![]() |
[php] Hulp, while
<?
$var = array("Tien", "Twintig", "Dertig", "Veertig"); $aantal = count($var); $nummer = 0; while($nummer =< $aantal) { echo $var[$nummer]; $nummer++ } ?> Bijvoorbeeld deze simpele tutorial script, ik snap niet echt hoe het in zijn werk gaat. kan iemand mij het kort uitleggen? |
Code:
<? |
|
Citaat:
|
Het moet trouwens $nummer < $aantal zijn.
Op deze manier wordt $nummer ook 4, en $var[4] bestaat niet. |
Citaat:
Maar ze komt zelf al aan met de naam van de functie :) |
bedankt.. while snap ik nu..
K heb alleen een probleem nog, ik ben vandaag ook begonnen met de sessies leren.Maar mijn script wil niet werken. <? session_start(); if ($hits) { $hits++; } else { $hits = 1; session_register(hits); echo "u heeft $hits keer deze pagina bezocht"; } ?> Weet iemand waar de fout zit? Als de pagina bezocht word, gaat hij wel zeggen dat je hem een keer bezocht hebd, maar bij opnieuw openen staat er nog steeds 1 |
Nogal wiedes, je moet de session_register() buiten het else {} statement zetten, nu saved ie de sessie alleen als $hits nog niet geset was.
|
<?
session_start(); if ($hits) { $hits++; } else { $hits = 1; session_register(hits); } echo "u heeft $hits keer deze pagina bezocht"; ?> Zo werkt hij nog niet |
Naja je hebt een sessie geregistreerd:
session_register(hits); nu nog een waarde geven: .... ik wilde het eigenlijk neerschrijven, maar ik weiger. Er zijn zat tutorials over sessies, daar staat het perfect uitgelegd. Daarbij snapte je vandaag nog niet eens een basis ding als "while" en je gebruikt nu al sessies...die stap klopt gewoon niet, leer eerst maar eens fatsoenlijk te programmeren en weten hoe je moet denken... |
Fade of Light,
het idee van /* comments */ is dat ze op meerdere regels kunnen. je wint de prijs voor grootste layout-fuckup aller tijden. (y) |
Citaat:
|
Gebruik $_SESSION:
session_start(); if (!(isset($_SESSION['hits'])) { // eerste keer, sessie nog niet geïnitialiseerd $_SESSION['hits'] = 1; } else { // sessie bestaat $_SESSION['hits']++; } |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb 'n PHP vraagje maar geen idee waar ik het op kan zoeken. Hoe kan ik de url van een ander frame (ja frame ja :P) opvragen?
|
Citaat:
Ehh niet. Frames zijn clientside. Leg eens uit wat je nou precies wilt? |
Citaat:
Je hebt een site met 2 frames, in het ene frame gaat de user browsen naar allemaal andere sites en jij wilt die url's weten dmv het frame dat nog open staat van je eigen site.... Of iets dergelijks.. kan er ook naast zitten natuurlijk :cool: |
gebruik gewoon for
PHP-code:
|
Citaat:
Maar dat kan niet omdat PHP serverside is? Crap. :/ |
Citaat:
|
Je kan per hit informatie opslaan in je sessie:
$_SESSION array kun je daarvoor gebruiken. Maar of dat is wat je wilt? Sowieso zou ik geen frames gebruiken, depricated zooi. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |