![]() |
[gezocht!] Textverwerker voor bejaarde 486-laptop met Windows 95'
Het gaat hier dus om een tekstverwerkingsprogramma wat goed draait op een 486sx laptop met Windows 95' geďnstalleerd en heel weinig ram. Het moet ongeveer hetzelfde kunnen als WordPad voor Windows XP, dus:
- Documentjes openen, bewerken, opslaan als *.DOC - Afbeeldingen (JPEG/GIF/BMP/PNG) invoegen in documenten - Standaardlettertypen van Windows gebruiken (doh) - Eventueel: Word 97' / 2k documenten openen/bewerken maar dit is geen pré. Iemand een suggestie, en waar is dit te downloaden? Het liefst had ik gewoon een goede, nieuwe versie van WordPad erop omdat je met WordPad 1.0 niet echt veel kan. JPEG's invoegen gaat namelijk niet. Graag open-source/freeware alternatieven! Dat het kan op n ouwe laptop met Windows 95' bewijst Irfanview ; een freeware fotobewerkingsprogramma/viewer :) |
Win '95 had toch ook wordpad?
|
Citaat:
Citaat:
|
Open Office 1.1 ?
Kweenie hoe zwaar dit programma is, maar het valt te proberen. Is Open Source (is eigenlijk Star Office van Sun): www.openoffice.org Maar misschien zijn er ook wel lichtere OpenSource office-pakketten. |
In die tijd gebruikte ik gewoon WP nog :) en vlak daarna Word...
Maar dat is zo lang geleden dat ik eigenlijk geen idee heb van wat WP kon :D |
Citaat:
Systeemeisen van Open Office: a Pentium-compatible PC (niet dus.., 486sx) Microsoft Windows 98, NT, 2000 or XP (ook al niet) 64 MB RAM minimum (LOL nog niet eens een derde 250 MB hard disk space (de harddisk zelf is 200mb) |
word 3.0 ofzo? die hadden wij toen...
|
Citaat:
|
|
WordPerfect 6
Toen nog de standaard. :) |
waarom maak je niet gewoon html pages met notepad?
|
Citaat:
|
Nou, 't euvel is dat 't niet mijn laptop is maar voor een liefkleinmeisje (:P) die er de ballen verstand van heeft, dus html in kladblok? neh.. dr stond vandaag iets in de Computer Idee van mn vader over een opensource tekstverwerker ik ben zeer benieuwd hoe zwaar of licht-ie is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36. |