![]() |
Kent jouw dier z'n naam?
Mijn kat kent haar naam heel goed: Bella. :)
Merkte ik vanmiddag nog. Ik zei iets tegen mezelf. En daarna zei ik 'Bella!'. En ze reageerde meteen. :) Terwijl ik een keer las dat katten hun naam niet zouden kunnen onthouden. :rolleyes: Misschien ligt het er ook aan dat mijn kant zeer intelligent is? :) ;) Maar goed, kent jouw huisdier zijn/haar naam? |
Kat wel, Grijze Roodstaart zeker, schildpad :s onwaarschijnlijk, Aga's niet (ze zijn niet tam en zijn met z'n 2en, dus hebben ook niet ZO veel aandacht van mij nodig)
|
ja,als je Scooby zegt gaan z'n oortjes meteen omhoog en kijkt ie je aan
|
Onze hond kent haar naam, en alle afgeleiden en koosnaapjes ook.. En ze reageert ook op de naam van onze kat waar ze eerst samen mee leefde, maar die nu al 2 jaar overleden is, alsof je haar naam zegt.
|
Onze poes heeft een sterke eigen wil: Ze luistert alleen naar haar naam als ze daar zin in heeft. Ze kent hem echter wel, want ze reageert er duidelijk meer op dan op andere woorden.
Onze vorige kat - een kater - kende zijn naam ook heel goed en reageerde onmiddelijk als je hem riep. Ook de poes van onze achterburen reageert sterk op haar naam. Katten kunnen hun naam dus wel degelijk onthouden en daarnaast ook nog wel andere woorden (onze poes is gek op het woord vlees :D). Wel heeft het volgens mij ook sterk te maken met wie het zegt. Als een wildvreemde onze kat roept zal ze veel minder snel reageren dan wanneer een bekende haar roept. |
De kat van mijn ouders reageerde er op.
De kat van de buren reageert overal op Muis (kat) is eigenwijs. Fleur (kat) begint er op te reageren. Siepie (vis) reageert er niet op. :p Jeltje (konijn) reageert er ook niet op. En de vissen van m'n zusjes ook niet. |
Mijn hond reageert er zeker wel op. Als we het over haar hebben en ze hoort haar naam is ze er als de kippen bij. De kat alleen als ze er zin in heeft, soms geeft ze gewoon een gil of komt ze aanlopen maar zoals vanochtend toen ik beneden kwam en ze lag te slapen en ik riep haar naam 8 x, reageerde ze niet. Dacht zelfs even dat ze dood was, maar mevrouw lag gewoon met haar ogen open en haar rug naar me toe arrogant te doen.
Konijnen.......nee. |
juah, ze komt wel als je haar roept. maar als je een ander woord roept met dezelfde intonatie komt ze ook, dus het ligt meer aan de intonatie dan aan de naam
|
ja. en ze beginnen ook naar hun bijnamen te luisteren. Mn ene hond heet Mica, maar luistert net zo graag naar miek (zo noem ik haar vaak)
En ze luisteren ook naar elkaars namen maar weten wel wat hun eigen is. |
Repsaj (kat) reageert er niet op, maar is ook niet zo heel slim en tis een erg moeilijke naam.
Muis (kat) reageert er niet op, of wil niet reageren. Ze reageert op niks tenzij ze het wil zeg maar, niet als iets niet mag, niet als er eten is.. nooit.. eigenwijs beestje :D Mikkie (kat) reageert wel op haar naam, altijd. Zij is dan ook heel intelligent (geeft de anderen op hun kop als ze laat binnenkomen want dan moet ze wachten op eten, schuift waterbakje naar midden van de keuken als ie leeg is etc.) Arwen en Sandy (ratten) luisteren niet naar hun naam maar das eigenlijk mijn schuld. Ik heb niets met die namen, die hadden ze al toen ze bij mij kwamen (mn tante bleek allergisch) en gebruik ze dus eigenlijk nooit :s |
Citaat:
Ik heb hier een slang in huis wonen, en die horen niks, ze voelen alleen trillingen. Maar hij "voelt" zijn naam niet. |
Citaat:
maar goed, verwachten dat een kat zal luisteren naar zo'n naam is ook wel een beetje nutteloos :D |
Die van mij reageerd op alles als je het woord 'eten' erachter zegt.
Volgens mij verstaan ze niet de naam, maar de klanken. |
Mijn kat reageert niet of nauwelijks op zijn naam. Hij reageert wel op mijn lichaamshouding en intonatie.
|
Citaat:
|
Misschien horen de katten het aan de manier van uitspreken (intonatie ofzoiets)? Omdat je die naam steeds op dezelfde manier uitspreekt?
:confused: |
Ja mijn kat kent haar naam! :)
|
Paard en kat reageren alleen op hun namen als je ze op een bepaalde toon zegt. Die toon betekend dan meestal 'eten' of 'kom eens' en dat doen ze beiden soms wel, soms niet.
|
Citaat:
|
van mijn ratten reageren er 6 op hun naam, niet echt veel als je bedenkt dat ik er bijna 6x zo veel heb :s
|
Citaat:
heten ze ook allemaal Hilda 1 en Hilda 67?:p |
Citaat:
Nou ja, mijn katten luisteren iig naar hun naam, onze vorige katten ook. :) |
Ik denk het iet, ze reageert gewoon op mijn stem en hoe die klinkt. Ik loop ook wel es tegen mezelf te lullen en als ik het aan haar richt dan gaan ineens de oortjes wel ijn kant op. Maar haar naam herkennen?
Nee ik denk het niet. |
mijn hond en kat reageren er allebei op..
|
onze parkiet kent z'n naam echt wel, hij kan m zelfs zeggen :)
als je z'n naam roept gaat ie fluiten en praten enzow :D wel cool :) Offtopic: gefeli sexylexy |
Citaat:
|
m'n vissen hebben geen naam. M'n vogel en cavia's kennen hun naam ja :) Ze reageren er altijd op
|
Ja, zou wel erg zijn als een hond niet naar z'n naam zou luisteren.
Al heb ik een Beagle en die hebben wel oren maar die doen het niet :D |
Ik heb zelf een hond en die weet heel erguh goed wat zijn naam is.. En niet alleen zijn naam :D:D Zijn best slim hoor!
verder heb ik een konijn en dat is echt heel vreemd, maar hij luistert naar alles wat ik zeg en herkent mn stem.. Als ik weg ben breek bij echt zn kooi af.. mn moeder wordt der helemaal gek van, maar zodra ik binnen ben is hij stil :S:S Ik denk zelf dat dieren veel slimmer zijn dan mensen denken..!!! hahaha |
Bij mij kent Poekie zijn naam erg goed,
Mimi, Minoes en Mily ook, maar Kati heeft het niet echt door als ik haar roep, maar ze weet wel precies wanneer de brokken worden bijgevuld. :D -xxx- Misty |
mijn ene rat heet Corrie en de andere Ernst-Jansz , tja ach , ze reageren overal op...maar het idee is leuk...
|
Citaat:
Ripper |
Citaat:
De echte link met het eerder genoemde woord valt echter samen met de uitspraak van de klinkers. De medeklinkers eromheen zijn niet echt belangrijk, hoewel ze de uitspraak van je klinkers wel enigszins kunnen veranderen... |
Mijn katje wel hoor! Als ik zeg: Morke! kom maar! dan reageert ie dus echt wel!
De lieverd! Hij heeft wel wat weg van een hondje, hij geeft zelfs pootjes! |
Onze hond Fylkir kent zn naam wel ja, en een van onze twee katten gaat altijd z'n staart krullen als je z'n naam zegt. :)
|
men katten kennen hun namen zeerzeker,
mijn ratjes ook. moet alleen me vissen nog trainen :p |
ja. De een wat beter dan de ander. Naja, nee, ze kennen m allebei heel goed, alleen reageert de een wat meer dan de ander.
Samson (moederpoes van Doerak) komt meteen aanrennen of kijkt op als ze ligt te slapen en Doerak is wat eigenwijs, maar hij kent zijn naam heel goed. Samson is net een hondje af en toe :) |
Jazeker.
|
mijn rat (tipje) reageert waarschijnlijk vooral op de klank van mn stem, maar als ik gewoon tegen iemand praat en ik noem der naam reageert ze wel.
ja dus :rolleyes: |
jah mn vogels reageren er wel op
|
Mijn kat reageert niet op zijn naam.. logisch, want hijs doof ;)
Voorgaande kat reageerde wel op zn naam trouwens :) |
de ene kat reageerd wel op haar naam.(cheetah)
en de andere kat: souris denkt dat ze cheetah heet en komt dus als je cheetah roept(n) dus 1x cheetah roepen en er staan 2 katten bij je |
Een kat herrinert zn naam niet, een kat herkent alleen zn naam..en je kat is niet meer intelligent dan andere katten...elk dier kan een naam "herkennen"...
|
Ja al mijn dieren kennen hun naam en reageren er ook op..
|
Mijn kat heet Bertje, daar reageert hij op. Maar hij reageert net zo goed op mongooltje of etensbakje of gordijntje.
|
Onze poes, Pinky, kent haar naam wel. Als je haar roept, reageert ze meestal wel. Ze spitst haar oren en soms kijkt ze je ook even aan. Maar als je haar gaat zitten roepen met de bedoeling dat ze naar je toe komt gaat ze je aan zitten kijken met zo'n kattenblik van: kom jij maar lekker hier naartoe:rolleyes:
|
mun hondje flossie reageert op alles wat op ''ie'' eindigt :rolleyes:
|
Mijn hondje reageert op alles, zolang ze maar aandacht krijgt/kan krijgen vindt ze het leuk om te reageren.
|
Die van ons kende haar naam. En toen ging ze dood.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30. |