![]() |
Buitenlander op bezoek
Ik doe mee met een uitwisseling met Italie, morgen komt er een Italiaans meisje een week bij mij thuis.
Wie heeft er nog leuke ideeen wat we kunnen gaan doen in de vrije tijd? Twee van de zeven dagen zijn helemaal vrij, op de andere dagen ben je meestal wel eind van de middag & 's avonds vrij. Iemand, of: Wat zou jij willen doen als je als buitenlander een week in Nederland was? :) |
Als ik als buitenlander in Nederland was... Winkelen, dingen bezoeken die typisch Nederlands zijn, (kan nu alleen ff nergens op komen :bloos: ), beetje ontdekken wat er allemaal te doen is...
Hetzelfde als wat ik wil doen als ik ergens anders op vakantie ben. :) (en het eten natuurlijk, hoewel ik absoluut geen fan van Nederlands eten ben, maar goed. ;)) |
laat haar nederland zien natuurlijk!
en van die typische nederlandse dingen....... neem aan dat ze niet elke dag hier komt :D |
madurodam :cool: of een dagje A'dam ofzo?
|
Amsterdam.
En omdat je vlakbij Arnhem woont: laat haar ook de Veluwe zien. Vanaf station Arnhem kan je met de bus (lijn 91 naar Apeldoorn) naar zweefvliegveld Terlet (aan de A50 halverwege Arnhem en Apeldoorn), kost maar 3 strippen. De meeste buitenlanders denken dat Nederland alleen rivieren, kanalen, polders, koeien, molens en drugs is. ;) Dan kan een bezoekje aan de heuvelachtige heidevelden van de Veluwe wel leuk zijn. :) |
Dagje Amsterdam doen.......het schijnt dat veel buitenlandse mensen daar benieuwd naar zijn!
Naar een oer Hollands pannekoekenhuis...nouja, gewoon dingen doen die je in Italië absoluut niet kunt doen! (y) |
Ik zou uitgaan, cafe'tje, klein optredentje.
|
Citaat:
|
coffee-shoppen
|
Leuke stad bezoeken. (y)
|
wij hebben onze Duitsers destijds meegenomen naar Drievliet, dat vonden ze helemaal geweldig.
lekker goedkoop :P |
Molentjes spotten op de Zaanse Schans
Hoertjes spotten op de wallen Als er maar iets te spotten valt. |
schaatsen? :confused: als't koud en winter is. . .
weet ik veel :) maduro dam, maar da's al gezegd |
Citaat:
|
Is het een Italiaanse schone?
want dan zou ik wel weten wat we met die vrije uurtjes moesten doen :D |
avondje poolen, dagje naar een leuke stad, winkelen, jointje roken, misschien gewoon iets leuk 's avonds een keer met meer mensen (pyjamaparty :p)
|
klompendansen ofzo, madurodam, amsterdam, doe es gek
|
Bij ons gaan de jongeren uit Italië meestal naar:
- een molen *hoe typisch Nederlands kun je zijn :o* - dagje Amsterdam - dagje Den Haag - euhm... ze willen de hele week uitgaan, dus hebben ze één avond een disco gehuurd :p Oja... en je moet één dag iets met 'de Italiaan' gaan doen, meestal wordt dat geloof ik Limburgs Museum ofzo... *kan meer ff niet bedenken...* |
Ik heb ook twee keer een uitwisseling meegemaakt. De eerste keer met Finland en de tweede keer met Italië (Florence).
Zorg er voor dat je elke avond met klasgenoten, die ook een Italiaan in huis hebben, afspreekt. Dan kunnen de Italianen met elkaar praten en ook de Nederlanders. Of je kan ook een keer op school iets organiseren met z'n allen eten ofzo. Verder zit je in de buurt van Arnhem. Daar is wel wat te doen volgens mij.... iets van de Apenheul, Burgers Zoo, een dag Apeldoorn (donnow ;)) of iets van Six Flags. Ik weet niet hoeveel € je over hebt voor die Italiaan ;). Enne wat ook altijd goed doet bij Italianen, nou ja die hier bij mij kwamen, is een coffeeshop :) Have Fun met ze!!! 't Is namelijk echt Cool!!! |
- Stappen
- Bios - Spelletjes spelen - Bowlen - Zwemmen - Haar meenemen naar een monument, mooie omgeving of gewoon een leuk pretpark of zo. Maar goed als je alles moet uitleggen of zo moet het wel in het Engels, tis wel dan lastig, maja dat geldt ook als je minder leuke dingen met elkaar doet en dan is het lastiger. |
fietsen!
(doen ze daar toch niet?) :o |
Geef haar boerenkool met worst :)
|
Over twee weken krijg ik een Sloveen in huis.... :D
|
Gelredome bezoeken :d
|
Citaat:
|
Citaat:
On topic: Amsterdam lijkt me idd een puik plan. (y) |
Citaat:
|
Tip: ga naar Staphorst en laat ze die vrouwtjes in maanpak (de orginele Staphorster klederdracht) zien. Heeft een vriendin van mij ooit eens met een Fins meisje gedaan, ze kwam niet meer bij...
|
Citaat:
|
bioscoop
kaas eten bloemkool eten stadten bowlen blowen amsterdam in |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |