![]() |
Welke uni? Overtuig me
Hey Studenten,
Ik aankomende student ben er nog niet helemaal uit naar welke uni ik wil, dus kom maar op met jullie argumenten. Maar ff reeel: moet wel vanuit Haarlem bereikbaar zijn, k wil niet te lang reizen. Ik zit nu te denken aan de VU/UVA/Leiden of Utrecht.... maar sta verder nog open... dus kom maar op, overtuig me. Waarom is jouw uni zo goed/leuk ? Kus |
Wellicht is het wel zo praktisch om eerst naar jouw interesse een opleiding te kiezen.
|
*doet mee met Isis, voldoet aan zelfde beschrijving*
|
Ga je nou eerst je uni kiezen en dan kijken wat je er kan doen?
dat lijkt me echt niet zo slim :s Ik zou eerst bedenken wat voor opleiding je wil doen en dan pas naar de uni kijken.. of zeg ik nou iets heel doms?:confused: |
Vanuit Haarlem kun je zonder overstappen zowel in Leiden, Utrecht als Amsterdam komen, dus dat is het probleem niet. Het enige probleem is de reistijd, en die is vanzelfsprekend naar Leiden en Amsterdam het kortst en naar Utrecht het langst (10 à 15 minuten resp. 50 minuten).
|
Citaat:
|
Nee, ik weet al ongeveer welke opleiding ik wil gaan doen, zo stom ben ik ook weer niet :D , maar ik vind alleen de keuze voor een uni moeilijk, mijn opleidingen (vooral sociale richtingen, ben er nog niet helemaal uit) zijn er op bijna elke universiteit. En heb al wat open dagen bezocht, maarja dan weet ik het dus ook niet, want dan lijken ze me allemaal leuk.
|
De Universiteit Utrecht staat het beste aangeschreven in de meeste sociale wetenschappen, dus als je echt voor kwaliteit gaat kun je er over denken daar heen te gaan. Als je per se thuis wilt blijven wonen en een makkelijke verbinding wilt hebben dan zou ik voor de UvA gaan.
|
Citaat:
Ontopic: Utrecht is een leuke stad om te studeren. Rechten en Letteren zitten voor het grootste deel in de binnenstad en dat is dus echt een groot voordeel. Met mede studenten lekker een terrasje pakken als je een tussenuur hebt maakt het studentenleven net even dat aantrekkelijker (zeker als je geen kamer hebt waardoor je toch al wat minder contact hebt met de meeste mede-studenten). Verder is Utrecht dacht ik de grootste uni van Nederland met een groot aanbod aan opleidingen en goede faciliteiten (bibliotheken, computerzalen, studeerruimtes etc etc.). Kortom, Utrecht is zeker aan te raden! |
Even een terrasje of bistrootje pakken in de binnenstad heb je in de meeste oude studentensteden wel (Amsterdam, Utrecht, Leiden, Nijmegen, Groningen). Daar zitten de universiteiten toch al vlak bij of in het centrum (behalve dan even de Uithof van de UU) dus dan kun je makkelijk even naar het centrum fietsen in een paar minuutjes.
|
Citaat:
En daar zit dan ook meteen het grootste deel van de studenten, volgens mij. Veel in ieder geval. En de Uithof is klote. |
Citaat:
|
Ik vind de Uithof helemaal niets hebben, eigenlijk.
Natuurlijk ben je zo in de stad, da's het probleem niet, en die bussen gaan ook echt wel vaak genoeg ;) Maar de Uithof op zìch vind ik dodelijk saai. Hoewel het misschien beter is geworden hoor, ben er al een tijd niet meer geweest. |
In de Elsevier staat een vergelijking van universiteiten.
|
Jah maar Wageningen ontbreekt daarin :mad:. Er zijn geen studies om mee te vergelijken :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45. |