![]() |
tijd
Tijd
Al een tijd geleden waren dromen waarheid in het heden Voor hun behoud is lang gestreden, maar vooralsnog moest het verjaren Toch gek dat het verleden zoveel pijn heeft opgeslagen, maar dat wanneer wordt teruggekeken, juist het fijne eerst komt dagen Na het zielig zijn en klagen en een hoop reflectie is gebleken dat ik 't geluk niet kon verdragen en daarom zelf was uitgeweken Ok, ik geef toe, vooral geschreven vanwege het tijdtrucje aan het eind van de strofe, hoe onorigineel dat ook is. |
Erg mooi... ik vind vooral je cursieve vers er erg in hakt... Zeer herkenbare tekst.
En het gedicht leest ook nog eens heerlijk weg... :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een goed gedicht, je bent weer helemaal uit je dip (zoals je het zelf een dip vond ;)) ej :)? Sterk metrum, vooral het rijmschema vind ik erg leuk! Mooie spanningsopbouw, je werkt echt naar de slotzin toe, welke dan ook erg goed is. Leuk dat je de laatste zin apart zet.
Één klein dingetje: ik zou na 'en daarom zelf' een komma zetten; leest het net wat mooier... Je ziet, ik heb ook altijd wat te zeiken bij jou gedichten ;) :P. |
Citaat:
Dank voor je reactie :) . Citaat:
We helpen elkaar naar een hoger niveau ;) |
Citaat:
Helemaal true :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53. |