![]() |
[Gitaar] spelen met dikkere vingers
ik ben sinds kort een beetje gitaar aan het spelen op een acoustische gitaar, maar ik heb best wel dikke vingers... en ik raak dus vaak bij accoorden de verkeerde snaren aan
iemand tips? |
Leer bas ;)
|
blijven oefenen , op ene gegeven moment krijg je er handigheid in , (y)
|
Of met een plectrum spelen....volgens mij heb je dan weinig last van je vingers
|
Citaat:
weinig ruimte op je frets enzo |
Citaat:
maarre Marcel Coenen speelt ook vrij aardig met z'n worstjes, dus ik zou zeggen: blijven oefenen ;) |
Citaat:
|
idd blijven oefenen, nick :)
je denkt dat je vingers te dik zijn doordat je nog vaak de andere snaren raakt |
Inderdaad blijven oefenen.
|
Dikke vingers, kleine handen enz., het maakt allemaal niet zo veel uit hoor. Alhoewel theoritisch lange slanke vingers natuurlijk beter zijn. Django Reinhardt speelde met 2 vingers. Shawn Lane had dikke vingers en niet echt grote handen maar hij kon 13-17-20 patronen in 20 noten per seconde spelen. En dit totaal moeiteloos en over de hele hals heen.
|
Jammer dat Shawn Lane dood is.
|
|
Shawn Lane :( :( :( :(
Zoals al is gezegd, het maakt niks uit of je nou dikke of dunne, lange of korte vingers hebt. Blijf gewoon oefenen, je komt er vanzelf wel. Klinkt misschien wat vervelend, maar toch is het zo. |
Citaat:
|
dikke gitaar kopen
|
idd blijven oefenen...
of contrabas kopen :cool: |
Citaat:
maar blijf maar gewoon oefen dan lukt het vanzelf wel.. |
maar dat wil niet zeggen dat contrabas niet cool is :)
|
blijf oefenen, bijna iedereen lukt het
|
mijn tip: kap er nu meteen mee
|
:rolleyes:
mja, inderdaad veel blijven oefenen, k heb zelf ook niet de meest ranke vingers, maar als je snelheid wilt ontwikkelen moet je zowiezo veel oefenen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Haha, dat doet me denken aan deze uitspraak van Shawn Lane: A guitarist, the teacher of some guys you’ve heard, was once asked: what advice do you have for young guitarists? Quit, he said. Z'n gevoel voor humor deed zeker niet onder voor z'n muzikaliteit. En ik kan het natuurlijk ook niet niet met hem eens zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16. |