![]() |
[?]Plextor 708A schrijft maar op 2,4 spd
Hoi,
Ik heb een plextor dvdr 708a, deze zou 8 spd moeten kunnen bakken alleen wil hij echt niet sneller dan 2.4, ik heb al verschillende dvdr's (zowel + als -) geprobeerd die zeker 4 spd moeten halen maar hij blijf in nero als 2,4 spd brander staan. Ik heb hem als master aangesloten, de slave van deze ide(2) is mijn 2de seagate 120 gb hdd. Op ide 1 hangt een(slave) cdrw met een hdd seagate 80gb(master). Ik heb de laatste firmware geflashed. Wat kan het nog zijn? |
8 speed branders zijn er nog niet, dus dat kan helemaal niet.
Ws. heb je gewoon een 2,4 speed DVD-R brander. Als je een DVD+R gebruikt kun je misschien wel op 4-speed branden. Kijk eens op de website voor de specificaties. 4x2,4x8 betekent: 4 speed schrijven 2,4 speed herschijven 8 speed lezen |
Correctie, het is wel een echte 8 speed brander:
http://www.plextor.be/English/products/PX708A.html Welke versie van Nero gebruik je? |
Heb je wel 8x media om op te branden?
|
Citaat:
Zo ja, dan is dat op zich wel raar. CD-RW heeft een techniek waarbij a.d.h. van de kwaliteit van de media beoordeeld wordt wat de maximale schrijfsnelheid is. Is dat bij DVD/R ook zo? Zo ja, dan zou het kunnen dat je slechte kwaliteit media uit Azië hebt. Daar is de DVD media zeer onbetrouwbaar. |
Citaat:
|
de media haalt zeker 4 speed, nee de 8 speed dvd's heb je nog niet, athans niet betaalbaar.
Mijn dvdspeler checkt de speed, maar daar ligt het niet aan, de media doet het in andere dvdr's wel. |
Citaat:
|
de laatste 6.011 oid
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |