![]() |
[winXP] ghost maken
hoi,
Ik heb pas mijne windows nog eens uitgekuisd zoals het hoort (lees: format c:\ en reinstall ;) ). Volgende keer zou ik graag een beetje minder werk hebben, dus dacht ik van een ghost te maken. Ik ben eventjes gaan hooien hier in het forum en heb er wel enkele topics over gevonden, maar helaas vond ik niet echt een antwoord op deze toch wel prangende vraag: Welk programma gebruik je het best om een ghost of image te maken van je c-schijf met windows XP en NTFS ? |
captain obvious to the rescue.
norton ghost? powerquest(nu symantec) driveimage? |
Citaat:
Vanaf Ghost 7.5 (misschien eerder, maar 2001 (6.5) iig nog niet) is er officieel XP support, inclusief het dumpen op een NTFS partitie. Eerdere versies konden alleen dumpen op een FAT partitie. Heb je nog een FAT partitie waar de image oppast dan zijn oudere versies ook goed. |
Ghost is ZEEER goed bij mij op t werk gebruikten ze PowerQuest driveimage en dat vond ik een stuk minder.. en ook moeilijker. Een image maken met Norton Ghost is erg handig, je maakt in principe gewoon 'n bootdiskette, that's it. Je moet ook zorgen dat je minimaal 2 partities of 2 schijven hebt want als je een image van de ene schijf wilt maken waarvan-ie af leest en de image ook op schrijft gaat dat niet. Je kunt ook via 't netwerk images overplempen NDIS en Packet drivers zijn voor je NIC overal te krijgen. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41. |