Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Triggers; Ontwijken, negeren of tegenaan schoppen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=633944)

blankevla 18-10-2003 18:56

Triggers; Ontwijken, negeren of tegenaan schoppen?

Trigger; aanleiding.
Je kent voor jezelf wel een aantal triggers. Dingen waar je slecht tegen kan. Waar je je slecht door gaat voelen of juist vrolijk van wordt.

Hoe ga jij om met dingen waar je verdrietig van wordt, agressief of je klote gaat voelen? Probeer je ze niet te zien? Zie je zel wel, maar je probeert de gevoelens daarna te nergeren? Of geef je eraan toe en ga je de strijd aan?

Leonoor 18-10-2003 18:58

Ik probeer ze meestal te ontwijken of te negeren. Soms ga ik de strijd aan. Ligt er heel erg aan wat de trigger is, wat en hoe erg het gevoel is dat het veroorzaakt, in welke situatie ik zit en met welke mensen ik ben.

Horror Kitty 18-10-2003 19:07

meestal laat ik het gewoon over me heen komen.

Quiana 18-10-2003 19:12

Soms wordt de keuze al gemaakt voor me, en kan ik niet
anders dan het over me heen te laten komen.
Wil ik vaak helemaal niet, maar soms is het gevoel sterker
dan mezelf... :s

Triggers die zulke heftige dingen oproepen probeer ik
te ontwijken, aan de reden(en) waardoor het zo heftig
wordt probeer ik te werken, of zou ik aan moeten werken. :bloos:

Als ik kan kiezen... dan vermijd ik het over het algemeen
liever, hoewel dat idd heel erg van de trigger afhangt...
Soms is het nou eenmaal beter de strijd aan te gaan,
soms wil/durf/kan ik dat niet. :s

Super Muis 18-10-2003 20:50

als ik toch eens een manier vond om te ze negeren zou het leven een heel stuk beter zijn

Cait 18-10-2003 22:14

Ik ga er tegen in. Als ik iets zie wat mij boos maakt, ga ik er een grapje ommaken. Als iemand iets doet want mij verlegen maakt, bedenk ik iets wat het minder erg maakt enzo.. weet niet of dit goed is, maarja..

Trimm Trabb 18-10-2003 22:21

ik negeer het altijd zoveel mogelijk of doe alsof het me niet kan schelen. Maar als ik dan alleen ben komt alles wat ik heb opgekropt wel naar buiten...

Balance 18-10-2003 23:13

Citaat:

Noekie schreef op 18-10-2003 @ 23:21:
ik negeer het altijd zoveel mogelijk of doe alsof het me niet kan schelen. Maar als ik dan alleen ben komt alles wat ik heb opgekropt wel naar buiten...
Same here

Rogue 19-10-2003 08:55

meestal ga ik er tegenin, als ik me ergens slecht door voel dan moet ik dat ook uiten en bevechten anders duurt dat slechte gevoel alleen maar langer.

Fade of Light 19-10-2003 10:29

triggers ontwijken is in veel gevallen ontwijken van de realiteit, wat dus dom dom dom is.

Ik wilde eigenlijk weer het woord geesteszwakken noemen, maar ik zal het maar niet doen :p

Big Brother 19-10-2003 12:29

triggers, ik heb er niet veel maar ik probeer ze zoveel mogelijk onder ogen te zien, werkt best..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.