![]() |
eerste afspraakje, binnenkort
Ik zag haar voor het eerst in de bus
De bus naar Rome Tijdens de heenreis was ze mijn blik ontkomen Maar na de terugreis kreeg ik van haar bijna een kus Ze gooide met signalen In alle talen Maar ik zag ze niet Wat is het toch een moordgriet Ik wou dat ik niet zo blind was Iedereen zegt dat ik bij haar pas Ik zag pas achteraf wat ik voor haar voel En dat is echt een kutgevoel Gelukkig heb ik haar e-mail adres Maar ook dat veroorzaakt stress Wat moet je tegen iemand zeggen Waarvan je houdt Ze komt online en ik krijg het benauwd Ik moet nu de eerste stap leggen Of is het zetten? Ik kan niet meer opletten Mijn hart gaat tekeer Wat moet ik zeggen ongeveer Ik vraag het aan iedereen Enkelen antwoorden meteen En het gesprek liep goed Op het gesprek had ik nu zelf geen invloed Ik was een pop geworden Ik sprak woorden die mij niet toebehoorden Ik was mezelf niet meer Na een tijdje zegt de pop dat ik haar heel erg aardig vind Dat was een overduidelijke hint Een understatement Verkleed als compliment Ze had er niet veel aan toe te voegen Daarmee nam ik genoegen De volgende dag kwam ze niet opdagen Dus ik begon rond te vragen Ze was op bezoek bij haar opa en oma en daarna bij haar oom De volgende dag was net een droom Na een uur wachten op de perfecte timing Was ik te laat Dus ik zei maar gewoon mijn ding Ik moest heel lang wachten op het resultaat Ze zei dat lijkt me leuk Mijn hard draaide op volle toeren Het leek een liefdesspreuk Een mooi eind na een hoop ouwehoeren Mijn eerste afspraakje is donderdag Ik heb nu een nooit eindige lach |
Ik vind 'm eigenlijk te gerijmd, zitten wel leuke dingen tussen, deze vind ik wel leuk eigenlijk.
ze gooide met signalen In alle talen |
Ik vind het eerlijk gezegd geen goed gedicht:
- Er zit geen opbouw in: de regels sluiten wel op elkaar aan maar er is geen sprake van strofes, en bij zo'n lang gedicht vind ik dat eigenlijk wel mooier en veel beter lezen; het is nu nogal chaotisch en rommelig. - De rijm is veel te gedwongen; daarom heeft het vrij veel weg van een sinterklaasgedicht. Sommige regels zijn inderdaad wel leuk, bijv. welke *booh* noemt, maar over het algemeen vind ik het wat te simpel en gerijmd... |
en ik vind em leuk :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07. |