![]() |
Wie luistert hier allemaal naar Trance?
Zijn er hier nog wat trance mensen? En heb ik het niet over top40 pats-klaar-boem hitjes van Jan Wayne, maar over echte trance, zoals bv Paul Oakenfold draait. Wat zijn zoal jullie favo DJs/Producers?
Zelf hou ik van verschillende stijlen, oa Prog, Tek, Uplifting en ook breaktrance/hardtrance. Mn favo producers/Djs zijn oa: Hybrid Jon 'O Bir Paul Oakenfold Armin van Buuren Sasha Oliver Lieb Above & Beyond Filterheads Paul van Dyk Sander Kleinenberg Verder luister ik ook naar andere dance stromingen zoals techo/club groove/freestyle breaks, een beetje old skool/gabber en zelfs wat drum n bass achtige dingen. Dus, zijn er nog wat dance minded mensen onder ons, want zoals ik het nu zie, lijkt het hier allemaal punk/metal te zijn :D |
mn zusje
Maar nu serieus :p: Ik geloof dat er best veel zijn op dit forum, mar daar kan ik me in vergissen |
Paul Oakenfold kan ik nog wel naar luisteren. Paul van dyk en armin van buuren ook wel, maar de rest ken ik allemaal niet. :)
|
paul oakenfold,
dat paul van dyk liedje is ook <3 maar dat komt ook een beetje door die cutieputie in die clip valt benny benassi er ook onder? zo ja, dan vind ik die ook hip. |
Alle electronische muziek eigenlijk wel, met een voorkeur voor uplifting en progressieve trance/dance, deep- en tribalhouse en techno/schranz.
Mensen die ik lekkere muziek vind draaien en maken: Sharam en Dubfire (samen Deep Dish) Satoshi Tomiie Bill Hamel Sander Kleinenberg Victor Calderone James Holden Sasha Pete Tong om maar een paar grote namen te noemen. Verder experimentele big beat, triphop, drum 'n bass en dergelijke, van bijvoorbeeld UNKLE, James Lavelle, Kruder & Dorfmeister, etc. |
Paul Oakenfold is inderdaad soms best wel vet, in tegenstelling tot de meeste andere trance dj's.
|
Paul Oakenfold maakt ook veel muziek zonder 'housebeat'. Zijn album Bunkka bijvoorbeeld bevat niet één nummer met een constante bassdrum. Electronische muziek is zoveel meer dan alleen de standaardtrance die je op TMF ziet. Het is zo jammer dat dat beeld echter wel bij veel mensen nog leeft.
|
Citaat:
|
nee ik haat trance :P
... nee hoor luister alles wat electronisch is :) |
Citaat:
Dat lijstje van Nare Man is niet slecht, verbaasd me dat er hier mensen zijn die van James Lavelle hebben gehoord. Zelf vind ik deze namen ook erg goed Steve Lawler Lee Burrige (Zijn nieuwe GU 24:7 is echt weer een innovatie) Danny Howels BT (Een erg begaafde producer) Dave Seaman John Digweed Infusion (erg goed!) Renato Cohen Danny Tenaglia Lucien Foort En het is waar dat electronische muziek meer is dan alleen trance. Ik raad alle rock/punk liefhebbers een het nieuwe album van BT aan, dat is een soort mengelmoes van rock, ambient, pop album overgoten met een Breakbeat/bigbeat sausje |
Kan iemand mij nog wat goede experimentele trance aanraden? Zeg maar een beetje in de trent van GOA.
|
ik vind felix da housecat vet en ik dacht dat dat trance was.
|
Citaat:
Infected Mushroom Analog Pussy Astral Projection Dat is alle goa die ik ken :p |
Citaat:
|
Mijn lijstje favorieten dan maar :)
Producers - Satoshi Tomiie - James Holden - Way Out West - Lemon8 - Michael Thomas - Bill Hamel - Andy Moor DJs - John Digweed - Hernán Cattáneo (!) - Danny Howells - Chris Fortier - Sister Bliss - Lucien Foort |
Oh ja Nick Warren was ik helemaal vergeten.
Verder zijn Plump DJs erg :cool: |
luisterd is met een T :p
nee ik luister niet echt naar trance. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
goa gil skazi hallucinogen en nog vele anderen, maar anders kom 'n keer naar een van de feesten :) en ook leuk als je van dit soort dingen houd is misschien electro, acid en tekno met een K :) |
Citaat:
|
Citaat:
Verder zijn eigenlijk de meeste grote namen al genoemd, doet me goed om een topic te zien met maar liefst twintig replies die allemaal redelijk ergens op slaan :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee,
Ik irriteer me echter wel erg aan je vraag; Wie luisterT (er) hier allemaal naar trance? |
Citaat:
|
Is iedereen hier anti Tiesto? Ligt het nou aan mij of is hij geen 1 keer genoemd? Nou, Naar tiesto luister ik echt heel veel, in concert was echt gaaf. Verder vind ik aferry corsten met al z'n projectjes heel goed. G-spott ook beetje commercieel maar das af en toe wel chill. Verder eigenlijk voornamelijk hardstyle..
|
Jaaa ikke!
* Paul Oakenfold * Armin van Buuren * Paul van Dyk * En nog een hele zooi DJ's die ook op de ID&T-cd's staan :o DJ Tiesto is ook nog best te doen (discussiepunt...) :o |
Tiesto is goed, als hij zn eigen ding kan doen
|
Citaat:
|
Voor de mensen die James Lavelle goed vinden
Check ook eens het werk van oa Adam Freeland en Stanton Warriors uit :) |
Trance luister ik vooral absoluut zo veel mogelijk NIET.
Maar techno en drum 'n bass..........man I'm lovin' it! |
Ja ik luister wel Trance maar ik heb geen favo. DJ enzo :bloos:
Ben wel verslaafd aan dat nummer Hypnotised van Paul Oakenfold... maargoed... uuh ja, normaal heb ik toch de voorkeur aan Hardstyle (y) |
Citaat:
|
Favo DJ's
-Roger Sanchez -Roog -Armand van Helden -Mark Farina -Laidback Luke -Sander Kleinenberg -Masters at Work -Bob Sinclar -Olav Banoski -Paul Oakenfold -100% Isis :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: Apoptygma Bezerk is ook zowat trance |
ik,
als ik m'n tv aandoe en langs zap bij een muziekzender. |
Ik luister niet naar trance, er zit geen gevoel in vind ik, en geluiden aan elkaar plakken kan elke debiel met een goed programma. Bovendien vind ik het ontzettend saai - maar dat vind ik niet alleen van trance, ook van verwante dance-electro en dergelijke. Het is constant hetzelfde deuntje, en geen tekst. Ik houd niet van instrumentaal.
Tot zover mijn ongeventileerde mening over trance. Ik houd wel van triphop als Lamb. (Alleen Lamb eigenlijk :o ) |
Citaat:
goeie trance geeft je kippenvel :D jij hebt gewoon geen gevoel voor trance ;) dj's/producers die ik goed vindt; - tiesto - armin v buuren - lange - jon o bir - yves deruyter - m.i.k.e. en de meer hardtrance; - dumonde - s.h.ok.k. - marcel woods |
wat betreft james lavelle, check zijn fabric mixcd, erg leuk..
verder ken ik bijna alle namen in dit topic wel, zo erg is het op dit forum ook weer niet gesteld ;) ik heb jarenlang de progressive op de voet gevolgd, maar heb nu helaas niet zoveel tijd meer om alle nieuwe muziek te beluisteren. favoriet zijn altijd sasha&digweed geweest, danny howells en anthony pappa. van paul oakenfold kan ik oude sets wel waarderen (essential mix in sydney '99 :cool: ) maar die hele world tour daarna was me toch te veel van het goede. zelfde verhaal met pvd, dat is op een gegeven moment toch iets te blij geworden :/ qua producties hebben hybrid en bt inderdaad redelijk wat klassiekers op hun naam. in dat rijtje zou ik overigens ook way out west (=1/2 nick warren) en starecase noemen. |
Infected Mushroom is vet. Dat zou GOA moeten zijn volgens de kenners. :p
|
Ik weet inmiddels dat ik van Goa hou, van House en van Electro. Ik hou gewoon van beats. Ik ben alleen ultiem slecht in het uit elkaar houden van stijlen en het weten van namen binnen die stijl.
Dus, zodra ik weer bij mn vader ben ga ik aan het downloaden slaan! En dan zal ik es kijken of ik nou van Trance hou :P |
DJ Tiesto vind ik klinken alsof iemand in midi fluitend de trap op loopt...
|
Citaat:
ik pm je wel |
Ik hou van veel soorten muziek, maar trance lukt me maar niet om mooi te vinden...uitzonderingen daar gelaten :p
|
Citaat:
Nee, van trance krijg ik hoogstens kippevel omdat ik het zo slecht vind, vermoed ik. Ik word er niet warm of koud van, omdat het voor mij allemaal hetzelfde is en ... nou weet ik niet meer wat ik wilde zeggen. :o |
http://www.vpro.nl/3voor12/luisterpa...17791+14409125
valt dit ook onder techno? in dat geval: ja. anders: neen. |
goa-trance wel ja.
|
Citaat:
bovendien ging dit topic over trens |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29. |