![]() |
op zoek naar een gedicht
hallow allemaal.. ik heb voor school een gedicht nodig... dat over spiegeling gaat,... of waar het woord spiegel(ing) in voorkomt.... en dan ook nog het liefst dan er op t einde iets kapot gaat:D en aangezien ik niet erg in de gedichtenwereld thuis ben dacht ik: misschien kunnen jullie wel helpen...:)
|
http://www.leukegedichten.nl/zoeken.php?zoek=1 en dan spiegeling typen. Er zijn genoeg daar :)
|
Citaat:
D'r gaat wel niks kapot, maar goed. Google kan soms trouwens wonderen verrichten. ;) |
'Spiegeling' van JC Bloem.
|
J.C. Bloem: SPIEGELING
1 Een duivenveeren hemel weerspiegelt in de zee. Blauw licht dampt tusschen hemel en stiller hemelbeeld. Ter eene en andre zijde rondt zich de kling der kust Naar een vervloeiden einder van zee, lucht, land en mist. 5 De erinnering wordt wakker aan een verloren schoon; Een oud gevoel keert weder vanuit een lange droom: Een droom van stemmen en van gelaten en gerucht En steeds vermoeider worden, en die men leven zegt. 't Was eerst een eindloos hunkren, een dwalen her en der, 10 Werd toen een daaglijks derven, en toen ook dat niet meer. - Het uur wordt later, 't duister groeit door het grijze heen. Een parelzwarte hemel schaduwt de schemerzee. WAT HET WAS - Mark Strand Het was niet te verbeelden, onmogelijk Het niet te verbeelden; het blauwe ervan, de schaduw erover, Hoe het omlaag valt en de duisternis vult met de kou van zichzelf, Een kou die ontvalt aan zichzelf, uit wat voor spiegeling ook, Het beschreef toen het viel zoiets als iets nietigs, Een punt, een stip, een stip in een stip, een peilloze diepte Om bijna niets; een lied, maar minder dan een lied, iets dat verzinkt In zichzelf, iets dat wegvloeit, een klankstroom, maar minder Dan klank, het verklinken ervan, het verklonkene, Dat broos en geruisloos zijn weerklank vult, en wegvalt, En ongemerkt aanzwelt, en weer wegvalt, en altijd zo door, En altijd omdat, en uitsluitend omdat het er eenmaal, ooit, was... |
Creabea zelf scribere is zkr geen optie :confused:
*of gewoon niet de bedoeling? In that case hou ik mijn mond verder :o :p* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |