Citaat:
Dat programma is ZO zwakzinnig, van die mensen die gaan huilen, omdat één van de kamers in hun huis niet netjes is. Dat ze dan niet genoeg ruimte voor 'God' hebben. Of dat hun relatie niet werkt omdat ze niet allebei even dom en debiel zijn. Terwijl ze toch vaak allebei erg dicht tegen het predikaat "complete mongool" aan zitten.. |
Citaat:
Maar goed, als alles zou gebeuren zoals ik het wil, dan had ik hier niet meer gezeten. |
Ja ook gewoon idioot hoe die vent problemen "oplost". Hij kiest gewoon één persoon of groep uit en die geeft hij de schuld, met heel af en toe een klein opmerkinkje dat de andere partij misschien ook mee kan helpen. Bij die familieproblemen en shit dan hè.
|
Citaat:
Ik vind niet dat hij de mensen helpt, hij roept alleen dat ze wat moeten doen. Zover zijn die mensen die er komen zelf ookal, ze weten alleen niet hoe. Hij helpt ze voor geen meter, maar kleineert ze vooral. Damn, wat heb ik een hekel aan die man, ik vraag me af waarom ik er weleens achter blijf hangen :| |
Die kerel is gewoon een soort kliniclown zoals ik het zie. Geesteszieke mensen komen voor advies naar hem toe en daar wordt dan een amusementsprogramma van gemaakt.
De beangstigende werkelijkheid is echter wel dat er ook echt mensen (actually, veel mensen) zijn die waarde hechten aan zijn oordeel, terwijl die kerel de verstandelijke vermogens heeft van een kolibrie met het Downsyndroom. |
Citaat:
*newsflash* Zijn programma wordt uitgebracht door Oprah's productiemaatschappij. En ze hebben ruzie! (Laat ik meer wensen..) Dr. Phil heeft namelijk dikke mensen beledigd... *newsflash* |
Phil is gewoon een loser die zichzelf goed weet te verkopen. Onder het mom van mensen helpen, en dan die hulp niet daadwerkelijk bieden, bah :mad:
|
Citaat:
Oprah is ook erg Amerikaans, maar dan op een grappige manier... van die vrouwtjes die dan komen vertellen dat ze op zoek gingen naar zichzelf en Jezus vonden, en dan klapt het hele publiek en ik denk 'dan heb je toch de verkeerde gevonden':). |
Oprah heeft vaak nogwel uitzendingen met een zeker niveau :)
|
Die Phil is gewoon slim. Een beetje de tijd bij elkaar lullen, en hij krijgt wel betaald hoor :evil: .
Ik erger me meer aan die schaapachtige Amerikaanse stelletjes met relatieproblemen, jezus wat een stel mekkerschapen.. en dat publiek is helemaal erg, al die domme vrouwen die direct gaan klappen als dr. phil iets 'slims' zegt. :nono: |
Citaat:
|
Ik vraag me af of het bij een andere Amerikaanse talkshow er anders aan toe zou gaan...
|
Over Amerikanen gesproken.
Bush probeert $87 miljard extra van het Amerikaans congres los te krijgen om de strijd tegen terreur in Irak voort te zetten. maar hoeveel is $87 miljard eigenlijk? (met dank aan retecool.com) |
Citaat:
|
Citaat:
Wow. :D |
Citaat:
anti-tank geschut weg te knallen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
fuck.. :|
|
Citaat:
De hamvraag is natuurlijk of Dr. Phil ook echt arts is, of dat hij het alleen interessant vindt staan. Ik zou persoonlijk liever met een etterende wond blijven rondlopen dan me vrijwillig te onderwerpen aan zo'n 'dokter'. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is wel de Amerikaanse mentaliteit blijkbaar... Dr. Phil is ook een Texaan, zou het daaraan liggen? |
Ach, Amerika perfecte democratie..
Jahoor.. Het gaat daar zo ontzettend goed! Er is daar helemaal niet superveel criminaliteit en ze zijn helemaal niet hypocriet.. Kheb die show ook gezien. Wal-ge-lijk en dan ook vandaag weer bij Oprah.. een ontgroening op een school waarbij iedereen in elkaar geslagen werd, bekogeld met zooi, gedwongen poep te eten en weet ik veel wat. En dan gaan ze het hebben over gedrag van tienermeisjes.. "Ze willen er zo graag bij horen dat ze zelfs dit soort dingen ervoor over hebben. Het is de manier van de wannabe's om bij de queenbees te kunnen horen etc." En geen moment hebben ze het over de amerikaanse maatschappij en dat die weleens de oorzaak zou kunnen zijn van dit soort gedrag onder tieners. Een land is mogelijk een bedreiging? Dagelijks bombarderen die hap.. Goh, waarom zouden de jongeren elkaar nu met geweld gaan belagen? *kots* |
Citaat:
|
Ik heb deze uitzending niet gezien en eigenlijk geen enkele van zijn eigen show. Ik heb hem alleen gezien toen hij nog af en toe te gast was bij Oprah Winfrey. Ik vraag me af hoe die man ooit heeft kunnen afstuderen als psycholoog. Hij zegt in feite niets constructiefs. Als mensen een probleem hebben zeikt hij ze even af en zegt dat het hun eigen schuld is en daarna vertelt hij in het algemeen hoe het wel moet, met stomzinnige simpele standaard kreten die niet gebaseerd zijn op de praktijk, en dat was het. Hij heeft ook een houding alsof hij ver boven de mensen die hij 'helpt' staat, en dat lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het 'helende' psychologische proces. Hij laat zijn eigen mening overheersen, terwijl een psycholoog objectiever zou moeten zijn. Eigenlijk gaat zijn hele analyse over wat hij er van vindt, en hoe hij vindt dat het zou moeten. Ik erger me verschrikkelijk aan zijn misplaatste arrogantie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25. |