![]() |
Tips kinderboeken
Ik moet voor de pabo nog wat kinderboeken lezne. Ik zoek boeiende, niet al te dikke (100 blz. ofzo) kinderboeken die ook voor volwassenen nog wel lekker te lezen zijn.
|
De meeste boeken van Lemniscaat (uitgeverij) vind ik wel goed.
|
Harry Potter :p Ze zijn wel dik, maar je hebt ze zo uit :)
Verder zou ik gewoon in de bieb langs de kinderboeken lopen en dan als eerste op titel kijken (wel C boeken nemen, die zijn wat volwassener dan de B) Als dat je aanspreekt de achterkant lezen en kijken of het je wat lijkt. Ik geloof dat de Narnia boeken van CS Lewis (geloof dat he zo is) ook erg leuk zijn. Wal altijd leuk is: - Carry Slee - Roald Dahl (matilda, sjakie en de chocoladefabriek zijn fantastisch) Ach het zijn er zoveel.... |
carry slee idd en harry stotter. meester jaap, de laatste klas (RL Stine)
|
Narnia van CS. Lewis..
Daar wil ik idd nog eens aan beginnen! |
Polleke van Guus Kuijer, echt supergeweldig :)
|
achtste groepers huilen niet (weet de schrijver even niet meer) dat vond ik altijd een heel mooi boek (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De serie Het Gouden Kompas van Philip Pullman... Zijn wel wat dikker, maar je hebt ze zo uit.
|
Polleke: met ijskoningin eens: helemaal geweldig!
Paul Biegel heeft ook leuk geschreven, wat meer fantasie. Thea Beckman moet natuurlijk ook gelezen worden. Lola de Beer, ook n geweldig boek. Claartje van Miep Diekmann: erg mooi! er heeft laatst een artikel in de NRC gestaan met 'goeie' kinderboeken. kijk daar es bij? |
Jacques Vriens, Roald Dahl, Paul Biegel, Jan Terlouw, Anke de Vries enz.
Ik ben momenteel een boek aan het lezen wat bij de ''goede'' kinderboeken hoort; Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht. Dat is echt een heel ander boek dan andere kinderboeken. Die raad ik je echt aan :) |
Ik vind Pluk van de Petteflet nog altijd een geweldig boek (is van Annie MG Smit) maar ik weet niet of dat niet voor te jonge kinderen is.
|
Het beste kinderboek dat ik ooit gelezen heb is de Omnibus De kinderen vn Bolderburen, van Astrid Lindgren. En de boeken van Thea Beckman vond en vind ik fantastisch. Enne... wil je mn A- B- of C-boeken voorkeur horen? Alledrie? Heb je een uurtje? :D
|
Tsafira Levy met het boek Hadassa of Tamar, allebei super boeken :)
|
Lindgren, gebroeders leeuwenhart enzo
|
Boeken van:
Diana Wynne Jones Astrid Lindgren Roald Dahl Guus Kuyer |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30. |