![]() |
_-=* moest dit posten *=-_
als de zon schijnt
de wind door me haar gaat denk ik aan jou: aan de tijd die ik met jou had de tijd waarin ik zo gelukkig was die tijd.. de tijd van men leven de beste tijd ooit was het maar een droom werd ik maar wakker langs jou kon ik je maar in me armen nemen je lieve woordjes fluisteren dan zou ik weeer stralen ja...zou het maar een droom zijn een droom zijn dat we elkaar hebben verlaten ik heb nu pas in de gaten dat ik niet zonder je kan dat ik zonder jou ongelukkig ben en zonder je niet kan leven was je maar bij me dan was het leven weer beter maar het is niet zo dit verdriet is geen droom het is de werkelijkheid maar er komt een tijd dat je weer gelukkig zou zijn zou het einde van de pijn in zicht voor je zijn? dit groot verdriet dacht ik gaat nooit voorbij zo was het ook - omhangen deed het mij verdriet gaat nooit voorbij zélf moet je verder gaan Spijt komt te laat, maar toch zit ik ermee. Ik weet me echt geen raad. Ik had je niet mogen laten gaan. Maar weet je dat ik je wel zag staan. Misschien zie ik je nooit meer terug, en ben ik je voor altijd kwijt. nu het rumoer rondom je is verstomd de stoet voorbij is, de schuifelende voeten nu voel ik dat er een diepe stilte komt en in die stilte zal ik je opnieuw ontmoeten en telkens weer zal ik je tegenkomen we zeggen veel te gauw: "'t is voorbij" alleen je lichaam is ons ontnomen niet wat je was, en ook niet wat je zei ik zal nog altijd grapjes met je maken we zullen samen door het stille landschap gaan nu jij mijn handen niet meer kunt raken raak je mijn hart nog duidelijker aan... hoe zou het zijn zonder mij? is iedereen dan o zo blij? waarom hewb ik het altijd gedaan? kan ik niet beter weggaan? of zal iedereen mij dan missen of moet ik mij daarin vergissen ik wil hier vandaan ik heb het toch altijd gedaan ik lig dan ergens in de nacht en niemand die dan nog aan mij dacht voorgoed verdwijn ik van het toneel een vurig leven was mijn deel Net nu het zo goed ging, moest jij weg zeg me heb ik zoveel pech? net nu ik van je begon te houden liet jij me in de steek alsof ik maar een schepsel was dat niemand me zag, alsof je door me heen kon kijken, je speelde met men gevoelens, jouw gevoelens rolde heen en weer alsof het een bal was die ooit op een stukje glas terecht zou komen en uiteindelijk knappen zou zag me waar de ik het verkeerd? Twijfels over mijn gevoelens, twijfels over mijn bestaan. Onzekerheid over het leven, moet ik komen, blijven of gaan? Van geen besluit ben ik nog zeker, geen beslissing staat nog vast. Enkel twijfels blijven over, terwijl de zekerheid verrast. Waarom wordt iedereen die je lief hebt weggenomen? Waarom moet je elke keer zien te bekomen? Waarom al die ellende en verdriet? Waarom is er niemand die dat ziet? De woorden zeggen niets meer, er is alleen nog maar een stilte die valt. Het uitleggen heeft geen zin meer, de pijn is veel te hard. Maar nu is het over, het is voorbij. Je bent verlost en leeft nu zonder pijn. Alle zorgen zijn verdwenen, je hebt nu een ander leven. Ook al viel die stilte voor jou te vroeg, we zullen verder moeten leven. Zonder jou, hoe hadden we het ooit kunnen denken. Maar het gebeurde gewoon, plotseling was je weg. Weg uit het aardse leven, op zoek naar jouw plek. Je denkt gelukkig zijn "te grijpen" maar het gaat je steeds voorbij. Je denkt gelukkig zijn "te krijgen" maar het is nooit voor mij. Je denkt gelukkig zijn "te nemen" maar het ligt nimmer kortbij. Please, laat me gelukkig zijn begrijpen voor het te laat is voor mij. Het is donker bijna zwart om me heen. Ik ben alleen, een fonkelende ster in het duistere heelal. Alles om me heen is onduidelijk, helder water vind ik niet. Ik zie alleen mijn verdriet, anderen zien dat niet. Ze zijn vol van zichzelf, en ik, ik zwerf, door de duistere leegte diep vanbinnen. Wat zou ik zonder vriendschap beginnen? Ben ik naïef als ik zeg dat ‘slechte’ mensen niet worden geboren? Ben ik naïef… als ik denk dat zij door onze maatschappij ontsporen? Ben ik naïef… om te geloven dat ieder mens iets goeds in zich heeft? Ben ik naïef… om te denken dat geluk door iedereen wordt nagestreefd? Ben ik naïef… als ik geloof dat grote problemen moeten worden opgelost in het klein? Ben ik naïef… ach…laat mij dan maar naïef zijn! Als je alleen nog maar in het zout van je tranen gelooft. Als het lijkt of het vuur in je hart is gedoofd. Als het leven bitter en moeilijk is te volgen. En je geen vertrouwen meer hebt in een nieuwe morgen. Reik ik je mijn hand schrijf ik je naam in het zand. Laat ik de sterren voor je stralen. Zal ik het vuur in je hart terug halen. Laat ik je voelen dat jij als een held zult staan, met de kracht en moed om door te gaan! Als je niet langer jezelf mag zijn als je te lang moet leven met dezelfde pijn Als je nooit meer op je eigen benen kan staan als alles wat je bereikt hebt weg is voortaan Kun je dan nog verder met je leven of wil je niet meer van jezelf geven En is alles wat je doet zinloos en teer je alleen nog op herinneringen uit de oude doos Weet dat er altijd hoop mag zijn op betere tijden en dat je je daar ook niet op hoeft voor te bereiden Alles komt zoals het komen zal en zal je behoeden voor een al te diepe val Het was niet mijn bedoeling geweest je bang te maken, Ik dacht gewoon erover te kunnen praten Jij vatte het anders op, Dat was de grote flop. Soms denk je dat het opgelost kan zijn, Maar waarschijnlijk begint dan pas de echte pijn Ik snap dat je slecht hebt geslapen, En dat je er met iemand over moest praten |
Nu het rumoer rondom je is verstomd
de stoet voorbij is, de schuifelende voeten Nu voel ik dat er een diepe stilte komt en in die stilte zal ik je opnieuw ontmoeten En telkens weer zal ik je tegenkomen we zeggen veel te gauw: "'t is voorbij" Alleen je lichaam is ons ontnomen niet wat je was, en ook niet wat je zei Ik zal nog altijd grapjes met je maken we zullen samen door het stille landschap gaan Nu jij mijn handen niet meer kunt raken raak je mijn hart nog duidelijker aan... Dit vind ik een heel goed gedicht!...heel goed verwoord....ik word er stil van........ Twijfels over mijn gevoelens, twijfels over mijn bestaan. Onzekerheid over het leven, moet ik komen, blijven of gaan? Van geen besluit ben ik nog zeker, geen beslissing staat nog vast. Enkel twijfels blijven over, terwijl de zekerheid verrast. De woorden zeggen niets meer, er is alleen nog maar een stilte die valt. Het uitleggen heeft geen zin meer, de pijn is veel te hard. Maar nu is het over, het is voorbij. Je bent verlost en leeft nu zonder pijn. Alle zorgen zijn verdwenen, je hebt nu een ander leven. Ook al viel die stilte voor jou te vroeg, we zullen verder moeten leven. Zonder jou, hoe hadden we het ooit kunnen denken. Maar het gebeurde gewoon, plotseling was je weg. Weg uit het aardse leven, op zoek naar jouw plek. Je denkt gelukkig zijn "te grijpen" maar het gaat je steeds voorbij. Je denkt gelukkig zijn "te krijgen" maar het is nooit voor mij.................(niet weggelegd voor mij) Je denkt gelukkig zijn "te nemen" maar het ligt nimmer kortbij. ..............(dichtbij) Please, laat me gelukkig zijn begrijpen voor het te laat is voor mij. (paar veranderingetjes??) Het is donker bijna zwart om me heen. Ik ben alleen, een fonkelende ster in het duistere heelal. Alles om me heen is onduidelijk, helder water vind ik niet. Ik zie alleen mijn verdriet, anderen zien dat niet. Ze zijn vol van zichzelf, en ik, ik zwerf, door de duistere leegte diep vanbinnen. Wat zou ik zonder vriendschap beginnen? Als je alleen nog maar in het zout van je tranen gelooft. Als het lijkt of het vuur in je hart is gedoofd. Als het leven bitter en moeilijk is te volgen. En je geen vertrouwen meer hebt in een nieuwe morgen. Reik ik je mijn hand schrijf ik je naam in het zand. Laat ik de sterren voor je stralen. Zal ik het vuur in je hart terug halen. Laat ik je voelen dat jij als een held zult staan, met de kracht en moed om door te gaan! mooi, sterk gedicht! Deze gedichies vind ik het mooist!!....zitten echt een paar goede tussen!!:) liefs, mariamne |
beetje veel :D maar er zitten zeker wel heel erg mooie dingen tussen (sorry ik heb geen zin om op ieder gedicht afzonderlijk te reageren...)
|
dankje
door die veranderingen klopt het wel beter zo denk ik |
ik geloofde nooit in het geluk van m'n leven
die twinkelende ster maakt mij ongelukkig jij was de enige die voor mij telde maar nu nu ben je er niet meer voor mij ik mis je en ik heb je nodig als ik terug denk aan die dag krijg ik al de tranen in mijn ogen liefste ik mis je en ik zal je nooit vergeten.... liefste jij hebt een weg gekozen waar ik jaloers op kan zijn jij hebt die grote stap durve nemen die ik niet nemen kan je hebt me dan wel in de steek gelaten maar ik vind het dapper van je ik wil je graag komen opzoeken maar ik zou niet durven ik zou die stap niet durven te nemen al zou ik het wel graag willen liefste ooit kom ik je tegen... ze zijn een btje vreemd.....:S |
deze is ook btje vreemd
zij.. zij begrijpt mij niet zij, degene die ik bewonder zij, de mooiste die er bestaat zij, mijn grootste voorbeeld zij,.... was ik maar haar dan was het beter dan was het leuker ach...kon het maar |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |