Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Trillende ogen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=634124)

Andijvie 18-10-2003 21:56

Trillende ogen

Ik ben nu net twee dagen vrij en heb flink uit kunnen slapen, meestal word ik wanneer ik goed kan uitrusten, ziek.. Nu heb ik ook knallende koppijn en ik verwacht dus dat ik ziek ga worden.. Maar mijn ogen trillen ook zo af en toe, ik kan niet goed focussen en soms schieten ze dus gewoon van links naar rechts. Heel vervelend.
Kan dat bij griep horen? En iemand enig idee wat ik eraan kan doen, aan die trillende ogen dus? 't Is echt vervelend...

nl2suzy 18-10-2003 22:11

Het is wel vaag dat ze trillen..

Ik zelf heb een oog afwijking.. nystagmus genaamd bij die oogafwijking is het normaal dat je ogen trillen maar bij griep lijkt het niet te horen...http://www.nl2suzy.nl/nystagmus.html

Balance 18-10-2003 22:14

ik heb dat wel heel vaak als ik moe of ziek ben, maar volgens mij komt het dan eerder door de moeheid dan door het ziek zijn.
en aangezien jij juist uitgerust bent, is het wel raar ja.
maar op zich hoeft een trillend oog niet persé iets slechts betekenen (als in een echte ziekte).

Andijvie 18-10-2003 22:22

Ik denk dat m'n ogen erg moe zijn... Maar 't trillen is goed te vergelijken met wanneer er een trein langs rijdt en je probeert te focussen op een bepaald punt, dat schieten ze ook heel snel heen en weer.
Mja, ik ga wel eens achter de computer weg dan maar... Kunnen ze wat rusten :)

Iig bedankt :)

nl2suzy 18-10-2003 22:23

Wat heet een echte ziekte? :) Als je het *altijd* hebt dan passen je hersenen zich aan, heb je het af en toe kunnen ze dat uiteraard niet, dus dan heb je er veel meer last van.

Maar misschien moet je er is voor langs de dokter?

Andijvie 18-10-2003 22:27

Citaat:

nl2suzy schreef op 18-10-2003 @ 23:23:
Wat heet een echte ziekte? :) Als je het *altijd* hebt dan passen je hersenen zich aan, heb je het af en toe kunnen ze dat uiteraard niet, dus dan heb je er veel meer last van.

Maar misschien moet je er is voor langs de dokter?

Ik heb altijd al 'rare' ogen gehad, ze zijn snel moe, hoe dan ook (heb een bril, die helpt natuurlijk goed met zien, maar op een gegeven moment zijn ze dan alsnog gewoon te moe). Als 'k het morgen nog heb, ga ik ermee naar de dokter ('t is namelijk erg vervelend).

MegaManX 19-10-2003 08:29

dat trillen met de ogen heb ik ook wel eens...ik weet de oorzaak niet maar tis iig niet blijvend

Quiana 19-10-2003 09:15

Ik heb dat idd als ik (heel) moe ben.. Kan het ook niet te maken hebben met je hoofdpijn?

rare kwast 19-10-2003 09:58

ik heb ook nystagmus, maar zelf merk ik er eigenlijk niet zo heel veel van.
maar je kan ook een "oogsiddering" krijgen van medicijnen of als je ziek bent.
dus misschien is dit inderdaad gewoon een voorteken.
maar dit is dan gewoon "normaal" niet meteen een rare "oogziekte" o.i.d

bliootje 26-01-2006 19:51

Citaat:

Andijvie schreef op 18-10-2003 @ 22:56 :
Ik ben nu net twee dagen vrij en heb flink uit kunnen slapen, meestal word ik wanneer ik goed kan uitrusten, ziek.. Nu heb ik ook knallende koppijn en ik verwacht dus dat ik ziek ga worden.. Maar mijn ogen trillen ook zo af en toe, ik kan niet goed focussen en soms schieten ze dus gewoon van links naar rechts. Heel vervelend.
Kan dat bij griep horen? En iemand enig idee wat ik eraan kan doen, aan die trillende ogen dus? 't Is echt vervelend...

Ik heb precies hetzelfde... ik heb er net een topic over gemaakt en nu lees ik dit :o Ze gaan gewoon van links naar rechts... maar je weet niet waarom. Ik het het trouwens al zolang ik me kan herinneren dus ik zou niet weten waardoor het kwam. (ik heb lenzen dus ik hoef geen bril)

Iduna 26-01-2006 21:13

Citaat:

bliootje schreef op 26-01-2006 @ 20:51 :
Ik heb precies hetzelfde... ik heb er net een topic over gemaakt en nu lees ik dit :o Ze gaan gewoon van links naar rechts... maar je weet niet waarom. Ik het het trouwens al zolang ik me kan herinneren dus ik zou niet weten waardoor het kwam. (ik heb lenzen dus ik hoef geen bril)
Up jij maar geen topic meer dat meer dan 2 jaar oud is, dan kun je beter een nieuwe aanmaken. :) edit: dat heb je ook gedaan, zie ik. (y)

Leeuwtje 26-01-2006 21:14

Citaat:

bliootje schreef op 26-01-2006 @ 20:51 :
Een up van een topic die 2 jaar oud is is best uhm, tja. Onnozel.:p

bliootje 27-01-2006 08:25

Citaat:

Leeuwtje schreef op 26-01-2006 @ 22:14 :
Een up van een topic die 2 jaar oud is is best uhm, tja. Onnozel.:p
Daarom ben ik alsnog een eigen topic begonnen (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.