![]() |
Vreemd probleem met spellen in windows xp:
Als ik spellen installeer doen ze het gewoon, maar als ik ze gewoon op wil starten doen ze het soms ineens niet meer. Pas als ik er een patch overheen doe of het spel gewoon opnieuw installeer kan ik weer spelen, totdat het spel besluit dat het weer niet gewoon wil opstarten.
Iemand enig idee hoe dit komt? (Ik heb mn systeemconfig er niet bij gezet omdat de spellen het na installeren en soms een tijd daarna gewoon wel doen dus ik vermoed dat het daar niets mee te maken heeft) |
|
Het is een software probleem dus hier.
|
misschien heb je een virus.
|
Citaat:
|
Citaat:
heb je dit prob. bij meerdere spellen of 1 spel?? je hebt het over een patch is dit er 1 voor een soort update van het spel of wat moet ik mij hier bij voorstellen?? welke drivers gebruik je, en krijg je ook foutmeldingen? |
Citaat:
|
*up*
Is er dan niemand die enig idee heeft? |
Citaat:
voor 'ns een format uit, helpt meetsal wel |
Citaat:
|
uhm kan ik dan voor de zoveelste keer roepe da XP sucks of zal ik da ma nie doen :p
|
Om wat voor spellen gaat het hier? Om oude (DOS) spellen, oude Win9x spellen of moderne spellen? De eerste twee kun je problemen krijgen in Windows NT/2000/XP, die gebruiken namelijk een andere architectuur dan de Win9x-familie.
Voor DOS-spellen kun je DOSbox gebruiken, goed opensource DOS-emulator, waarmee je ook op XP DOS-spelletjes kunt spelen: http://dosbox.sourceforge.net/ Voor de oudere win9x-spellen zit er niets anders op dan een emulator als VMware of VirtualPC te gebruiken, hetgeen niet altijd soepel (snel) werkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
heb je een VIA chipset op je mobo? install dan eens de 4-in-1 drivers, of uh dat heet tegenwoordig Hyperion. www.viaarena.com
|
Citaat:
|
Hm, ik denk toch dat er iets met je Windows of Drivers rot is dan.
Post eens je systeemconfiguratie. Heb je verder helemaal geen problemen met programma's? |
tlijkt wel alsof je harde schijf kapot is ofzo, iets anders kan het amper zijn :| spellen die het opeens niet meer doen en dan weer wel :confused:
|
ik speel niet zoveel spelletjes maar k heb idd wel1s dat bepaalde apps niet starten.... die het eerst wel deden
dan een keer herinstalleren en de sh*t werkt weer.. vreemd probleem |
Ik denk dat ik erachter ben: volgens mij komt het door SEcureRom beveiliging op cd's...en daar is fucking weinig aan te doen op het kopen van een nieuwe cd-rom na :/.
|
je kunt no cd patches downloaden.
dit is op zich niet illegaal afaik, als je een spel gewoon gekocht hebt :) |
Citaat:
No cd patches vallen overigens ook wel onder "comfort patches" en zijn hierom niet illegaal, als ze maar met JOUW originele spellen worden gebruikt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20. |