Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [metal/rock/dinges] Mo.Thek demo-check, uw mening graag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=634123)

Ce-El-Wan 18-10-2003 21:56

[metal/rock/dinges] Mo.Thek demo-check

da's dus mijn band. 3 nog niet gemasterde nummers die tesamen onze eerste demo gaan vormen. hoezee :p Alles is in 1 take opgenomen, op enkele gitaaroverdubs na en de zang, dus wees niet te hard voor onze tere zieltjes :s :D

binnenkort te koop of te bestellen voor 5 pleuro in kartonnen hoesje incl. cd-rom multimedia gedeelte met foto's, bio, teksten omdat boekje de duur is. :p

http://www2.hku.nl/~lennart4/Karoshi.mp3

http://www2.hku.nl/~lennart4/Fair Trade.mp3

http://www2.hku.nl/~lennart4/Compulsion.mp3

website is onderweg overigens. Ik kan nie alles tegelijk doen.

Pharmacon 19-10-2003 14:31

Ik vind het muzikaal wel tof, alleen ik vind de zang echt niks, af en toe tegen het valse aan :s

Maar het muzikale gedeelte vind ik tof (y)

Lateralus 20-10-2003 20:16

Citaat:

PHaRMaCoN schreef op 19-10-2003 @ 15:31:
Ik vind het muzikaal wel tof, alleen ik vind de zang echt niks, af en toe tegen het valse aan :s

Maar het muzikale gedeelte vind ik tof (y)

idem

Ulfheðin 20-10-2003 20:35

'T gekke is; iedereen die neigt de zang van Marein niet te kunnen waarderen. Niet dat ik het hen kwalijk neem, maar ikzelf vind er naarmate hij langer in de band zit, en ik meer aan de muziek wen, steeds meer in zitten. Het is origineel (in zanglijnen en passie), meeslepend en krachtig. Bovendien zet het een individu voor de band neer die ik bij menig (tevens professionele) band niet ken.

Overall gewoon goed drumwerk, geniale riffs bij tijd en wijl en goed afgemixt. Misschien nog iets persoonlijks eraan toevoegen, en wat ik ook zie groeien naarmate de band langer bestaat; het overkomt me.

Bas! (y) trouwens

Rieno 20-10-2003 22:32

Tja...het is niet mijn stijl, laat ik dat eerst zeggen
Klinkt wel erg goed, maar ja...ik val helaas ook over die zang

Ce-El-Wan 20-10-2003 23:07

naast dat de zang qua stemgeluid en manier van zingen een kwestie van wennen is, is het idd ook af en toe niet helemaal kosher en nog het zwakke punt op deze demo. Maar goed, alles went (ik ben zelfs een fan van zijn stemgeluid) en hij wordt uiteraard ook steeds beter. Deze opnames zijn begin juli gemaakt, en ondertussen is er alweer lekker gegroeid zeg maar.

-Archangel- 21-10-2003 05:37

Die zanger is helemaal niet zo dramatisch als jullie zeggen hoor vind ik. Ok misschien mag het allemaal wat uitbundiger maar ik stoor me er totaal niet aan.

De muziek is vet om naar te luisteren en de opnames klinken goed. Ga ervoor zou ik zeggen :).

Nijpjes 21-10-2003 09:16

Kvind de zang ook nog wel redelijk om aan te horen...alleen is het een beetje onsamenhangend...de zang hoort niet bij de muziek...komt misschien omdat de zang bijna niet te horen is?
Ik vind het mooier als de muziek de zang ondersteund, niet andersom...

Snees 21-10-2003 16:14

Het klinkt allemaal goed uitgewerkt en uitgedacht, technisch ook dik in orde. De zang is voor mij een minpuntje, soms erg zeurderig. Jullie zijn in ieder geval goed op elkaar ingespeeld.

Jij speelt gitaar? Misschien kan een solo geen kwaad.

FaZ 21-10-2003 16:42

Ik ga nu luisteren! :o

FaZ 21-10-2003 16:45

correctie ik kan het niet beluisteren..

Blenderhead 21-10-2003 19:12

softe zang, t mag wat agressiever vind ik

muziekvlinder 21-10-2003 20:20

nou ja, mijn mening is al bekend
maar hier nog een keer: ik vind de zang érg goed klinken. bij 'karoshi' dacht ik eerst van "nee, ik vind het niet mooi" maar bij de tijd dat ik 'compulsion' had beluisterd stond de zang me wel aan. heb dat nummer nu trouwens al zo vaak geluisterd dat ik mee kan zingen enzo, hahah. muziek vind ik echt goed in mekaar zitten. tot tegenstelling van andere bands komt het over alsof jullie erg goed erover nadenken hoe elk deel van de muziek erin verwikkeld wordt, het is niet gewoon spelen en opnemen. het komt erg georganiseerd over. dit kan trouwens ook een nadeel zijn volgens sommige mensen, dat het té netjes klinkt. maar ik vind dat juist wel goed. ehh, en verder...jij speelt mooi gitaar:)

sukKelgirl12 22-10-2003 00:34

Ik had Compulsion en Karoshi al eens gehad van Rob. De nummers zitten goed in elkaar en ik denk dat de zang heel wat aan de muziek toe voegt. Vooral de rust in Compulsion vind ik heel erg lekker, ik spoel steeds terug om m nog eens te luisteren. Fair Trade vind ik het beste nummer, dat stuk waar iedereen door elkaar schreeuwt is erg cool en de hoge loopjes zijn ook erg vet.
Als die demo er is laat t dan even weten, dan fiets ik direct even naar Johan. :)

Goed spul! (y)

Ulfheðin 22-10-2003 19:50

Citaat:

muziekvlinder schreef op 21-10-2003 @ 21:20:
nou ja, mijn mening is al bekend
maar hier nog een keer: ik vind de zang érg goed klinken. bij 'karoshi' dacht ik eerst van "nee, ik vind het niet mooi" maar bij de tijd dat ik 'compulsion' had beluisterd stond de zang me wel aan. heb dat nummer nu trouwens al zo vaak geluisterd dat ik mee kan zingen enzo, hahah. muziek vind ik echt goed in mekaar zitten. tot tegenstelling van andere bands komt het over alsof jullie erg goed erover nadenken hoe elk deel van de muziek erin verwikkeld wordt, het is niet gewoon spelen en opnemen. het komt erg georganiseerd over. dit kan trouwens ook een nadeel zijn volgens sommige mensen, dat het té netjes klinkt. maar ik vind dat juist wel goed. ehh, en verder...jij speelt mooi gitaar:)

Jij bent toch vriendinnetje van? :p

Ce-El-Wan 23-10-2003 10:41

Citaat:

snees schreef op 21-10-2003 @ 17:14:
Het klinkt allemaal goed uitgewerkt en uitgedacht, technisch ook dik in orde. De zang is voor mij een minpuntje, soms erg zeurderig. Jullie zijn in ieder geval goed op elkaar ingespeeld.

Jij speelt gitaar? Misschien kan een solo geen kwaad.

haha, solo's? en de muziek is al druk. :p Maar goed, in onze muziek zit hier en daar wel een verstopte solo, alleen niet in de ze nummers. De solo's zijn dan meestal nog vrij kort en niet bovenmatig virtuoos omdat dat niet past bij onze muziek. Ik ben meer de man van leuke structuren, gelaagdheid in melodie en dappere pogingen om cliche's te omzeilen. Ik schrijf al 90 % van de muziek en dan zou ik er ook nog solo's bij moeten verzinnen.. :D

Mrs. Jesus 26-10-2003 17:02

Nog altijd ben ik een zeer groot fan het nummer Fair Trade.
Vooral het gitaarwerk vind ik echt heel leuk, zoals jullie alles samen spelen, echt aan elkaar gewaagd zijn is gewoon leuk om te zien en ook duidelijk hoorbaar.
Vooral in dit nummer vind ik Marein geweldig. Laat zich helemaal gaan en daardoor voel je haast een stukje emotie in zijn stem :)
Ook mijn complimenten voor Roland en Niels natuurlijk, ook die maken dat alles, en vooral dit liedje, goed in elkaar zit.

Ik heb alleen vaak opmerkingen over hoe jullie einde in elkaar zit en dat vind ik bij Fair Trade juist wel grappig.
BAF muziek over en nog een stukje Marein :)

Succes boys!

Kusje

FaZ 02-11-2003 21:44

- Als die zanger wat aan zijn stem werkt dan lijkt het wel wat op jonathan. Verder zitten er wel coole gitaarriffjes in.

- Het springt er niet echt uit.

- Mix klinkt niet slecht voor een amateurbandje (no offence)

- Dat van die zanger geld alleen voor Karoshi, verder klinkt het overal (n)

- Vaag dat jullie de zang niet hebben bekritiseerd tijdens de opnames.

- Fair Trade zit niet veel muting in en klinkt wel erg nu-metal, net zoals alles bijna.

- Praktisch geen vette fills op de drums / solows op de gitaar.

- Verder een stuk beter als onze band dus dan wil je niet eens weten hoe wij klinken.

FaZ 02-11-2003 21:46

Wtf lul ik, fair trade klinkt bestwel leuk.. btje soundgarden achtig :D

Ulfheðin 02-11-2003 23:50

Citaat:

FaZ schreef op 02-11-2003 @ 22:44:
- Als die zanger wat aan zijn stem werkt dan lijkt het wel wat op jonathan. Verder zitten er wel coole gitaarriffjes in.

- Het springt er niet echt uit.

- Mix klinkt niet slecht voor een amateurbandje (no offence)

- Dat van die zanger geld alleen voor Karoshi, verder klinkt het overal (n)

- Vaag dat jullie de zang niet hebben bekritiseerd tijdens de opnames.

- Fair Trade zit niet veel muting in en klinkt wel erg nu-metal, net zoals alles bijna.

- Praktisch geen vette fills op de drums / solows op de gitaar.

- Verder een stuk beter als onze band dus dan wil je niet eens weten hoe wij klinken.

Een beetje belachelijk waarop jij denkt te kunnen bekritiseren; de meeste punten waarop jij kritiek levert vormen juist het tegenovergestelde van dat wat jij afschildert.

staindrulez 03-11-2003 20:16

klinkt niet verkeerd..door de zang ist juist wat anders dan al die standaard bandjes...kvin et nie altijd mooi..maar tklinkt best goed (y)

leow

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.