![]() |
Wijze Begeerten
Wijze Begeerten
Zeshonderd stoelen met leegte gevuld Dromers, de denkers, een passie vervuld Gesneden in angsten die leiden tot lijden Tot redenaars klaar om discussie te mijden Geslagen wordt met het vlees dat ze verteert Een casus die beesten geschiedsschrijving leert Ondanks de liefde voor concept en beeld Is onder de honderd reeds wijsheid verdeeld |
Spreekt me aan. Zeker de twee eerste regels vind ik heel mooi. En in: die leiden tot lijden zit zeker waarheid. Je slotzin vind ik ook krachtig. De eerste regel van je tweede strofe vind ik minder prettig lezen.
|
Ik vind het prachtig! Ik vond juist de 2de regel van je 2de strofe niet zo lekker lezen ;)
|
Dat metrum!! Echt heel erg knap gedaan, ik vind het echt een supergoed metrum, het leest echt heel goed door. Er zit echt ritme in, als ik het hardop lees zit er echt klank in. Goed dat je dat kan bereiken met het metrum vind ik... (y). Één kleine suggestie; ik vind het net wat beter lopen met 'de' tussen onder en honder.
Verder heb ik ook geen negatieve kritiek... Het is ongelofelijk interessant en leuk om te lezen, er zit een goede diepgang in en de verwoording is erg sterk. Echt een heel goed gedicht! |
Erg mooi inhoudelijk verwoord mooi rijmschema, metrum goed, behalve zin 1, 2e strofe.
|
Bij deze zet ik `de´ tussen onder en honderd, als de forumbaas dit wil wijzigen? want mijn limiet is verstreken. Van het metrum van de eerste zin tweede strofe ben ik me bewust. Het klopt slechts op een beetje gefrustreerde manier. Bij de totstandkoming wilde ik bij de tweede strofe het metrum loslaten. Toen ik in de tweede regel besloot door te gaan wilde ik niet de woorden van de eerste regel wijzigen, vanwege een persoonlijke verwijzing. Bovendien is het wel mogelijk juist te lezen, met klemtonen op de woorden `met´ en `de´, wat niet doorgaans is, maar dus interessant.
Persoonlijk zit de klemtoon op con van concept me veel meer dwars. Verder bedankt voor de kritiek! |
Voor concept heb ik geen tips, ik weet ook niet zo snel wat je daar van zou moeten maken. verder vind ik je gedicht mooi, eerste regel tweede strofe het minst, maar verder loopt en voelt het goed :) .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Doch, kwijlend, de zeer
oude kar: zij... heeft pillen noch brood ooit gekend. |
Nu ook citroen
|
Netjes, netjes. het loopt vloeiend, vlekkeloos, het taalgebruik is prachtig, verheven en toch speels. uitstekend!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04. |