![]() |
Poll wedstrijd IV
Hier de gedichten van de vierde wedstrijd. De opdracht was dit keer een gedicht voor op een kaartje schrijven. Zowel Nederlands als Engels waren toegestaan.
Vanaf nu t/m 19 oktober hebben jullie de tijd om te stemmen. En wees eerlijk, stem niet op je eigen gedicht. ;) Verjaardag Je bent eindelijk jarig vandaag. Weer een jaar dichterbij de dood. Of je vanaf nu gelukkig blijft, is voor jou een vraag. Hopelijk is jou liefde voor het leven niet al te groot. Rouw geen titel, geen gedicht, gewoon huilen Trouwen 1 De liefde bind onze vleugels samen naar de toekomst Ik hou van jou Witte voetstappen, gouden sneeuw één ontdooide glimlach van jou bevroren ijs tegen koude glazen ramen maar jij verwarmt alles ik hou van jou. Kerst Krakend helder sluipt de nacht De lichtjes spelend met zijn kracht Laten schaduw zachtjes deinen Zien glimlachen verschijnen Het kerstmaal toont zijn pracht Beterschap Wind blowing through your face. Touching your eye’s, Entering your mouth. Healing light shines bright. Fighting the sick darkness, Destroying the pain. Soon you will be free, Cured and next to me Trouwen 2 het leven droomt en ik droom samen met jouw liefde mee want leven is blij zijn met jou één voor één uiteindelijk één voor één uiteindelijk Verboden door haat, verbonden door tranen gezamenlijk treden wij allen ter aarde doch niet tegelijk, steeds maar één die bezwijkt aan 't gewicht van de tijd, als het einde reeds nadert. Akelig hoe koud een laatste adem kan zijn. |
'k vind het moeilijk dit keer....'k ga d'r nog maar ff over na denken, denk ik. ;)
|
Ik ga voor Rouw...
Is mooi, simpel en toch krachtig en het ligt denk ik ook zeer dicht bij de gedachte van veel mensen. (y) |
Eén voor één uiteindelijk. Hoewel het me toch niet echt gepast lijkt voor een rouwkaart, toch ook wel erg mooi. :)
|
Rouw, het sterkste.
|
Rouw, kort maar krachtig.
|
"rouw" is toch veel te makkelijk?! das bijna cliche (wat zeg ik?! bijna...)
|
rouw - prachtig mooi aangrijpend
|
1 voor 1 uiteindelijk,
gewoon mooi (y) |
Rouw: In haar grote eenvoud heel sterk.
|
Ben nog aan het twijfelen tussen Rouw en Trouwen 1 :o
|
had al gestemd op rouw :) vond hem erg goed
|
'Rouw' vind ik heel erg simpel. Bovendien staat erin "geen titel", maar het heeft toch een titel, niet echt over nagedacht. Ik heb dan ook gekozen voor 'één voor één uiteindelijk'.
|
hoeveel mensen weten welke door wie geschreven is ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb gestemd :)
(zal verklappen: niet op "rouw") ;) |
Trouwen 1
De liefde bindt onze vleugels samen naar de toekomst |
Citaat:
|
Rouw is absoluut prachtig...
|
Citaat:
|
Poll is (nog) niet gesloten, maar stemmen die nu nog uitgebracht worden, worden niet meer meegeteld. De uitslag: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=635521
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11. |