![]() |
ík wil gewoon werk
ben 17 en het lijkt wel of alle baantjes die er ijn dat je daarvoor 18 moet zijn. Ik wil gewoon ook geld.
Heeft alstjeblieft iemand hier een id?????? |
We hebben hier volgens mij nogal wat topics over gehad. En wees wat duidelijker: ik wil gewoon werk is wel erg algemeen. Wat vind je leuk, wat doe je graag enz.? En geld komt vanzelf als je werk hebt :).
|
- loop de supermarkt in en vraag of ze iemand nodig hebben
- loop een winkel binnen en vraag of ze iemand nodig hebben - loop een restaurant/snackbar binnen en vraag of ze iemand nodig hebben of ga eerst eens bedenken wat je écht wil |
gewoon grote warenhuizen (bijenkorf, hema, enz. (v&d zou ik maar niet proberen...)) is altijd wel leuk werk. k eb bij de v&d gewerkt en werk nu bij de hema, verdient boven minimum, is erg gezellig. Je kan ook proberen bij grotere landelijke ketens (kruidvat, trekpleister, free record shop, enz.)
Je kan natuurlijk supermarkten, maar dat lijkt me iets minder leuk. Je kan ook gewoon bij winkels vragen maar ik denk dat je daar op dit moment als 17 jarige weinig kans maakt (er lopen altijd veel meer ervarener 18jarige rond die altijd willen/mogen/kunnen werken en die ontsettend efficient inzetbaar zijn :o) daar komt nog bij dat de meeste kleinere bedrijfjes in een personeelsstop zitten ivm economische recessie..... Je kan ook de krant doorspitten (en dan neit de volkskrant, NRC, telegraaf, enz.) maar meer een regionaal dagblad. én je kan nog naar een uitzendbureau gaan om te vragen of ze daar iets voor je hebben... |
nou volgens mij kun je zon baantje als vakkenvuller overal krijgen... meestal kunne ze daar wel extra mensen voor gebruiken als je niet zo kieskeurig bent is het niet zo moeilijk werk te vinden hoor...
|
Als je niet zo'n zeurpiet bent, krijg je echt wel werk. Loop eens binnen bij een uitzendbureau en vertel erbij dat je snel werkt wilt en het niet zoveel uitmaakt als het rotwerk is. Ben je zo aan de bak.
|
Citaat:
|
In de metro van vorige week stond een advertentie over werken in een callcenter in een aantal grote steden. Volgens mij hoefde je daar slechts 16 voor te zijn. Je moet alleen zelf ff zoeken:
http://www.clubmetro.nl/metro/ Ik weet niet welke het was, maar daar staan iig alle edities van vorige week. Succes! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn bijbaantje is me webiste, verdien ik best aardig mee op me zestiende ;)
Lataarzzz ( ikhounietvanreclamevooreigenwebsites ) :rolleyes: [edit]Geen reclame voor eigen websites aub! Vandaar aangepast[/edit] |
Citaat:
Schrijf je overigens ook in bij het CWI. |
Citaat:
http://cati.nipo.nl :) ook callcenter dus maar dan vanuit huis... |
Citaat:
Het CWI, is dat ook voor bijbaantjes? Of is dat alleen voor volledig werk? |
Citaat:
|
Je kan ook de Sp!ts gaan uitdelen op het station. Misschien niet zo'n baan in aanzien, maar het verdient wel goed: 88.75 per week. Je werkt 2.5 uur per dag (van half 7 - 9 uur) en je verdient 7.1 per uur. Ik weet niet of je nog naar school gaat, anders is het wel lastig natuurlijk.
|
Citaat:
heb je enig idee hoe je daar achter komt, waar je dat kan vinden? heb gekeken op spits.nl en dat was het niet.... Kun je me verder helpen? zit nog wel op school ja, maar heb wel een keer eerste uur vrij ofzo en op zaterdag is spirts toch ook tegenwoordig. Doe jij dit ook? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb hetzelfde probleem :s
|
Citaat:
|
Citaat:
En *zucht*, ja, ik weet het, ik moet er harder achteraan als ik werk wil hebben. Maar dat 'kan' ik niet... :(* |
Kijk ook eens naar steden in de buurt. Natuurlijk krijg je geen werk als je alleen binnen 500 meter van je huis zoekt.
Wees bereid om ook een stukje te fietsen naar je werk, dan worden de mogelijkheden een stuk groter. |
Je reageerd niet meer... maar toch vraag ik me nog af of je iets gevonden hebt? en waar enzo
|
Ja sorry dat ik tijdje niets meer gepost heb. maar ik heb nog steeds geen werk en ben hard op zoek...
dus jullie reacties zijn nog steeds welcom |
Citaat:
dan kunnen we namelijk verder denken. maar als je nog niet bij het uitzendbureau ed bent geweest zou ik dat eerst gaan doen :) |
dus jij wil uitgerekend NU een baantje hebben, en dan wel het liefst in je eigen dorp, en iets wat je met je school/studie kan combineren, en iets dat redelijk goed verdient, en geen rotwerk...
tja, da wil ik zelluf eiguhluk ook wel... koet luk ! |
Ik ben lansgeweest bij uitzendbureau maar ze zeggen overal dat je 18 moet zijn en dan kunnen ze pas wat voor me beteken... :s
En ja ik wil wel iets dicht bij huis. ben namelijk nog 17 en heb dus geen auto oid. dus zal alles op mn fiets oeten doen, ben best bereid om een stuk te fietsen hoor! En om al mn verdiende geld meteen te verkwisten aan het openbaar vervoer vind ik ook onnodig, waar werk ik dan voor zou ik me dan afvragen! BNen winkels in de stad langs geweest endergelijke |
Citaat:
Verder vind ik het wel raar dat je 18 moet zijn bij die uitzendbureaus! Ik ben d'r vaak zat geweest en ze hadden altijd wel wat voor me (zelfs toen ik 13 was). Stel je niet te hoge eisen aan je baantje? En ga geregeld terug naar die uitzendbureaus, want vaak langskomen en vragen of ze al wat hebben, wil nog wel eens helpen. |
Je bent gewoon lui en doet alsof je een baan wilt. Iemand die echt wil werken heeft snel genoeg een baan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
enneh... dit soort uitspraken kunnen natuurlijk niet (iedereen die het heeft gelezen weet waar ik op doel). dit slaat echt als een lul op een drumstel ook. :nono: ik heb deze hele post overigens aangepast. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je echt wil werken, moet je gewoon alles pakken wat je kunt krijgen en niet te kieskeurig zijn, want dat je bijna overal 18 voor moet zijn is gelul. Ga eens langs een restaurant voor afwassen of serveren, snackbar, bezorger van pizza o.i.d., kranten of folders, supermarkt, andere winkels in het dorp, iets wat in de richting van je studie zit, aan je ouders of familie vragen of ze hulp kunnen gebruiken voor kleine klusjes op werk, schoonmaakhulp, oppassen, bij een ziekenhuis schoonmaken, in de krant of dorpskrant kijken naar advertenties of op internet..je kunt het zo gek niet verzinnen maar je moet wel zoeken.
|
Citaat:
|
Je kunt het beste gaan netwerken... zeg tegen iedereen dat je werk zoekt... tijdens feestjes, op straat, op school, tijdens het uitgaan... en als je dat een beetje blijft doen komt er vanzelf wel iemand naar je toe om te zeggen dat ie misschien wel iets weet... en dan toehappen... niet meer w88, maar meteen jha zeggen en interesse tonen... dit zijn meestal wel leuke baantjes met een riant salaris :D
|
ja daar benik ook mee bzeig met dat netwerken maar echt opschieten wil het toch niet...
|
Citaat:
Wat bedoel je daar mee? |
Citaat:
oh ja, meestal krijg je zoiets als onkostenvergoeding. (dus bus betaald wanneer je een bepaald aantal km moet reizen.) |
IK heb het ook geprobeerd via internet en bij heel veel staat inderdaad dat ze voor 1 dag in deweek zaterdag zoals ik wilof zondag niets voor jekunnen doen. Zelfs niet ouder dan 18
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |