![]() |
Hoe zit het met studentenkamers in Groningen?
Omdat ik volgend jaar misschien ga studeren in Groningen ben ik me nu alvast wat aan het orienteren op de stad zelf.
Ik zal dus op kamers moeten gaan wonen, dat maakt allemaal niet uit, want dat doe ik nu ook al. Maar hoe zit het met de beschikbaarheid van kamers daar? Kom je makkelijk aan je kamer? Is het een beetje geregeld met kamerhuur? Hoe kom je het makkelijkst aan een kamer? Kortom, ik wil er alles over weten. |
Volgens mij is het vinden van een kamer in Groningen goed te doen. Je zult waarschijnlijk moeten hospiteren, maar dat is vast geen probleem?
|
Het is een hel. :(
|
het gaat. mij is het vrij eenvoudig afgegaan. Gewoon vroeg inschrijven voor een kamer bij de woningstichting (www.in-groningen.nl) en ik had nog voor de eindexamens een kamer...voor de rest heb ik niet echt een beeld hoe groot de kamernood hier is...
|
Citaat:
|
Ik weet van mijn nu nog huisgenoot, dat hij al 2 jaar lang op zoek is. Vooralsnog zonder succes. Ik denk dat geluk een hele grote factor speelt.
|
Gewoon lid worden bij Vindi, dan krijg je wel een kamer. Vind ik echt iets voor jou. ;)
|
Citaat:
|
Op tijd gaan zoeken lijkt me een goed advies :D
|
Schrijf je NU in bij IN (adres staat hier boven al ergens) Het systeem is daar veranderd, het gaat nu om hoelang je ingeschreven staat (1e-jaars hebben trouwens wel voorrang bij bepaalde kamers, staat allemaal op de site). Verder is het ook wel handig om je in te schrijven bij het woonservice-centrum www.woonservicecentrum.nl En verder kun je tegen die tijd briefjes op hangen op de uni/hogeschool, supermarkt etc. Gewoon zoveel mogelijk proberen. Viavia is ook een optie natuurlijk. Oja, en vooral niet te hoge/veel eisen stellen aan je kamer.
|
Citaat:
tenzij je maart 2002 bedoelt.. zoek actief en schrijf je ook in bij commerciele kamerbureau's :) |
Als je vroeg begint met zoeken, bijvoorbeeld direct na je examenuitslag is het redelijk makkelijk een leuke kamer te vinden. Het helpt bovendien ook als je van ver weg komt. Studenten die lang moeten reizen krijgen vaak voorrang op een kamer.
|
Citaat:
|
ik zal me zo snel mogelijk na de open dagen inschrijven. Dan weet ik tenminste in welke stad ik ga studeren.
En vindi's zijn?? |
Citaat:
Dat zijn foute lui waar je niets mee te maken wilt hebben, ik ben er nog nooit een tegen gekomen die echt symphatiek was, ze doen wel vriendelijk, maar z ezijn gewoon gestoord en mee lopertjes, de groep is alles, bah (n) Misschien eens een molotov cocktail op hun balkon flikkeren :evil: |
Citaat:
|
meld je aan bij www.kamernet.nl zodra er een kamer vrij is wordt je ingelicht. IK heb gehoord dat het wel erg moeilijk is.
Maja succes |
Citaat:
|
Gelukkig duurt het nog wel even voordat ik (misschien) ga studeren, maar als ik zo op www.kamernet.nl kijk, zie ik soms kamertjes staan van 6 of 7 vierkante meter! Dat lijkt me bijzonder klein. Zijn er van jullie mensen die zo'n kamertje huren? Zo ja, valt de grootte nog best mee of is het echt helemaal niks?
|
Citaat:
|
Aan die kerel boven me: Heerschende nick, net die film ook gekeken! (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
:evil: |
Citaat:
Scheelt een hele hoop ergernis als ze weg zijn haha |
:d
|
Nounounou wat een agressie weer :| ... Niks mis met Vindi's.
|
Citaat:
|
wat de grootte betreft: ik heb zelf een kamer van een dikke 13 m2...en dat is voor mij voorlopig wel genoeg. Alleen jammer dat ik geen eigen wastafel heb...
Overigens zijn er ook best leuke Vindi's... ok, je moet goed zoeken, maar ze zijn dr ;) En nee, ik ben zelf geen Vindi. Ik heb overwogen om lid te worden van Hendrik, maar niet gedaan ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens is er wel iets mis met die lui :D |
Hmm, ik mis eigenlijk de lol van studentenverenigingen :s
En ik snap ook niks van de offtopic conversatie die gaande is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vindicat is gewoon een die hard corpsballen vereniging, waar ieder normaal denkend mens een hekel aan heeft ;) |
Ik heb een jaar in Groningen gestudeerd en vrij intensief een kamer gezocht, maar niets gevonden (wel veel kamers bekeken, maar elke keer weer dat telefoontje 'nee sorry, we hebben iemand anders gekozen, volgende keer beter', als ze tenminste de moiete namen iets te laten horen) . Nu twee jaar later ben ik een nieuwe studie begonnen in Groningen en had ik twee weken na aanvang van mijn studie een hele mooie kamer. Ik heb de kamer via een vriendin kunnen krijgen. Ik ben er heel erg blij mee.
|
Ik zal nu maar vast beginnen met zoeken, kamers liggen niet voor het oprapen in Groningen, zoals velen denken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |