![]() |
Ik hou gewoon van hem
Het was echt liefde op het eerste gezicht, en ik hou dus na 1 dag al van hem. Het voelt zo goed! Vinden jullie dat dat kan?!
|
nee, want je kent zun innerlijk nog niet goed genoeg
|
volg je gevoel, geef t iig 1 kans
|
Ik dacht dat ook bij mijn ex-vriend... we kenden elkaar net, en ik was hotel-de-botel. Ik wist zeker dat ik van hem hield, maar nu weet ik beter. Het was meer een gevoel van 'ik weet zeker dat ik heel veel van hem kan gaan houden'. We liepen veel te hard van stapel, kenden de gevoelens nog niet en uiteindelijk liep het stuk. Gewoon, eigen schuld :(
Loop dus niet te hard van stapel, leer je gevoel te begrijpen, meer dan je nu doet. Er zijn zoveel verschillende manieren in 'houden van'.... |
Citaat:
|
weet niet..
ik vind altijd dat je verliefd bent.. en dat houden van moet groeien. je houd niet zomaar van iemand. na mate het serieus word ofzo, kan je zeggen dat je vaniemand houd.. maar dat vind ik, bij een ander kan dat anders zijn natuurlijk.. maar veel plezier met je vriend:) |
Ik weet niet, ik denk dat het voor iedereen anders is...
Maar zelf moet bij mij zoiets idd ook groeien! In het begin ben je verliefd, daarna komt houden van.... Kusje Gup |
nou... ik had dat gevoel bij m'n vriend. Ik vond het heel raar van mezelf, ik kende hem 2 dagen, en toen ben ik al bij hem blijven eten, enz.! Hij wilde me voorstellen aan z'n ouders! :confused: Nou ja, eigenlijk had ik helemaal hetzelfde gevoel, want 2 dagen later zat hij bij mij thuis... We zijn nu al ruim 1,5 jaar samen, dus... het kan ook goed gaan!!!
|
Citaat:
dat je over 1.5 jaar nog met hem hebt.. is wel zo omdat je van hem houdt, maar dat was niet vanaf de eerste dag, dat is gewoon verliefd zijn, en daarna wordt t houden van... t gaat fout of t gaat goed, maar de eerste dag kan je gewoon niet van iemand houden.... damn ik kan dit niet goed uitleggen maarja, als je beetje denkt, kom je er wel uit |
Citaat:
|
Gaat-ie weer...
'Houden van' is zo'n ongelooflijk flexibel begrip, het heeft geen inhoud. Sommige mensen verstaan onder 'houden van' gewoon 'graag bij willen zijn', andere mensen geven het begrip meer inhoud en zeggen pas dat ze van iemand houden wanneer ze die persoon door en door kennen en ze door ervaring weten niet zonder die persoon te kunnen. Je moet het voor jezelf bepalen, wat 'houden van' is. Als jij na één dag al denkt te kunnen zeggen dat je van iemand houdt, dan kan dat natuurlijk, maar dan zal 'houden van' niet zoveel inhoud hebben als bij iemand die het pas na een halfjaar zegt, na zijn/haar partner goed te hebben leren kennen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Verliefd zijn is iets anders dan houden van...
|
Citaat:
|
Je kan heus wel de 1ste dag al van iemand houden, maar dat is een veel minder heftig houden van dan wanneer je iemand heel goed kent. Bovendien zijn er verschillende soorten houden van.. je hebt houde van zoals je van je ouders houdt, zoals je van je vriend en vriendinnen houdt, en houden van zoals je van je vriend/vriendin houdt.
er zijn mensen die ik helemaal niet zo goed ken maar die me een super warm houden van gevoel kunnen geven van binnen.. dat kun je al heel snel voelen. das alleen een ander soort houden van dan dat dat uit verliefdheid groeit. |
Nare Man,
ik vind je reactie te lief, terwijl je haar eigenlijk de grond in zou willen boren. Net als ik. |
Citaat:
2) Zie je wel. 3) Na één dag kun je dat niet zeggen. "Houden van" als concretisering van ware liefde is de eindtoestand, de vervulling als het ware van een constructief proces. Dus wie na één dag al "houdt van" iemand, is onnozel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat je goed in je achterhoofd moet houden dat het proces van iemand leuk vinden, verliefd worden en later houden van een zeer belangrijk proces is om tot een goed einde te komen. Ik denk dat het een proces kan zijn waarbij je voor veel verrassingen kunt komen te staan en waarbij je gevoel moeilijk te begrijpen is. Ik denk dat de marginale grootte van jouw gevoel van dag tot dag in dit stadium erg groot is, wat ervoor zorgt dat je moelijkheden ondervindt met het begrijpen en verklaren van je gevoel. Marginaal gezien is je gevoel groot, absoluut gezien nog zo klein. Besef dit en verwar niet de onbegrijpelijkheid van het grote marginale gevoel met een houden van term die eigenlijk alleen vastgehangen moet en mag worden aan een groot absoluut gevoel. Dixi |
Citaat:
|
tsjah
|
hoe naief :)
|
je bent gewoon erg verliefd denk ik :)
|
dus nog niet houden van (denk ik dan)
|
Het uiteindelijke antwoord luidt dus "nee," Ilona. Sterkte.
|
Citaat:
rofl :D |
Houden van ... Wat het echt inhoud en wat het precies is weet niemand
Ik denk ook niet dat je na 1 dag kan zeggen dat je van iemand houdt.. misschien wel in de situatie dat je iemand al vrij lang kent en als je dan een relatie krijgt " geef je al " om elkaar. Dan kan je snel zeggen Ik hou van je.. maar anders nee denk het niet. ( vaag geschreven !) |
Citaat:
|
Citaat:
Nah ik ken het wel hoor. Het gevoel is niet zozeer heel erg houden van, maar meer "Ik heb het gevoel dat ik heel erg ga houden van".. Dat had ik ook toen ik mijn vriend net leerde kennen. Ik wist gewoon van tevoren al hoe erg verliefd ik zou worden en hoeveel ik van hem zou houden. Maar ik heb het niet meteen gezegd... As a matter of fact, hij was de eerste die het zei... Heel snel en sneaky in een meeltje, er snel even tussen door :D heel lievig :) Maar kweenie, ik weet wel wat je bedoelt, maar ik kan het niet echt als "houden van" in de concrete zin beschouwen.. Maar dat gevoel is bekend hoor :) Is volgens mij helemaal niet raar.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |