![]() |
[Flash] ActionScript: extern .txt bestand inladen
Ok, de situatie is als volgt:
Ik heb een movieclip met een tekstveld (met als var: _root.news01). Deze movieclip zit ergens verborgen in andere movieclips op de stage. Ik laad voorafgaand een .txt bestand in met loadVariables("data.txt", _root); en een loopje erachteraan die controleert of het bestand helemaal geladen wordt. In data.txt staat: &news01 = tekst& Maar, je raad het al; hij doet het niet. Mis ik iets essentieels? Ik geloof niet dat ik met instancenamen aan de slag moet aangezien hij volgens mij alleen de 'var' van mn tekstveld nodig heeft en alles via de _root afhandelt? Als ik de variabele volg met trace(_root.news01) roept achterelkaar "undefined". Hoe en wat moet ik nog definieren? Hopelijk zijn er wat mensen met meer verstand van Flash AS dan ik. :) bvd. |
|
Die enkele 4 frames zijn het probleem niet. Het lukt me wel om in dat geval tekst op het scherm te krijgen, met bijv. loadVariablesNum("data.txt", 0);
Het gaat alleen mis als hij, zoals in mijn geval nu, verborgen zit in een aantal movieclips. Ik begrijp alleen niet wat. :s |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53. |