![]() |
vrouwen meer zin in sex door pleister..
Een geilheidspleister die het "mannelijk" hormoon testosteron verhoogt in vrouwen, verhoogt de seksuele lusten van vrouwen die geen zin hebben in seks aanzienlijk. Dit heeft een internationaal team van onderzoekers vastgesteld. Het werk werd woensdag gepresenteerd op de American Society for Reproductive Medicine bijeenkomst in San Antonio, Texas.
De test werd uitgevoerd in landen in Europa en Australië, en het bleek dat de drang naar seks met bijna veertig procent verhoogd werd bij gebruik van de pleister. Bij de vrouwen die een placebopleister kregen, werd er geen verschil vastgesteld. "De resultaten zijn opvallend vanwege twee specifieke redenen", zegt teamleider Susan Davis van de Jean Hailes Foundation in Melbourne. "Er was een extreem lage placebo-effect respons bij de neppleister, dus de echte pleister werkt echt. Ook praten we niet alleen over seks, we praten over de kwaliteit van het leven. We hebben het over vrouwen die zich beter willen voelen.". Het nog niet precies bekend waarom vrouwen geiler worden, en enorm meer zin in seks hebben, bij verhoging van het testosterongehalte. Het is bekend dat aromatase enzymen in de hersenen testosteron omzetten in oestrogeen, maar waarom dit gebeurt weet men niet zeker. bron: fok.nl meningen?? vind het wel grappig zelf eigenlijk dat zoiets kan door middel van een simpele pleister :) |
Grappig inderdaad, maar ik vraag me af in hoeverre dit misbruikt kan worden.
En het is m.i. niet echt een goede oplossing om het 'probleem' aan te pakken. Je verdrijft alleen de symptomen (geen zin in seks) terwijl de oorzaak blijft (ik noem maar wat: een mogelijke depressie ?). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alles heeft een misbruikkant, ik denk juist dat die bij deze pleister juist kleiner is. Het is namelijk veel makkelijker om stiekem GHB in iemands drankje te gooien dan stiekem een pleister op iemand te plakken. Citaat:
Het feit dat iemand in een depressie zit vind ik eigenlijk weinig hiermee te maken hebben. Beetje neuken never killed nobody. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als je vriendin pleisters nodig heeft om geil te worden, doe je als jongen toch wel iets fout? :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed even ontopic: wie heeft er nou een pleister nodig? :) |
Als je geen zin in seks hebt moet er toch iets mis zijn met je denk ik, het effect van zo'n pleister kan ook nog zijn dat je achteraf denkt van waarom heb ik het gedaan?
Ik zal hem niet gebruiken, maar ik heb het ook niet nodig :D Maar voor de mensen die het willen, be my guest. |
Citaat:
|
Citaat:
mijn vriendin wil zonder pleistertje ook wel hoor...jouwe niet dan? als je die hebt dan.. :p |
ik vind het ook echt heel grappig!
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: Zou best een hoop huwelijken kunnen redden :) |
Citaat:
|
tja probleem is dat als vrouwen testosteron binnenkrijgen, ook oncontroleerbare baardgroei krijgen.
dan kun je nog zoveel plezier hebben bij het neuken, maar dat kriebelige gevoel blijft. |
Citaat:
|
1) Lekker nuttig. De hedendaagse vrouwen zijn al zo hitsig.
2) Het placebo-effect is nog nooit wetenschappelijk aangetoond. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Seks moet niet alleen maar opgewekt worden door zo'n pleister. Zoiets moet je in je relatie oplossen, niet met een pleister. En als je niet wil, geen lust hebt, dan heb je die niet. Daar zal vast wel iets achterzitten; en je hoeft ook niet altijd seks te hebben. Er zijn veel belangerijkere dingen in een relatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het aantal bronnen dat zegt dat het placebo-effect bestaat is waarschijnlijk even groot als het aantal bronnen dat zegt dat het niet bestaat. Voorlopig ga ik ga er van uit dat er in een academische studie geen onwaarheden of halve waarheden worden verteld. In de colleges die ik tot nu toe gevolgd heb (ik doe Psychologie aan de RuG) werd gezegd dat het placebo-effect weldegelijk bestaat, zonder enige connotatie dat daar in de wetenschap onenigheid over bestaat. |
Er is geen eenduidig antwoord te geven op de vraag of het placebo-effect bestaat. Voordat onomstotelijk vaststaat dat iets zo is, lijkt het mij verstandig geen verdere aannames te doen op basis van onzekere onderzoeksresultaten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |