![]() |
Kramp met sporten
Weet iemand wat je kan doen als je kramp hebt, heb het soms wel eens in mn tenen of mn enkel/onderbeen, als ik judo vooral in mn tenen door de koude mat, das echt vervelend. Iemand hetzelfde of tips?
|
misschien een goede warming up doen en niet te lang achter elkaar doorgaan,veel pauzes nemen?
anders zou ik het ook niet weten... |
http://www.datatree.nl/corefit/art_spierkramp.asp
Misschien heb je hier wat aan. En inderdaad, goede warming-up, schenk wat extra aandacht aan je onderbenen/tenen.. en een goede cooling down hoort er natuurlijk ook bij. |
1: losschudden
2: aanspannen van de tegenoverliggende spier (bijv. kramp biceps --> aanspannen triceps) 3: kramp eruit rekken (HEEL voorzichtig doen) Na het verdwijnen van de kramp rustig aan doen. Veel schudden. |
terug rekken. niet doorgaan maar even wachten totdat het over is. volgens mij doe je er weinig tegen hoor. ik heb met dansen ook gewoon een opwarming en nog heb ik vaak kramp. je gaat op dat moment gewoon tot je uiterste en dat levert kramp op.
|
komt door koude vloer, misschien sokken aan doen? of mag dat niet. Verder genoeg water drinken van te voren, helpt kramp te voorkomen en goede warming up, waarbij je de tenen en enkels/onderbeen ook goed rekt en ook goed losdraaien voor je begint. en als je kramp aan voelt komen beetje eruit schudden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, mag geen sokken aan bij judo, en das ook niet zo handig, heb je niet zoveel grip.
Bedankt voor de tips trouwens! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04. |