Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   I Have Been Hacked. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=62900)

Frank Garlich 20-04-2002 19:02

I Have Been Hacked.

GVD kut mensen in deze wereld. Dit gebeurde gister avond was ik online en opeends vanochtend. PC = DOWN omdat de E schijf disabled was ik dus windhoos xp eropnieuw op en toen logde ik in op mijn msn en ik had de naam I Have Been Hacked.

WTF IS DIT?

perseus 20-04-2002 19:05

Is dit een echte vraag, of een mededeling? Want als het een mededeling is komt er een slotje op. Als het een vraag is, ik heb geen idee wat het is. Maar misschien moet je je comp. ff afsluiten voor het slapen gaan, dat wil ook wel eens helpen.

Quintiano 20-04-2002 20:23

Wat dat is?

Dat is het gevolg van een suffe gebruiker die niet oplet. Niet meer en niet minder.

Je bent ook niet gehacked, je bent "scriptkiddied".

Vaag mannetje 20-04-2002 20:28

Citaat:

Dobermann schreef:
Wat dat is?

Dat is het gevolg van een suffe gebruiker die niet oplet. Niet meer en niet minder.

Je bent ook niet gehacked, je bent "scriptkiddied".

???? leg eens uit

perseus 20-04-2002 20:35

Citaat:

Vaag mannetje schreef:

???? leg eens uit

Ja, ik wil eigenlijk ook wel weten wat dat is...

DutchECK 20-04-2002 20:37

Een of ander klein etterbakje achter een pc'tje heeft een scriptje op je los gelaten, dacht ik toch zo...

perseus 20-04-2002 21:30

Citaat:

DutchECK schreef:
Een of ander klein etterbakje achter een pc'tje heeft een scriptje op je los gelaten, dacht ik toch zo...
Lullig, een klein javascriptje... Tja, 24 uu. per dag online heeft dus ook nadelen voor de mensen die hun comp. nooit uitzetten.

Quintiano 20-04-2002 21:55

Citaat:

perseus schreef:

Lullig, een klein javascriptje... Tja, 24 uu. per dag online heeft dus ook nadelen voor de mensen die hun comp. nooit uitzetten.

*zucht*

Like, alsof je zoiets niet kan gebeuren wanneer je 's nachts of wanneer je 'klaar' bent je PC niet uitzet.

Get real.

perseus 20-04-2002 21:58

Citaat:

Dobermann schreef:

*zucht*

Like, alsof je zoiets niet kan gebeuren wanneer je 's nachts of wanneer je 'klaar' bent je PC niet uitzet.

Get real.

Maar de kans wordt ongeveer 1.5 keer zo klein...

Quintiano 20-04-2002 22:06

Citaat:

perseus schreef:

Maar de kans wordt ongeveer 1.5 keer zo klein...

Leg uit? Bronnen?

p-chez 20-04-2002 23:09

Citaat:

Dobermann schreef:

Leg uit? Bronnen?

Ik denk niet dat je scripts kunt loslaten op mensen die offline zijn... eigenlijk.

Quintiano 20-04-2002 23:17

Citaat:

p-chez schreef:

Ik denk niet dat je scripts kunt loslaten op mensen die offline zijn... eigenlijk.

Hm, daar zit wat in.

Maar dan nog zit je met trojans.

Overigens, ik laat m'n PC ook onbeheerd achter. Nooit ben ik lastiggevallen door een scriptkiddie. Ook mijn vader niet. Rara hoe kan dat?

p-chez 20-04-2002 23:20

Citaat:

Dobermann schreef:

Hm, daar zit wat in.

Maar dan nog zit je met trojans.

Overigens, ik laat m'n PC ook onbeheerd achter. Nooit ben ik lastiggevallen door een scriptkiddie. Ook mijn vader niet. Rara hoe kan dat?

Firewalls of servers ertussen ? :)

Ik ben overigens ook nog nooit lastiggevallen

Quintiano 20-04-2002 23:22

Citaat:

p-chez schreef:

Firewalls of servers ertussen ? :)

Ik ben overigens ook nog nooit lastiggevallen

Geen firewall, en op m'n pa's systeem ook geen server.

p-chez 20-04-2002 23:28

Citaat:

Dobermann schreef:

Geen firewall, en op m'n pa's systeem ook geen server.

Nou ja, scriptkiddo's scannen meestal randomly. Als je eens voor de gein een firewall installeert kun je zien hoe vaak je gescanned wordt.

Waarom en hoe scriptkiddo's hun 'slachtoffers' kiezen weet ik niet :>

Quintiano 21-04-2002 00:46

Citaat:

p-chez schreef:

Nou ja, scriptkiddo's scannen meestal randomly. Als je eens voor de gein een firewall installeert kun je zien hoe vaak je gescanned wordt.

Waarom en hoe scriptkiddo's hun 'slachtoffers' kiezen weet ik niet :>

Gescanned worden is nog niet 'gelamert' worden; m.a.w. ook zónder firewall zullen we best vaak gescanned worden. Toch gebeurt er geen ruk.

Frank Garlich 21-04-2002 06:23

Wow, wat heb ik hier veel aan. Maar ff ontopic ik logde net in op msn en ik hate I AM Hacked ===> I don't like norton (en ik had net zonealarm geinstaleerd jah :S)

Koen 21-04-2002 09:47

Citaat:

schreef:
(en ik had net zonealarm geinstaleerd jah :S)
Een firewall hoeft niet te voorkomen dat jij verkeerde bestanden opent. Daar heb je een virusscanner voor. Daarnaast werkt Zonealarm niet zonder enige configuratie, je moet er dus wel even goed naar kijken voor je 'm volledig vertrouwen kunt.

p-chez 21-04-2002 14:02

Citaat:

Dobermann schreef:

Gescanned worden is nog niet 'gelamert' worden; m.a.w. ook zónder firewall zullen we best vaak gescanned worden. Toch gebeurt er geen ruk.

Ja, dat bedoel ik ook.

Daarom, ik snap niet onder welke criteria zo'm scriptlame-o iemand bitcht.

Triloxigen 21-04-2002 17:50

wat dat is? je eigen schuld

eddie 21-04-2002 17:55

Citaat:

McLaren schreef:
wat dat is? je eigen schuld
:rolleyes:
Zeg dan niks...

Donkere Ziel 21-04-2002 18:19

Citaat:

p-chez schreef:

Ja, dat bedoel ik ook.

Daarom, ik snap niet onder welke criteria zo'm scriptlame-o iemand bitcht.

zo'n soort bitch is over het algemeen, niet een bepaalde georginaseerde internet clan ofzo dus die zal niet gericht iemand vinden.
maar "random" waarschijnlijk (ivm werking meeste trojans) eerst een proggie sturen.

Triloxigen 21-04-2002 21:11

Citaat:

eddie schreef:

:rolleyes:
Zeg dan niks...

*kuche*
en wat reply jij dan? :rolleyes:

p-chez 22-04-2002 19:20

Citaat:

Donkere Ziel schreef:

zo'n soort bitch is over het algemeen, niet een bepaalde georginaseerde internet clan ofzo dus die zal niet gericht iemand vinden.
maar "random" waarschijnlijk (ivm werking meeste trojans) eerst een proggie sturen.

jawel, maar scriptkiddie's pleuren zo'n scannertje aan, en laten het gewoon hun gang gaan.
Ik vroeg me alleen af waarom ze iemand kiezen, wat is het motief dat ze persoon A wel bitchen en persoon B niet, terwijl A en B beide gewoon randomly gescanned zijn.

Vaag mannetje 22-04-2002 19:47

randomly gescand.. dus waarschijnlijk ook randomly gekozen om gebitched te worden :roll:

MaakUt 23-04-2002 18:50

frank...ik denk eerder dat iemand gewoon je hotmail password weet ;D weetik eigenlijk wel heel zeker...

p-chez 24-04-2002 15:58

Citaat:

Vaag mannetje schreef:
randomly gescand.. dus waarschijnlijk ook randomly gekozen om gebitched te worden :roll:
mja zal wel idd

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.