![]() |
alles !
een uur met jou lijkt bijna niets
een week met jou zelfs evenmin omdat ik jou met heel mijn hart voorgoed en levenslang bemin een leven zonder jou lijkt mij een onzegbaar diep gemis omdat met jou dat 'niets' voor mij eigenlijk alles is ! wat vinden van dit gedichtje ? xxx |
Is wel lief., maar beetje cliche,en loopt niet helemaal lekker. Doet me nogal denken aan onderstaand gedicht:
~Zonder Jou~ Een week zonder jou is als een jaar zonder zomer Een dag zonder jou is als een maand die nooit begon Een uur zonder jou is als een minuut zonder seconden Een moment zonder jou is gewoon niet compleet... |
Ik vind er een heel goed ritme inzitten, één puntje van eventuele verbetering: ik zou in de laatste zin nog één lettergreep toevoegen, gewoon een kort woordje zoals, bijvoorbeeld dus.
Verder vind ik de verwoording wat minder, precies wat Live zegt: wel lief, maar een beetje cliché. |
1e strofe loopt perfect, verder beetje simpel in woordgebruik, niet zo orgineel.
|
Citaat:
En wat dat cliché betreft; ik heb ergere gelezen. Het valt toch niet echt te vermijden wanneer het over gevoelens jegens iemand anders gaat... |
Niet zo origineel inderdaad, maar je eerste strofe vind ik erg leuk. Eerste strofe loopt goed, tweede strofe zou ik:
1e regel: twee lettergrepen na het eind van die regel erbij zetten. 2e regel: het woordje mij weghalen 3e regel: tussen 'dat' en 'niets' een woord van twee lettergrepen zetten, met de klemtoon op de eerste lettergreep. 4e regel: zonder uitroepteken. Dan loopt het beter denk ik. Ik hoop dat je er iets aan hebt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |