Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   misselijk + licht in hoofd + hoofdpijn (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=629901)

Leonoor 14-10-2003 19:34

misselijk + licht in hoofd + hoofdpijn

Waar kan dat door komen?

Soms lijkt het te komen door te weinig eten, omdat als ik twee boterhammen eet het meestal wel weg trekt. Maar ik eet voldoende, dus het zou raar zijn als het daar aan ligt. Ik heb m'n bloedsuiker al eens laten prikken (nuchter 4,5 oid (kan dat?)), dus daar zal het ook wel niet aan liggen...of wel, maar dan weet m'n dokter niet wat ie doet. ;) Iemand anders nog een idee?

Noeksel 14-10-2003 20:23

Heb je het constant?

Quiana 14-10-2003 20:23

Ben je vaak (over)vermoeid of gestresst/erg gespannen..?
Kan ook een klacht daarvan zijn nl.

Chloe Siere 14-10-2003 20:34

misschien dat je op dat moment gewoon een tekort aan een bepaalde voedingsstof in je lichaam hebt (suiker oid) waardoor je je zo gaat voelen. ik heb het een keer gehad en had toen sterk de neiging om iets zoets te eten, en dat hielp wel.

Nona 15-10-2003 00:27

Heb je dan genoeg gedronken? Een goede ademhaling? Last van een stijve nek of rug?

Leonoor 15-10-2003 06:28

Citaat:

Noeksel schreef op 14-10-2003 @ 21:23:
Heb je het constant?
Niet echt heel constant, wel heel regelmatig (met die combinatie dan iig). Drinken doe ik voldoende, een goede ademhaling heb ik volgens mij ook wel...stijve rug/nek zou best kunnen (ik ben nogal stijf). Een tekort aan suiker ofzo zou kunnen, maar vind ik toch raar, omdat ik gewoon voldoende eet en ook redelijk over de dag verspreid. En zoete dingen eten mag ik niet (gister maar aardbeien yoghurt gaan eten (en das niet lekker als je misselijk bent)). (Over)vermoeid ben ik ook wel vaak...gestresst/erg gespannen valt meestal wel mee. In één reply antwoord op iedereen. ;)

Sarah 15-10-2003 11:34

Tja... ik zou zeggen dat je dan of te weinig eet, of niet energierijk genoeg eet, of je te hard hebt ingespannen, of te weinig hebt geslapen, of te weinig zuurstof krijgt, of dat je een of andere beginnende virusziekte (waarschijnlijk griep of verkoudheid) hebt. Maargoed, aan je vorige reply te zien vallen veel van die dingen al af...

Leonoor 15-10-2003 11:49

Citaat:

bloempjuh schreef op 15-10-2003 @ 12:39:
Mjuh ik zat te denken aan hypoglikemie (Dat schrijf ik fout, maar je snapt me wel :)) maar dat heb je ook, of niet? En dat zou in principe niet moeten als je gewoon goed verspreid eet. Mag je ook geen druivensuiker?
Ik eet goed verspreid, iig voor zo ver ik weet wel (ong. om de twee uur, anders wordt ik eng). Maar ik heb dus gevraagd of ik daar op getest kon worden en dat is gebeurd (tenminste, volgens de dokter ;)) en het dieet wat ik volg is daar ook geschikt voor, volgens de dietiste...dus ja... Ik mag geen druivensuiker idd. :)

Aries 15-10-2003 13:11

Waarom mag je geen suiker leonie ( ja je had me ooit verteld dat je zo heette toen ik je voor noortje uitmaakte :D )

Leonoor 15-10-2003 13:28

Citaat:

Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:11:
Waarom mag je geen suiker leonie ( ja je had me ooit verteld dat je zo heette toen ik je voor noortje uitmaakte :D )
Omdat ik daar allergische voor ben. ;)

(Vaag herinner ik me iets, ja. ;))

Aries 15-10-2003 13:32

Allergisch voor suiker ... Nooit van gehoord maar ja .. 'n vriendin van me is allergisch voor noten en daar had ik ook nog nooit van gehoord dus dat zegt nix

maar eeh mag je wel pasta enzo .. da's ook een goede energie bron. enneh NOOIT een ontbijt overslaan.. ( en nee 1 druif is geen ontbijt )
4,5 is trouwens normaal .... :D

Leonoor 15-10-2003 13:34

Citaat:

Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:32:
Allergisch voor suiker ... Nooit van gehoord maar ja .. 'n vriendin van me is allergisch voor noten en daar had ik ook nog nooit van gehoord dus dat zegt nix

maar eeh mag je wel pasta enzo .. da's ook een goede energie bron. enneh NOOIT een ontbijt overslaan.. ( en nee 1 druif is geen ontbijt )

Heel veel mensen hebben er nog nooit van gehoord. :p

Ik sla ontbijt nooit over. ;) En ik eet ook geen één druif als ontbijt (wel gewoon twee boterhammen en een beker thee met honing).

Ik mag wel pasta, maar geen saus ed en alleen pasta is ook weer zo iets (dat is plakkerig en niet echt smakelijk).

Leonoor 15-10-2003 13:36

Citaat:

Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:32:
4,5 is trouwens normaal .... :D
Gelukkig maar. ;)

Aries 15-10-2003 13:46

Citaat:

Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 14:34:
Heel veel mensen hebben er nog nooit van gehoord. :p

Ik sla ontbijt nooit over. ;) En ik eet ook geen één druif als ontbijt (wel gewoon twee boterhammen en een beker thee met honing).

Ik mag wel pasta, maar geen saus ed en alleen pasta is ook weer zo iets (dat is plakkerig en niet echt smakelijk).

Niet te lang koken en met HEET !!! water afspoelen .. of eeh kom eens bij mij eten :D

Leonoor 15-10-2003 13:47

Citaat:

Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:46:
Niet te lang koken en met HEET !!! water afspoelen .. of eeh kom eens bij mij eten :D
En dan is het zonder saus of wat dan ook te eten...? :confused:

Aries 15-10-2003 13:49

Citaat:

Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 14:47:
En dan is het zonder saus of wat dan ook te eten...? :confused:
met spinazie en champions of danish blue

Leonoor 15-10-2003 13:52

Citaat:

Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:49:
met spinazie en champions of danish blue
Danish blue is kaas of niet...? Dat mag ik ook niet. :p

Maar goed, met spinazie en champignons zal ik een keer proberen. :) (Al helpt het denk ik niet tegen dat misselijke/lichte gevoel in m'n hoofd/hoofdpijn, ik nl ook vrij veel brood ed en das toch een beetje het zelfde.)

Aries 15-10-2003 13:59

Citaat:

Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 14:52:
Danish blue is kaas of niet...? Dat mag ik ook niet. :p

Maar goed, met spinazie en champignons zal ik een keer proberen. :) (Al helpt het denk ik niet tegen dat misselijke/lichte gevoel in m'n hoofd/hoofdpijn, ik nl ook vrij veel brood ed en das toch een beetje het zelfde.)

nee nee meisje .. pasta = koolhydraten=P.O.W.E.R.
in brood zit minder .. bovendien je moet ook warm eten
ow enneh .. van mediteren krijg je ook energie ...
is goed om soms ff tijd voor jezelf te nemen

ow .. geen kaas... hmmm mag je ook geen melk dan .. eeh nee dus .. zit lactose in hmm

kun je wel pannekoeken bakken met soja melk .. gaat heel goed.
'n vriendin van me kan niet tegen lactose .. vandaar

Leonoor 15-10-2003 14:40

Citaat:

Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:59:
nee nee meisje .. pasta = koolhydraten=P.O.W.E.R.
in brood zit minder .. bovendien je moet ook warm eten
ow enneh .. van mediteren krijg je ook energie ...
is goed om soms ff tijd voor jezelf te nemen

ow .. geen kaas... hmmm mag je ook geen melk dan .. eeh nee dus .. zit lactose in hmm

kun je wel pannekoeken bakken met soja melk .. gaat heel goed.
'n vriendin van me kan niet tegen lactose .. vandaar

In brood zitten ook koolhydraten, misschien idd minder, maar ze zitten er wel in. :p Bovendien zeg ik niet dat ik niet warm eet, ik zeg alleen dat ik vrij veel brood eet. En ik weet dat je met sojamelk pannenkoeken kan bakken en met water ook, dat doe ik dus ook wel eens.

En tijd voor mezelf neem ik ook zat. :p

Noeksel 15-10-2003 14:51

Te lage bloeddruk misschien? Val je wel es flauw?

Leonoor 15-10-2003 14:55

Citaat:

Noeksel schreef op 15-10-2003 @ 15:51:
Te lage bloeddruk misschien? Val je wel es flauw?
Gelukkig niet.

Aries 15-10-2003 15:02

Citaat:

Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 15:40:
In brood zitten ook koolhydraten, misschien idd minder, maar ze zitten er wel in. :p Bovendien zeg ik niet dat ik niet warm eet, ik zeg alleen dat ik vrij veel brood eet. En ik weet dat je met sojamelk pannenkoeken kan bakken en met water ook, dat doe ik dus ook wel eens.

En tijd voor mezelf neem ik ook zat. :p

smaken ze niet beter als ik ze bak .. ( ben niet wanhopig hoor :p ) :D :D :D

Leonoor 15-10-2003 15:04

Citaat:

Aries schreef op 15-10-2003 @ 16:02:
smaken ze niet beter als ik ze bak .. ( ben niet wanhopig hoor :p ) :D :D :D
Ik heb al een fantastische pannenkoekenbakker in huis. :p

Aries 15-10-2003 15:48

Citaat:

Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 16:04:
Ik heb al een fantastische pannenkoekenbakker in huis. :p
Had 't kunnen wetennatuurlijk .. zo'n leuke meid .. slijl slijm ;)

marlies 15-10-2003 16:07

Ik heb dit ook heel vaak. Altijd vlak voor het avondeten. Volgens mij is het niets ernstigs, ze hebt dan gewoon trek.

Leonoor 15-10-2003 16:10

Citaat:

marlies schreef op 15-10-2003 @ 17:07:
Ik heb dit ook heel vaak. Altijd vlak voor het avondeten. Volgens mij is het niets ernstigs, ze hebt dan gewoon trek.
Ik heb het niet altijd op hetzelfde moment en ook wel eens als ik net gegeten heb ed. 't is misschien niet ernstig, maar wel erg vervelend en lastig.

Tulpje6 18-10-2003 20:22

Slik je de anticonceptiepil? Misschien dat deze niet zo goed bij je past. Dan kun je er misselijk van worden enz. ...dat had ik in ieder geval, maar dat uitte zich wel iets anders/ erger dan jouw symptomen: elke ochtend misselijk, soms ook met overgeven, duizelig soms, een keer zelfs dat ik een uur lang zwart voor mn ogen zag en maar een heel klein beetje zag.
Heb nu een andere pil en t gaat nu alweer 2 jaar prima :)

Tja en verder zouden het idd dingen kunnen zijn die al genoemd zijn (voedselallergie voor iets e.d)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.