Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   2012 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=630021)

Tulpje6 14-10-2003 22:09

2012

Volgens Nostradamus (of de interpretaties die mensen ervan gemaakt hebben dan) komt er in 2011/ 2012 in het noordelijk halfrond een vreselijke strijd tussen moslims en christenen, waarbij 2/3e van de christenen en 3/4e van de moslims het leven laat. Degenen die overblijven houden ernstige huidziekten over en de halve aarde is compleet verwoest (kernbommen enzo) en er is hongersnood e.d. Alle chaos enz zal pas rond 2040 weer over zijn.

Ook de maya's en sommige andere religies geloven dat er rond 2012 een omwenteling plaatsvindt op aarde.

Maar nou komt het: ik zie wel dat er nu al strijd tussen moslims en christenen plaatsvindt enzo, dus wat dat betreft zou het best waar kunnen zijn, maar ik heb er eerlijk gezegd verder nog geen paranormaal ziener over gehoord....of zullen de helderzienden onder ons express de beelden niet doorkrijgen hierover of het niet vertellen omdat het zulk slecht nieuws is waar niks aan veranderd kan worden?

Ik kom zelf geregeld op parabeurzen en dan worden mij dingen over mijn toekomst vertelt, en ook andere mensen worden dingen over hun toekomst vertelt.....dit zou dan allemaal niet juist zijn als die rampen gaan gebeuren want dan zou onze toekomst toch een stuk onflorizanter worden.

Eerlijk gezegd heb ik er best een beetje vrees voor, maar het lijkt me een erg onwerkelijke gedachte dat over een decennium meer dan de helft van ons niet meer leeft...erg onwerkelijk.

-Geloven jullie erin?
-Heeft een van jullie wel eens voorspellende beelden/ angstgevoelens over 2012 enzo gehad?
-Heeft een van jullie er wel eens een helderziende over gehoord dat ons een ramp boven het hoofd hangt? (nl deze)

Katje 14-10-2003 22:18

Nostradamus was toch wel een 'helderziende'. :)
En in dit topic staat ook heel veel nuttigs.

http://forum.scholieren.com/showthre...highlight=2012

Fade of Light 14-10-2003 22:28

hmm ten eerste is nostradamus zo wazig dat je er veeeel te veel uit kan concluderen. En zijn er zoveel verzonnen mythes omheen, dat je flink moet opassen. Ik geloof het niet echt. Anyway wel lullig...ik als niet christen en niet moslim kom niet eens voor. Haal ik 2012 dan niet ofzo?

Fade of Light 14-10-2003 22:30

Citaat:

Tulpje6 schreef op 14-10-2003 @ 22:09:
-Heeft een van jullie er wel eens een helderziende over gehoord dat ons een ramp boven het hoofd hangt? (nl deze)
Hier wil ik even op ingaan. Ik kan je voorspellen dat je een ramp meemaakt. Als ik verder niets zou zeggen, zou je dit allemaal als ramp kunnen zien:

- 11 september
- auto-ongeluk dat redelijk wat mensen mee maken
- overlijden ouders
- etc

veeeeel te breed.

AngelLena 14-10-2003 22:51

tja, ik ben altijd van mening dat je de voorspellingen van die man niet te letterlijk moet nemen en altijd sceptisch moet blijven. Mensen die een ramp zoeken, vinden em ook...Zo niet, maken ze er 1.

Maar het zou me niets verbazen als een aantal geloven binnen niet al te lange tijd gruwelijk botsen wat leidt tot een massaslachting. (blij dat ik geen van die beide geloven aanhang :D)

Tulpje6 14-10-2003 23:03

Citaat:

Fade of Light schreef op 14-10-2003 @ 22:28:
Anyway wel lullig...ik als niet christen en niet moslim kom niet eens voor. Haal ik 2012 dan niet ofzo?

Met christenen worden denk ik gewoon ons westerlingen bedoeld. Van oorsprong is west-europa toch christelijk. Onze samenleving is ook nog voor een deel gefundeerd op christelijke waarden en normen enz. Dus ook al ben je niet christelijk, dan krijg je er toch mee te maken vrees ik.

Overigens wel eng wat ik in die link van die eerste reactie las: over die remote-viewers, dat ze niet verder kunnen kijken dan 2012.

Misschien is het zo dat 2012 nog blanco is, en dat we zelf een wending aan onze toekomst kunnen geven? Dus ofwel vrede en voorspoed en ontwikkelingen, ofwel verschrikkelijke rampen e.d. We moeten dan dus zorgen dat we de juiste koers volgen.

AngelLena 14-10-2003 23:10

Citaat:

Tulpje6 schreef op 14-10-2003 @ 23:03:
Met christenen worden denk ik gewoon ons westerlingen bedoeld. Van oorsprong is west-europa toch christelijk. Onze samenleving is ook nog voor een deel gefundeerd op christelijke waarden en normen enz. Dus ook al ben je niet christelijk, dan krijg je er toch mee te maken vrees ik.

Overigens wel eng wat ik in die link van die eerste reactie las: over die remote-viewers, dat ze niet verder kunnen kijken dan 2012.

Misschien is het zo dat 2012 nog blanco is, en dat we zelf een wending aan onze toekomst kunnen geven? Dus ofwel vrede en voorspoed en ontwikkelingen, ofwel verschrikkelijke rampen e.d. We moeten dan dus zorgen dat we de juiste koers volgen.

Het lot heb je zelf in de hand ja. Op zich hele mooie zin uit the matrix reloaded, waar ik volledig achter sta: de keuzes zijn niet het probleem, het probleem is begrijpen waarom je die keuze hebt gemaakt.

Met andere woorden: als je niet goed begrijpt waarom je een keuze maakt en met welk doel, dan is de kans groot dat je het verkeerde pad in slaat. Aangezien een boel wereldleiders denken vanuit een in principe korm perspectief (onze god/ons land is alles, de rest zijn ketters dus moeten dood, nu nog zien dat we het voor elkaar krijgen) verbaast het mij dus idd niets als er een grote uitbarsting gaat komen.

Bludjinni 14-10-2003 23:20

Citaat:

AngelLena schreef op 14-10-2003 @ 22:51:
[B]Mensen die een ramp zoeken, vinden em ook...Zo niet, maken ze er 1. B]
Heel, heel mooi gezegd. In een zin de aard van de mens uitgedrukt. :D

Veel mensen maken zich zorgen om die 2012 toestand. Ikzelf geloof, en geloof niet erin. Ik zie wel wat er komt, en als het er eenmaal is maak ik er maar het beste van. In die tussentijd ga ik fijntjes genieten van allerlei leuke dingen in mn leven, zoals mn vriend, en laat ik die tijd niet verpesten door zorgen over iets wat helemaal niet te bevestigen valt of zeker is.

Frondish 15-10-2003 00:52

Citaat:

Tulpje6 schreef op 15-10-2003 @ 06:39:
Volgens Nostradamus (of de interpretaties die mensen ervan gemaakt hebben dan) komt er in 2011/ 2012 in het noordelijk halfrond een vreselijke strijd tussen moslims en christenen, waarbij 2/3e van de christenen en 3/4e van de moslims het leven laat. Degenen die overblijven houden ernstige huidziekten over en de halve aarde is compleet verwoest (kernbommen enzo) en er is hongersnood e.d. Alle chaos enz zal pas rond 2040 weer over zijn.

Ook de maya's en sommige andere religies geloven dat er rond 2012 een omwenteling plaatsvindt op aarde.

Maar nou komt het: ik zie wel dat er nu al strijd tussen moslims en christenen plaatsvindt enzo, dus wat dat betreft zou het best waar kunnen zijn, maar ik heb er eerlijk gezegd verder nog geen paranormaal ziener over gehoord....of zullen de helderzienden onder ons express de beelden niet doorkrijgen hierover of het niet vertellen omdat het zulk slecht nieuws is waar niks aan veranderd kan worden?

Ik kom zelf geregeld op parabeurzen en dan worden mij dingen over mijn toekomst vertelt, en ook andere mensen worden dingen over hun toekomst vertelt.....dit zou dan allemaal niet juist zijn als die rampen gaan gebeuren want dan zou onze toekomst toch een stuk onflorizanter worden.

Eerlijk gezegd heb ik er best een beetje vrees voor, maar het lijkt me een erg onwerkelijke gedachte dat over een decennium meer dan de helft van ons niet meer leeft...erg onwerkelijk.

-Geloven jullie erin?
-Heeft een van jullie wel eens voorspellende beelden/ angstgevoelens over 2012 enzo gehad?

Ik had juist gelezen dat:

2005 - 2015 => "Eerste Globale Oorlog" zal Europeanen en Islamieten zwaar treffen.

Volgens Nostradamus is de eerste grote gebeurtenis die ons te wachten staat de vorming van een nieuw soort Verenigde Naties, waarin de Islamitische landen de handen in elkaar zullen slaan. De vorming van een Islamitische Statenbond, versus een statenbond van alle niet -Islamitische staten.

Nostramadus verwacht die oprichting echter pas in het jaar 2005 en hamert op het feit dat die vereniging van het islamitische kamp tot een ongekend geloof in de overwinning zal leiden.

Verder profeteert Nostradamus dat het in deze periode toch onvermijdelijk zal komen tot een eerste globale oorlog, die twee derde van de Europeanen en drie kwart van de islamieten het leven zullen kosten. Meer dan honderd staten zullen zwaar beproefd worden. ( Wie blijft er nog over? - Vraag van de pagina-opmaker )

Een andere mijlpaal is 2008, waarin een ernstig conflict tussen Frankrijk en Groot Brittannië uiteindelijk in 2010 zal uitmonden in bloedige aanslagen op vier regeringsleiders: de Britse premier, de Amerikaanse president, de Duitse Bondskanselier en de Franse president.

Opgelet! Het is niet zo dat Nostrdamus in zijn verzen concreet over deze mensen en landen sprak. ( Vroeg mij al af wie er kandidaat bij die verkiezingen ging zijn )

In de 16de eeuw was bijvoorbeeld immers nog geen sprake van dergelijke regeringsfuncties, laat staan Amerika. Omdat Colombus pas 50 jaar voor de publicartie van Nostradamus profetiën West-Indië had ontdekt, stelt hij Indië nog altijd met Amerika gelijk.

dat heb ik gelezen, en ik geloof daar zeker in want tegenwoordig behandelen mensen elkaar als buitenaardse wezens dus..

Shade 15-10-2003 01:11

ehm......

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=559046

zullen we daar verder discusseren?

daar heb ik tenminste m'n mening al gegeven en anders moet ik gaan kopieren en plakken enzo en ....pfff :rolleyes:

Tulpje6 15-10-2003 07:40

Citaat:

SynoP schreef op 15-10-2003 @ 00:52:
Ik had juist gelezen dat:

2005 - 2015 => "Eerste Globale Oorlog" zal Europeanen en Islamieten zwaar treffen.

Volgens Nostradamus is de eerste grote gebeurtenis die ons te wachten staat de vorming van een nieuw soort Verenigde Naties, waarin de Islamitische landen de handen in elkaar zullen slaan. De vorming van een Islamitische Statenbond, versus een statenbond van alle niet -Islamitische staten.

Nostramadus verwacht die oprichting echter pas in het jaar 2005 en hamert op het feit dat die vereniging van het islamitische kamp tot een ongekend geloof in de overwinning zal leiden.

Verder profeteert Nostradamus dat het in deze periode toch onvermijdelijk zal komen tot een eerste globale oorlog, die twee derde van de Europeanen en drie kwart van de islamieten het leven zullen kosten. Meer dan honderd staten zullen zwaar beproefd worden. ( Wie blijft er nog over? - Vraag van de pagina-opmaker )

Een andere mijlpaal is 2008, waarin een ernstig conflict tussen Frankrijk en Groot Brittannië uiteindelijk in 2010 zal uitmonden in bloedige aanslagen op vier regeringsleiders: de Britse premier, de Amerikaanse president, de Duitse Bondskanselier en de Franse president.

Opgelet! Het is niet zo dat Nostrdamus in zijn verzen concreet over deze mensen en landen sprak. ( Vroeg mij al af wie er kandidaat bij die verkiezingen ging zijn )

In de 16de eeuw was bijvoorbeeld immers nog geen sprake van dergelijke regeringsfuncties, laat staan Amerika. Omdat Colombus pas 50 jaar voor de publicartie van Nostradamus profetiën West-Indië had ontdekt, stelt hij Indië nog altijd met Amerika gelijk.

dat heb ik gelezen, en ik geloof daar zeker in want tegenwoordig behandelen mensen elkaar als buitenaardse
wezens dus..

Ja klopt, wat jij gelezen hebt heb ik ook gelezen. Maar het hoogtepunt van die oorlog vind in 2011-2014 plaats dacht ik, vandaar dat ik 2012 noemde.

Fade of Light 15-10-2003 08:16

Citaat:

Tulpje6 schreef op 14-10-2003 @ 23:03:

Als ik tijd heb en -ze- weer zie, dan zal ik er eens navraag over doen...bij remote viewers zelf

Dark Psycho 15-10-2003 15:50

-Geloven jullie erin?

-jazeker

-ja. geen angstgevoelens. ben dr niet bang voor. k weet gewoon zeker dat de wereld ooit instort.

-ja

lifeafterdeath 15-10-2003 20:35

Citaat:

Fade of Light schreef op 15-10-2003 @ 08:16:
Als ik tijd heb en -ze- weer zie, dan zal ik er eens navraag over doen...bij remote viewers zelf
jij ook al lid van psipog.net forum ? :P :D

Last Resort 15-10-2003 20:53

Ik geloof er eigenlijk niet in. Ik geloof wel dat de mensen dom genoeg is zichzelf uiteindelijk uit te roeien. Ik vind het niet zo'n fijn idee te weten dat ik over 10 jaar dood ben of aan een huidziekte lijd, los van het feit dat het lariekoek is.

Fade of Light 15-10-2003 21:08

Citaat:

lifeafterdeath schreef op 15-10-2003 @ 20:35:
jij ook al lid van psipog.net forum ? :P :D
ja, al een lange tijd (hmm 8 maanden ofzo), maar ik wilde het aan anderen vragen dan van het forum.

edit: chat is beter, niet zoveel kolere newbies

AngelLena 15-10-2003 23:22

aangezien het andere topic hierover ge-upt is, gaat deze dicht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.